-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: A jednak piesi ...
Date: Wed, 21 Oct 2015 18:30:45 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 130
Message-ID: <n08ejg$jr2$1@node1.news.atman.pl>
References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl> <mv88d1$u9m$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<mv8c0i$2us$1@node1.news.atman.pl>
<6255559478$20151009150658@squadack.com>
<1...@g...com>
<a...@g...com>
<c...@g...com>
<2...@g...com>
<56248c0a$0$27516$65785112@news.neostrada.pl>
<n0286r$4vk$2@node2.news.atman.pl> <n034ho$8cv$1@node2.news.atman.pl>
<56251a7b$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
<n03bu4$ce9$1@node1.news.atman.pl>
<ezmau6ug8gto$.qe8517n7shul$.dlg@40tude.net>
<n04hl5$jdb$1@node2.news.atman.pl>
<56266166$0$9570$65785112@news.neostrada.pl>
<n05rbh$t85$1@node2.news.atman.pl>
<5627535f$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
<n086hp$bj1$1@node1.news.atman.pl>
<5627a8a9$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1445445040 20322 83.142.198.226 (21 Oct 2015 16:30:40
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Oct 2015 16:30:40 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <5627a8a9$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570733
[ ukryj nagłówki ]On 21.10.2015 17:00, J.F. wrote:
> Ale to nie o to chodzi. Chodzi o to, zeby pieszy nie wchodzil z
> nienacka, a ja zebym nie musial wypatrywac pieszego na kolizyjnym
> kursie, gdzies daleko, i moze jeszcze za budynkiem.
Poruszasz się 10 razy szybciej (akurat uwierzę, że 50 jeździsz;) od
pieszego, więc jak jesteś w drodze hamowania (powiedzmy 40m) to musisz
ogarnąć 4 metry od jezdni. Dajesz radę?
>> Często zmierzasz w kierunku przejścia, żeby potem zawrócić nie
>> przechodząć?
>
> W Anglii czesto :-)
I wielu Anglików ma takie hobby, czy to tylko polska emigracja małpiego
rozumu dostaje, jak widzi europejskie zwyczaje;)
>>> -mniej spostrzegawczy tez sie zdarzaja, ci hamuja potem ostro,
>> To tak jak u nas częśc przed czerwonym. Ale nijak nie wychodzi mi, że
>> z tego powodu należy im nadać pierwszeństwo na czerwonym;)
>
> A ja mowie - pieszy zdrowszy bedzie, jak bedzie mial nawyk, ze na
> krewezniku nalezy sie zatrzymac i rozejrzec.
A ja nie mówię, że nie. Ba - sam się rozglądam i wszystkich zachęcam.
Ale to że zdrowszy będę jak z dresami nie będę się wdawał w dyskusję nie
powoduje, że dresy mają automatycznie rację i należy to wpisać do
kodeksu karnego.
>>> -jak nie ma przejscia, to kultura kierowcow znika, nikt cie przepusci,
>>> nawet jak wystarczyloby noge z gazu zdjac,
>> Tak - bo u nas to co prawa na przejściach nie przepuszczają, ale poza
>> przejściami się zatrzymują. Tylko jednorożców brakuje;)
>
> Jak staniesz na srodku drogi, to ktos sie u nas zatrzyma.
Tak - radiowóz:P
>> Z tym, że wolno zapewne na każdym skrzyżowaniu, a w praktyce
>> gdziekolwiek.
>
> To tak jak u nas.
Nie - u nas to nie byłyby skrzyżowania, tylko wyjazdy z dróg
wewnętrznych czy stref zamieszkania. Ale, ale podobno poza przejściami
to carmagedon - jak oni się tam przedostają na drugą stronę?:P
>>> Nawiasem mowiac - podobna sprawe z autobusem ruszajacym z przystanku czy
>>> pojazdem uprzywilejowanym rozwiazano bez dawania im pierwszenstwa.
>>> Masz przepuscic, ale jak nie przepuscisz, to jego wina :-)
>> Też uważam to za niewłaściwe.
>
> Nie, dlaczego - bardzo wlasciwe. Jeden ma przepuscic, ale drugi upewnic
> sie, ze go przepuszczaja.
> Stoi policjant i daje mandaty i jednym i drugim.
Z tym, że nie stoi, a co najwyżej przyjeżdza po fakcie. Podobno nie ma
nic gorszego niż martwe prawo.
> A tu z pieszymi co ? Nie pokaze taki wyraznego zamiaru, nie zatrzyma
> sie, nie upewni, ale winny bedzie samochod :-)
Właśnie tak. Po warunkiem, że na przejściu. Przynajmniej będzie jasność.
>> Wiesz dobrze, że nie o to chodzi, czy ma czy nie. A o zasadę i
>> ewentualne ustalenie winy. Jeśli kierowca ma problem z zatrzymaniem
>> się i ruszeniem sprzed przejścia, to znaczy, że ogólnie ma problem.
>
> No wlasnie o zasade chodzi - kierowce to kosztuje sporo
Ile?
> , a pieszego
> prawie nic.
x40 samochodów.
> Wiec pieszy powinien przepuscic.
To na chuj całe te pasy?\
Nie - chodzi o zasadę - część kierowców z nieznanych powodów czuje się
królami dżungli - zresztą widać to tu na grupie. I takich należy
pacyfikować, bo są po prostu mentalnie nie przystosowani do współżycia w
społeczeństwie. Udowodnić ci tego nie udowodnię, ale stawiam dolary
przeciw orzechom, że statystycznie powodują więcej wypadków. I to jest
wyjaśnienie togo, co poprzednio zauważyłeś "w tamtych krajach jest
ogólnie mniej wypadków". Właśnie dlatego, że nie toleruje się takiej
mentalności. I o ta zasadę właśnie chodzi. Bo przecież nie o to, że
będziesz się musiał zatrzymać dodatkowo raz na kilka kilometrów.
>> Widziałbym, bo sam ich przepuszczam - prawie zawsze.
>
> Jak stoja i wyraznie czekaja. A ja o tym, ze beda z marszu wchodzic.
A jak idą w kierunku przejścia to czego, okrętu się spodziweasz? Nie rób
problemu, gdzie go nie ma.
>>> U nich w ogole mniej wypadkow.
>> Oczywiście. Myślę, że jest to powiązane;)
>
> I tak i nie - bo co ma pierwszenstwo dla pieszych wspolnego np z
> czolowka w terenie niezabudowanym.
Odpowiedź wcześniej padła.
>>>> Jak już pisałem - dziś strajk włoski i wyszło mi raz na jakieś kilka
>>>> km. Więc tragedii nie ma (Warszawa). Razem pewnie około 1 minuty na
>>>> prawie dwie godziny jazdy. Pomijalne.
>>> Moze Warszawa juz przygotowana i przejscia zlikwidowala :-)
>> Są, ale rzeczywiście część zlikwidowali, a na przytłaczającej
>> większości pozostałych na głównych drogach są światła.
>
> No to po cholere jeszcze pierwszenstwo zmieniac ?
Żeby było jasno i wyraźnie a nie kwantowo. No skoro nie ma znaczenia, to
co cię tak boli?;)
>>> W druga strone - i spaliny i halas i to niedobre CO2 ...
>> Hmm. Smrodzimy i dla tego powinniśmy mieć większe prawa?
>
> Nie - jak pieszy nas przepusci, to bedziemy smrodzic mniej. I to
> wielokrotnie mniej.
A konkretnie to ile procent?
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.15 18:46 Liwiusz
- 21.10.15 18:58 Shrek
- 21.10.15 19:34 J.F.
- 21.10.15 19:38 Tom N
- 21.10.15 19:58 J.F.
- 21.10.15 20:05 Shrek
- 21.10.15 20:07 Shrek
- 21.10.15 20:22 J.F.
- 25.10.15 16:29 Tom N
- 25.10.15 16:34 Tom N
- 25.10.15 17:09 RoMan Mandziejewicz
- 25.10.15 17:24 J.F.
- 26.10.15 00:33 J.F.
- 26.10.15 06:17 Shrek
- 26.10.15 07:42 HubertO
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=