    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: A'propos gwarantowanych przepustowości :-)
    Date: Mon, 22 Dec 2008 09:51:12 +0100

    Tomasz Śląski napisał(a):

    > Jak już wpomniałem - mając do dyspozycji łącza klasy operatorskiej -
    > przetestowałem różne mechanizmy sam na sobie, dowolnie operując shaperami.
    > Wnioski? Subiektywnie odczuwalna 'klikalność' przez usera końcowego
    > kontentu typu portalowe strony WWW zarówno na łączu 2 Mb/s, jak też 16
    > Mb/s - jest bardzo podobna. Roszczenia zaczynają się pojawiać w
    > momencie, gdy user zechce skorzystać z torrentów, e-mule, rapidshare
    > (oczywiście darmowe konto, kto by kupował premium!) i tym podobnych.
    > Przyrównałbym to do odczuć posiadacza Lanosa, oraz posiadacza Audi A8 -
> [...]

    Obawiam się, że nie ma złotego środka. A będzie gorzej. Jeśli normą stanie się 1Gb/s
    do domu, to
    wtedy zaczną się poważne problemy w szkieletach. Co prawda sporo z tego 1Gb/s będzie
    zatkane ruchem
    multicastowym (telewizja, radio). Kierowca Ferrari wie, że nie pojedzie szybciej, bo
    jest korek, ale
    niestety user nie porusza się razem z bitami po sieci.
    Jak RIAA zlikwiduje p2p, to okaże się, że użytkownikowi te do 2Mb/s wystarczy z
    zapasem :)

    wer