  • 1. Data: 2002-02-10 18:36:15
    Temat: A może Neostradą?
    Od: "Cezar \"Thanatos\" Matkowski" <g...@b...pl>

    Witam!

    Jako że sprzyrzyło mi się płacenie dość wysokich rachunków za telefon, co
    jest bolączką każdego chyba modemiarza, mam zamiar w najbliższym czasie
    zainstalować sobie jakieś w miarę normalne łacze. Najpierw myślałem o SDI,
    ale ostatnio wypatrzyłem w ofercie tepsy usługę Neostrada. I tu dochodzimy
    do sedna - czy ktoś z Was miał już z nią jakieś doświadczenia? Bo z wierzchu
    wygląda całkiem sympatycznie - 256 kbps down/64 up, dynamiczny IP, kosztuje
    to 270 złociszy miesięcznie. Tak więc prędkość teoretycznie dwukrotnie
    większa niż w wypadku SDI za dwukrotną cenę... A jak to wygląda w
    rzeczywistości? Opłaca się w to inwestowac, czy jednak skupić się na SDI,
    ewentualnie pokrewnych rozwiązaniach [na stałkę na razie mnie nie stać]? Bo
    akurat do Dialogu dostępu nie mam (a w zasadzie mam, ale nie chce mi się
    płacić za podciąganie linii :o). Jeśli ma to jakieś znaczenie, to dodam, że
    mieszkam we Wrocławiu.

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam

    "W życiu ludzkim - śmierć to rzecz nie nowa,
    A i życie samo - nic nowego" - S. Jesienin 27.12.25
    Cezar "Thanatos" Matkowski
    www.papier.obywatel.pl

  • 2. Data: 2002-02-10 22:46:34
    Temat: Re: A możeNeostradą?
    Od: Bartek <b...@n...flashmaster.ru>

    "Cezar \"Thanatos\" Matkowski" <g...@b...pl> wrote:
> [...]

    > płacić za podciąganie linii :o). Jeśli ma to jakieś znaczenie, to dodam, że

    Mam jedna maszyne do wgladu na neostradzie 256kbps i musze powiedziec ze
    nocami leci calkiem znoscie do 25 kb max. Przy odpowiednich zabiegach mozna
    jak najdluzej utrzymac stale ip na neostradzie. denerwujace jest to
    logowanie ale przy odpowiednich zabiegach tez mozna o nim zapomniec.

    :: Bartek Duda :: mail:b...@f...ru ::
    : url: http://bede.flashmaster.ru Irc: bede :

  • 3. Data: 2002-02-10 22:46:39
    Od: Zbigniew Zawada <z...@p...onet.pl>

    Odpowiadam Ci właśnie z neostrady 256. Dodaj do ceny VAT i wyjdzie Ci trochę więcej.
    I tak z pewnością jest to taniej
    niz częste łączenie się przez modem a komfort siedzenia cały czas w sieci ma swoje
    kolosalne zalety.
    Ale: jest to i tak za drogo w porównaniu z ofertami kablówek, spółdzielni
    internetowych dzierżawiących szerokie pasmo
    u jakiegoś providera itd. Właśnie taka firma-spółdzielnia wchodzi na mój budynek w
    samym centrum Warszawy i będę
    miał niedługo minimum 512 (chodziaż po uprzednim zalogowaniu się pod specjalne hasło)
    za 80 zł (poza opłatą
    instalacyjną ok. 500 zł). Jak to mi się sprawdzi, oczywiście natychmiast rezygnuję z
    neostrady, bo ta cena jest chora.
    Nie miej też złudzeń, że po neostradzie wszystko będzie Ci się pięknie i szybko
    otwierać. Jak łącza są zapchane a
    serwery mają za dużo chętnych do odwiedzenia, to i tak wszystko stoi. A jak cokolwiek
    przestanie Ci działać, to
    dopiero cholery dostaniesz chcąc się dodzwonić na infolinię, która robi jednocześnie
    za support.
    To jest zresztą takie typowe towarzystwo spychologiczne, bo np. w ramach pakietu
    neostrady dostajesz konta
    pocztowe, ale za nie już nie odpowiada neostrada, tylko TPI. Jak są problemy, musisz
    dzwonić tam i łączyć się przez
    gadające automaty i masz zafundowaną zgaduj-zagdulę, pod który też wewnętrzny numer
    się łączyć, bo jest ich wiele,
    ale żaden nie nazywa się "neostrada". A jak ani infolinia neostrady i TPI nie jest w
    stanie Ci pomóc, to Cię odeślą do
    Polpaku, a tam już na pewno się nie dowiesz, dlaczego neostrada stoi albo poczta do
    Ciebie nie dochodzi. I wtedy
    pozostają Ci ... listy dyskusyjne. Miałem niedawno taką historię, ze maile przestały
    do mnie dochodzić normalnie, tylko z
    jakimś półdobowym opóźnienie, partiami, albo wcale. I żadna ze wspomnianych
    instytucji nie mogła mi nic mądrego
    powiedzieć. Dopiero życzliwe dusze z jednej z komputerewych grup dyskusyjnych zadały
    sobie trud sprawdzenia
    łączności ze mną i podały mi przyczynę: trwały prace na jakimś serwerze w Piotrkowie
    Trybunalskim, który był akurat
    po drodze do Warszawy z Niemiec, dostałem nawet nazwisko faceta, który za ten serwer
    odpowiada.
    Reasumując: jest to rzeczywiście stały dostęp z przerwami nie wiadomo z jakiego
    powodu. Na pewno o niebo lepsze
    rozwiązanie niż modem. Ale zdrowia też trochę kosztuje, jak zresztą chyba wszystko,
    co się wiąże z TPSA. Jak czytuję
    wątki dotyczące SDI, to odnoszę wrażenie, że neostrada - oprócz szybkości - chyba
    jest lepsza, chociaż znacznie
    droższa w abonamencie. Ale to wszystko zależy o wielu różnych rzeczy: centrali,
    kabli, przepustowości na łączach itp.
    Bo mam w W-wie znajomych z SDI i nie narzekają. Po prostu musisz spróbować.

