  • Data: 2009-06-28 14:19:42
    Temat: Re: A nie mowiłem???
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 28 Jun 2009 16:16:45 +0200, Kuba (aka cita) <y...@w...pl>
    wrote:

    [...]
    > Mówimy o tym jak kask ma sie przyczynić do bezpieczeństwa INNYCH
    > użytkowników drogi. Bo to, ze chroni głowe nosiciela .. to jasne, tylko
    > to za mało, zeby musiał istnieć przepis to regulujący.

    To samo można powiedzieć o, na przykład, przepisach BHP. Jak ktoś nie
    chce pracować w firmie, gdzie nie dają mu kasku i ochronników słuchu
    to nie musi, prawda? Więc po co jakieś przepisy, które to regulują?
    Albo ściganie prawne pojedynków (czy też ich obecnych wersji, czyli
    kibolskich ustawek), jak się chcą napieprzać cegłami, siekierami i deskami
    z gwoździami to ich wolna sprawa.

    Problem polega na tym, że takie podejście zakłada, że ludzie są istotami
    racjonalnymi, sensownie oceniającymi prawdopodobieństwa. Nie są. :-)

    Jak się komuś nie podoba, zawsze się może wynieść do Somalii, tam jest
    wolność osobista że hoho.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik