  • 31. Data: 2008-12-23 19:10:14
    Temat: Re: A'propos gwarantowanych przepustowo??ci :-)
    Od: Łukasz Bromirski <t...@1...0.0.1>

    On 2008-12-23 11:41, futszaK wrote:

    > czy skrypt w perl-u odpowiedzialny za przyjęcie linku podanego przez
    > szkodnika za pośrednictwiem www, odpalenie wget-a, ktory ściagnie na
    > eftepa, a następnie wykasuje go po ustalonym czasie jest "uznaną i
    > stosowaną techniką" ?

    Oczywiście. Od momentu gdy to opisałeś na publicznym forum. Za chwilę
    będzie wysyp na pl.comp.sieci i paru forach pytań o 'perl-u' i jak tego
    użyć do ściągania gierek i filmów bez możliwości pójścia za kratki.

    --
    "Don't expect me to cry for all the | Łukasz Bromirski
    reasons you had to die" -- Kurt Cobain | http://lukasz.bromirski.net

  • 32. Data: 2008-12-23 20:00:58
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 23.12.2008 Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> napisał/a:
    > ...więc zabierają cały sprzęt "do wyjaśnienia".

    A tak, byli w mojej firmie. Wzieli sobie serwer z zaszyfrowanym systemem
    plikow. Oddali go po 5 miesiacach i 5 dniach. Na rownie dlugo
    pozyczyli tez kilka telefonow, laptop i komputer stacjonarny - obydwa
    z zainstalowanym TrueCryptem.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 33. Data: 2008-12-23 23:28:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> writes:

> [...]
    > plikow. Oddali go po 5 miesiacach i 5 dniach. Na rownie dlugo
    > pozyczyli tez kilka telefonow, laptop i komputer stacjonarny - obydwa

    No i jak wrazenia?
    Moze dobrze ze nie wzieli kompletu backupow?

    Ciekawe co by bylo gdyby np. powyzszy sprzet ulegl w tym czasie
    "uszkodzeniu" albo innej kradziezy, albo gdyby np. zawartosc dyskow
    sie zmienila?

    Nie wydaje sie to bardzo mile, nie?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2008-12-23 23:31:03
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 23.12.2008 Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał/a:
    > No i jak wrazenia?

    Chlopaki sie troche rozkangurzyli. Dobrze, ze na miejscu byl prawnik,
    choc utrudniali kontakt z nim.

    > Moze dobrze ze nie wzieli kompletu backupow?

    Chcieli wziac cala serwerownie.

    > Ciekawe co by bylo gdyby np. powyzszy sprzet ulegl w tym czasie
    > "uszkodzeniu" albo innej kradziezy, albo gdyby np. zawartosc dyskow
    > sie zmienila?

    To, czy nie ulegl uszkodzeniu, to sie dopiero okaze wkrotce. Na razie
    zwrot zajetego sprzetu sie jeszcze nie uprawomocnil.

  • 35. Data: 2008-12-24 02:11:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> writes:

    > Chlopaki sie troche rozkangurzyli. Dobrze, ze na miejscu byl prawnik,
    > choc utrudniali kontakt z nim.

    Jak utrudniali?

    > To, czy nie ulegl uszkodzeniu, to sie dopiero okaze wkrotce. Na razie
    > zwrot zajetego sprzetu sie jeszcze nie uprawomocnil.

    Jakies plany co do dzialan jak juz sie uprawomocni i w ogole nastapi?

    Kurcze, trzeba miec backupy off-site? Przeciez po takim czyms to mozna
    od razu oglosic upadlosc.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2008-12-24 07:46:20
    Od: Reniferu <d...@d...zwierz>

    masti pisze:

    > ale tu nie chodzi o zeznania. jest przepis, że masz podać klucz i już.

    U nas by to raczej nie przeszło, trzeba pamiętać, że nasze prawo ma mało
    wspólnego z anglosaskim.

    --
    Świąteczny Reniferu szykuje się do żeru

  • 37. Data: 2008-12-24 07:50:12
    Od: Reniferu <d...@d...zwierz>

    Łukasz Bromirski pisze:

    > Nie wiem faktycznie jak to jest z zaszyfrowanym dyskiem, ale tak sobie
    > gdybam, że jeśli ktoś chce Ci narobić problemów, to pewnie najpierw
    > przygotuje sobie zrzut zawartości serwera.

    Niewiele albo nic nie warte, było to przerabiane w przypadkach
    powoływania się np. na samodzielny wydruk regulaminu ze strony www --
    niepoświadczony notarialnie nic nie wart.

    --
    Świąteczny Reniferu szykuje się do żeru

  • 38. Data: 2008-12-24 07:59:54
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Reniferu napisał(a):

    > Niewiele albo nic nie warte, było to przerabiane w przypadkach
    > powoływania się np. na samodzielny wydruk regulaminu ze strony www --
    > niepoświadczony notarialnie nic nie wart.

    Zeznanie policjanta w sądzie ma większą wartość niż oskarżonego i jego świadków.
    (Wiem, że to
    paranoja). Przychodzą do użyszkodnika, wchodzą na serwer przez sambę/ftp. Jest z nimi
    biegły z
    zakresu informatyki. I potem w sądzie już po ptokach. Na całym świecie jest jedna
    zasada prawna,
    dajcie mi człowieka, a znajdę paragraf.

    wer

  • 39. Data: 2008-12-24 09:25:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 24 Dec 2008 07:46:20 +0000, osobnik zwany Reniferu
    wystukał:

    > U nas by to raczej nie przeszło, trzeba pamiętać, że nasze prawo ma mało
    > wspólnego z anglosaskim.

    a dlaczego nie? różnica prawna jest w stosowaniu precedensów nie w
    zapisach ustawowych

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 40. Data: 2008-12-24 09:31:55
    Od: v...@f...lublin.pl

    On 24 Gru, 03:11, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Jak utrudniali?

    Uniemożliwili skorzystanie z jakiegokolwiek telefonu. Prawnika udało
    się zawiadomić dopiero przez osobę trzecią, która pojawiła się w
    serwerowni, widząc, że nic nie działa (na początku akcji został
    wyłączony prąd - "żeby nikt nie zatarł zdalnie śladów").

    > Jakies plany co do dzialan jak juz sie uprawomocni i w ogole nastapi?

    Prawdopodobnie roszczenia odszkodowawcze. Ale do tego, to się sprawa
    musi zakończyć. Samo postanowienie o zwrocie zabezpieczonego sprzętu
    nie jest równoważne z umorzeniem postępowania.

    > Kurcze, trzeba miec backupy off-site?

    Na pewno warto :) Jako końcowy "smaczek" dodam, że w sprawie chodziło
    o to, że użytkownicy sieci ściągali i rozpowszechniali filmy i muzykę
    (art. 116 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych), a także
    oprogramowanie (art. 278 par. 2 kk). Infrastruktura firmy niewiele
    miała wspólnego z ich działalnością.