  • 21. Data: 2008-12-23 10:23:48
    Temat: Re: A'propos gwarantowanych przepustowo??ci :-)
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 23 Dec 2008 11:33:59 +0000 (UTC), masti napisał:

    > news/22561,0,Nalot_policji_4000GB_danych_i_komputer_
    w_zsypie.html

    > w UK za niepodanie klucza deszyfrującego też idzie się siedzieć :(

    A jak sie ma do tego przepis że wolno Ci odmówić zeznań które Cie obciążą ?
    Przecież bez rozszyfrowania pliku nie ma dowodów, a winnym jest się po
    udowodnieniu winy. Nieprawdaż ?

    --
    begin 755 signature.exe
    [tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 22. Data: 2008-12-23 10:37:16
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 23 Dec 2008 12:24:01 +0000 (UTC), masti napisał:
    > Dnia pięknego Tue, 23 Dec 2008 10:23:48 +0000, osobnik zwany Verox
    > wystukał:

    > ale tu nie chodzi o zeznania. jest przepis, że masz podać klucz i już.

    Tak ja wiem, ale starałem sobie wyobrazić przeniesienie tego przepisu na
    polski grunt.

  • 23. Data: 2008-12-23 10:41:55
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > 2) posługuje się uznanymi i stosowanymi zwykle w tego rodzaju
    > działalności technikami informatycznymi określającymi parametry
    > techniczne dostępu do danych i ich aktualizowania oraz
    > 3) nie zakłóca posługiwania się technikami informatycznymi uznanymi
    > i stosowanymi zwykle w tego rodzaju działalności w zakresie zbierania
    > informacji o korzystaniu ze zgromadzonych danych.

    co autor miał na myśli pisząc "uznanymi i stosowanymi" ?

    czy skrypt w perl-u odpowiedzialny za przyjęcie linku podanego przez
    szkodnika za pośrednictwiem www, odpalenie wget-a, ktory ściagnie na
    eftepa, a następnie wykasuje go po ustalonym czasie jest "uznaną i
    stosowaną techniką" ?

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 24. Data: 2008-12-23 10:58:47
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Tue, 23 Dec 2008 10:48:44 +0100, K wrote:

    > ktorzy robia zwieche na AES256 ;]

    ...więc zabierają cały sprzęt "do wyjaśnienia".
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 25. Data: 2008-12-23 11:33:59
    Od: masti <g...@t...hell>

> [...]
    w_zsypie.html

    > ktorzy robia zwieche na AES256 ;]

    w UK za niepodanie klucza deszyfrującego też idzie się siedzieć :(

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 26. Data: 2008-12-23 12:24:01
    Od: masti <g...@t...hell>

  • 27. Data: 2008-12-23 13:04:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 23 Dec 2008 10:37:16 +0000, osobnik zwany Verox
    wystukał:

    > On Tue, 23 Dec 2008 12:24:01 +0000 (UTC), masti napisa?:

    > Tak ja wiem, ale stara?em sobie wyobraziae przeniesienie tego przepisu na
    > polski grunt.

    a jaki problem. wprost. To nie dotyczy zeznań. To tak jak nakaz otwarcia
    sejfu.

  • 28. Data: 2008-12-23 15:38:40
    Od: K <...@...c>

    Szymon Sokół pisze:

    > ...więc zabierają cały sprzęt "do wyjaśnienia".

    to niech zabieraja, wyjasniaja i co tam chca.

  • 29. Data: 2008-12-23 15:41:09
    Od: K <...@...c>

    masti pisze:

    > w UK za niepodanie klucza deszyfrującego też idzie się siedzieć :(

    to trzeba zaimplementowac opcje, ze przy podaniu z gory zdefiniowanego
    hasla dysk wypelnia sie zerami :]

  • 30. Data: 2008-12-23 19:08:23
    Od: Łukasz Bromirski <t...@1...0.0.1>

    On 2008-12-23 16:41, K wrote:

    > to trzeba zaimplementowac opcje, ze przy podaniu z gory
    > zdefiniowanego hasla dysk wypelnia sie zerami :]

    Najpierw zawartość takiego dysku kopiuje się fizycznie na inny i
    pracuje już tylko na kopii. Mówili o tym panowie m.in. z firmy Ontrack,
    która regularnie wykonuje place zlecone dla Policji.

    Nie wiem faktycznie jak to jest z zaszyfrowanym dyskiem, ale tak sobie
    gdybam, że jeśli ktoś chce Ci narobić problemów, to pewnie najpierw
    przygotuje sobie zrzut zawartości serwera. Pytanie tylko, czy to może
    być dowód w sądzie. Gdyby ten zrzut zawartości robiony był w asyscie
    specjalistów z Policji, pewnie kwestia zaszyfrowanych dysków staje
    się już rzeczą wtórną.

    Tylko jaki to ma związek z pierwotnym wątkiem? I polipem?

    --
    "Don't expect me to cry for all the | Łukasz Bromirski
    reasons you had to die" -- Kurt Cobain | http://lukasz.bromirski.net