  • Data: 2002-02-10 22:46:39
    Temat: Re: A może Neostradą?
    Od: Zbigniew Zawada <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Odpowiadam Ci właśnie z neostrady 256. Dodaj do ceny VAT i wyjdzie Ci trochę więcej.
    I tak z pewnością jest to taniej
    niz częste łączenie się przez modem a komfort siedzenia cały czas w sieci ma swoje
    kolosalne zalety.
    Ale: jest to i tak za drogo w porównaniu z ofertami kablówek, spółdzielni
    internetowych dzierżawiących szerokie pasmo
    u jakiegoś providera itd. Właśnie taka firma-spółdzielnia wchodzi na mój budynek w
    samym centrum Warszawy i będę
    miał niedługo minimum 512 (chodziaż po uprzednim zalogowaniu się pod specjalne hasło)
    za 80 zł (poza opłatą
    instalacyjną ok. 500 zł). Jak to mi się sprawdzi, oczywiście natychmiast rezygnuję z
    neostrady, bo ta cena jest chora.
    Nie miej też złudzeń, że po neostradzie wszystko będzie Ci się pięknie i szybko
    otwierać. Jak łącza są zapchane a
    serwery mają za dużo chętnych do odwiedzenia, to i tak wszystko stoi. A jak cokolwiek
    przestanie Ci działać, to
    dopiero cholery dostaniesz chcąc się dodzwonić na infolinię, która robi jednocześnie
    za support.
    To jest zresztą takie typowe towarzystwo spychologiczne, bo np. w ramach pakietu
    neostrady dostajesz konta
    pocztowe, ale za nie już nie odpowiada neostrada, tylko TPI. Jak są problemy, musisz
    dzwonić tam i łączyć się przez
    gadające automaty i masz zafundowaną zgaduj-zagdulę, pod który też wewnętrzny numer
    się łączyć, bo jest ich wiele,
    ale żaden nie nazywa się "neostrada". A jak ani infolinia neostrady i TPI nie jest w
    stanie Ci pomóc, to Cię odeślą do
    Polpaku, a tam już na pewno się nie dowiesz, dlaczego neostrada stoi albo poczta do
    Ciebie nie dochodzi. I wtedy
    pozostają Ci ... listy dyskusyjne. Miałem niedawno taką historię, ze maile przestały
    do mnie dochodzić normalnie, tylko z
    jakimś półdobowym opóźnienie, partiami, albo wcale. I żadna ze wspomnianych
    instytucji nie mogła mi nic mądrego
    powiedzieć. Dopiero życzliwe dusze z jednej z komputerewych grup dyskusyjnych zadały
    sobie trud sprawdzenia
    łączności ze mną i podały mi przyczynę: trwały prace na jakimś serwerze w Piotrkowie
    Trybunalskim, który był akurat
    po drodze do Warszawy z Niemiec, dostałem nawet nazwisko faceta, który za ten serwer
    odpowiada.
    Reasumując: jest to rzeczywiście stały dostęp z przerwami nie wiadomo z jakiego
    powodu. Na pewno o niebo lepsze
    rozwiązanie niż modem. Ale zdrowia też trochę kosztuje, jak zresztą chyba wszystko,
    co się wiąże z TPSA. Jak czytuję
    wątki dotyczące SDI, to odnoszę wrażenie, że neostrada - oprócz szybkości - chyba
    jest lepsza, chociaż znacznie
    droższa w abonamencie. Ale to wszystko zależy o wielu różnych rzeczy: centrali,
    kabli, przepustowości na łączach itp.
    Bo mam w W-wie znajomych z SDI i nie narzekają. Po prostu musisz spróbować.

    ZZ