    ZZ

  • 4. Data: 2002-02-11 20:16:39
    Od: Michal Szokolo <m...@k...pmp.com.pl>

    Cezar \"Thanatos\" Matkowski wrote:

> [...]
    > wygląda całkiem sympatycznie - 256 kbps down/64 up, dynamiczny IP, kosztuje

    To zależy... ;-)

    Jeśli chcesz głównie oglądać WWW, czasem coś ściągnąć itp to ciasny
    kanał zwrotny nie boli tak bardzo. Jeśli chcesz coś wysyłać to już
    gorzej.

    I pozostaje pytanie czy wprowadzą limity transferu, bo jeśli tak, to
    Neostrada stanie się nieopłacalna i straci główną zaletę - stałą opłatę.

    Mnie - na razie - pasuje. Z drugiej strony, specjalnego wyboru nie
    miałem, albo Neo albo modem. Modem wychodził mi na 350, więc...

    PS.
    Mój wniosek o SDI lezy już trzeci rok. Widać wygodnie mu w szafie...

    --
    I think I'm a clone now | [ THIS SPACE INTENTIONALLY LEFT BLANK ]
    there's always two of me |

  • 5. Data: 2002-02-12 14:21:19
    Od: "Skibbi" <s...@p...onet.pl>

    > PS.
    > Mój wniosek o SDI lezy już trzeci rok. Widać wygodnie mu w szafie...

    A czy nie jest tak, że jeżeli ci instalują Neo, to znaczy, że nie instalują
    SDI? Mi się wydaje, że tam gdzie jest dostęp do Neo, automatycznie nie ma
    dostępu do SDI.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-02-17 15:14:35
    Od: "Roman Trylski" <t...@p...plWYTNIJTO>

    > A czy nie jest tak, że jeżeli ci instalują Neo, to znaczy, że nie
    instalują
    > SDI? Mi się wydaje, że tam gdzie jest dostęp do Neo, automatycznie nie ma
    > dostępu do SDI.

    To zależy tylko i wyłącznie od widzimisię "władców" centrali. Jeśli masz
    znajomości nie ma problemu, jeśli szefostwo ma sprzęt do SDI to instaluje,
    jeśli nie chce - nigdy nie zainstalujesz. Po prostu są miejsca w Polsce
    gdzie można mieć SDI albo Neo, a gdzie indziej można mieć tylko Neo, albo
    tylko SDI.

    RT

  • 7. Data: 2002-02-17 15:14:41
    Od: "Roman Trylski" <t...@p...plWYTNIJTO>

    > instalacyjną ok. 500 zł). Jak to mi się sprawdzi, oczywiście natychmiast
    rezygnuję z neostrady, bo ta cena jest chora.

    Wszystko super. A opłata karna za rezygnację? Trzy miesięczne abonamenty
    czyli 800PLN.
    Umowę najwcześniej mogłeś podpisać pod koniec września, więc okres
    "ochronny" kończy Ci się najwcześniej za 7 miesięcy... Ja miałem również
    taki dylemat. Do bloku (również centrum Wawy) miał wejść AsterCity.
    Zapowiadali na koniec 2001 roku. Nie instalowałem dlatego Neo, bo czekałem.
    W grudniu okazało się (po raz kolejny), że z AC nici - wtedy zainstalowałem
    sobie Neo i .. żałuję czekałem od początku października i wydawałem kasę na
    dialup w internetii.
    Jeśli pod koniec roku wejdzie AC, to zmienie na AC, ale nic na siłę.

    RT