  • Data: 2015-11-17 13:58:57
    Temat: Re: A może coś z zupełnie innej beczki: zdjęcia...?
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 17 listopada 2015 12:36:35 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > No właśnie: HDR aż bije po oczach. Dla mnie za mocno, ale faktem jest,
    > że oglądam na monitorze laptopa Lenovo R500 - dobrym, ale jednak nie do
    > tych celów.

    Ale to jednak nie są typowe HDRy tylko szara połówka + wycigąnie cieni i takie tam.
    Taki "analogowy hdr" ;)

    > Kompozycja - OK.
    > Ja natomiast może poszerzyłbym nieco kadr dla fotki 9 (sosna po lewej) -
    > ale mówię tak w ślepo, być może coś poza widocznym kadrem przeszkadzało.
    >
    > Pytanie do Tomka: czy część zdjęć była prostowana? Jakoś mam wrażenie,
    > jakby była korygowana dystorsja z krótkiego obiektywu..

    Zgadza się, część zdjęć była robiona Samyangiem 7.5mm (taki niby-fisheye) i
    prostowana później w Huginie. Swoją drogą jak dla mnie świetny obiektyw do krajobrazu
    jak ktoś lubi szeroooooko. Pole widzenia w poziomie to chyba ok. 130 stopni :)

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Pozdrawiam, Tomasz