  • 81. Data: 2014-08-13 09:31:54
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Od: "AdamS" <a...@p...onet.eu>

    W hutach aluminium czy chlorowniach napięcia na elektrolizerach są
    rzędu kilku woltów, ale urządzenia są zasilane szeregowo z prostowników
    o napięciu > 500V. Przez elektrolizery płynie prąd kilkuset kA.
    W przypadku konieczności wyłączenia elektrolizera mostkuje się jego
    zasilanie.
    Doprowadzenie prądu "wiązką" płaskowników co poprawia ich chłodzenie.
    Zwracam uwagę na silne pole magnetyczne.

    >Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

  • 82. Data: 2014-08-13 09:34:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Wednesday, August 13, 2014, 12:06:17 AM, you wrote:

    > Ale żeście się tych kilowatów uparli., Dąży się do tego aby te kW
    > ciąć jak tylko się da.

    Nie mam pojęcia, na jakim świecie żyjesz.

    > 20 lat , jakby ktoś Ci powiedział, że za 20 lat nie będzie można
    > oficjalnie kupić (de facto: używać) żarówek 100W bo "za mocne" to
    > byś go wyśmiał.

    Mylisz spisek producentów żarówek z rzeczywistością. Chodziło o zbyt
    tanie, chińskie żarówki. Opanowanie technologii produkcji żarówek
    wytrzymujących 1000 godzin nie było trudne. Ale opanowanie technologii
    produkcji świetlówek z porządnym, dobrze chronionym patentami
    luminoforem jest poza zasięgiem tanich, chińskich fabryk.

    > Co za sztuka wysuszyć włosy suszarka 1kW, w 20W wysuszyć włosy, tu
    > sztuka (niektórym starczy sam ręcznik). Mówimy o świecie za 200 lat,
    > nie wierzę, że w takiej przyszłości aby wysuszyć włosy trzeba będzie
    > zużyć energi 1kW*5min.

    Grzałka w pralce, zmywarce, w czajniku elektrycznym. Piekarnik
    elektryczny, kuchenka elektryczna. Przepływowy podgrzewacz wody -
    12kW.

    Właśnie trwa remont mieszkania mojego syna - łączna moc zainstalowana
    ponad 20kW. Ale będą wyłączniki priorytetowe, umowa z ZE jest na 14kW.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 83. Data: 2014-08-13 09:36:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Wednesday, August 13, 2014, 8:48:01 AM, you wrote:

    > Ja pisałem o 200W przy których też już są problemy.
    > Nie wykluczałbym, że rozpowszechni się taki model, że w domach będą gniazdka
    > AC 230V i DC PoE.
    > Się okaże, że sprzęty potrzebujące kilku W będą w produkcji tańsze w wersji
    > PoE i stopniowo będzie ich coraz więcej.

    Ciężko jest zrobić tańsze - PoE wymaga logiki deklarującej pobór mocy.
    Inteligentny zasilacz PoE w switchu jest bardzo drogi. Poza tym -
    odchodzi się od drucianych połączeń sieciowych. Wszędzie WiFi.

    > Dostępny "przy okazji" w takim gniazdku internet też da się jakoś do
    > czegoś wykorzystać (np. zawsze dokładny zegar).

    Ale do czego?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 84. Data: 2014-08-13 09:38:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Wednesday, August 13, 2014, 9:18:10 AM, you wrote:

    > Lepiej chyba powiedzieć "na domu", bo instalacja przecież w większości
    > na dachu. Ograniczenie do 1000 V ma zdaje się wyłącznie pozatechniczny
    > charakter, wynika z innych przepisów dotyczących instalacji powyżej 1 kV.
    > W większych inwerterach zdarza się, że na jedną fazę przypada więcej niż
    > jeden kanał przetwornika (tracker), chociaż prościej by było połączyć
    > szeregowo więcej paneli i uzyskać napięcie kilku kV przy tym samym prądzie.
    > Nie wydaje mi się, by przełączanie kilku kV było problemem dla tranzystorów.

    Ceny wysokonapięciowych tranzystorów są problemem. Ich szybkość
    przełączania jest problemem. Ich moce są problemem.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 85. Data: 2014-08-13 10:06:05
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

> [...]
    > dają nietypowe wyższe napięcie, jakie sobie producent wymyśli, żeby
    > zmniejszyć prąd. Muszą one współpracować ze specjalnym transformatorem

    Mówimy o DC w domu. Nie uśmiechało by mi się mieć w gniazdku 1kV DC.
    Może to jakiś mój psychologiczny opór?

    --
    Michał

  • 86. Data: 2014-08-13 11:10:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:1429915417.20140813093656@pik-net.pl.invalid...

    > Ale do czego?

    Do wszystkiego.
    Żeby szczoteczka do zębów jak ją podłączysz do ładowania zeznała Wielkiemu
    Bratu jak często i jak długo myjesz zęby (o dokładniejszych danych o
    uzębieniu czy DNA na razie nie myślę). Wszystko oczywiście dla Twojego
    dobra - aby producent pasty, który zapłaci za te informacje mógł Ci
    zaoferować specjalnie dla Ciebie zaprojektowaną pastę
    P.G.

  • 87. Data: 2014-08-13 12:29:03
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 8/13/2014 11:10 AM, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > Twojego dobra - aby producent pasty, który zapłaci za te informacje mógł
    > Ci zaoferować specjalnie dla Ciebie zaprojektowaną pastę
    Ironizujesz a ja uwazam ze im wiecej informacji jest zbieranych tym
    lepiej. Nawet w tym glupim przykladzie podawanym przez Ciebie mozna by
    przeprowadzic analize korelacji jakosci zebow w stosunku do czestosci
    mycia i uzywanych past do zebow. Zawsze wynik z miliona probek bedzie
    lepszy niz z 5. Ale oczywiscie osobnicy tacy jak Ty uwazaja ze wszyscy
    tylko czekaja aby wykorzystac ich prywatne dane przeciw nim. Smieszne.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 88. Data: 2014-08-13 12:44:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.08.2014 22:32, bartekltg pisze:

    > Można by podnieść częstotliwość, 50/60 jest wyjątkowo paskudne.

    Tak z ciekawości: dlaczego i na ile?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 89. Data: 2014-08-13 12:52:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.08.2014 16:16, Marek pisze:
    > Tak przy okazji konkursu googla na przetwornice dc->ac i komentarzy w
    > tej sprawie:
    >
    > http://goo.gl/ZBjYcy
    >
    > Czy faktycznie nie byłoby prościej zrobić rewolucję i przejść na DC w
    > konsumenckich "punktach odbioru"? AC niech zostanie w dystrybucji i
    > przesyle, a w domu niech będzie w gniazdku DC....

    A po jaką cholerę i z jakim napięciem?

  • 90. Data: 2014-08-13 13:05:39
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Ale żeście się tych kilowatów uparli., Dąży się do tego aby te kW ciąć
    > jak tylko się da. 20 lat

    Do podgrzania kilograma wody od temperatury ~20 stopni do wrzenia
    potrzeba określonej energii i tego nie zmienisz. Dokładając do tego
    akceptowalny czas gotowania wychodzi Ci moc minimalna i tego również
    nie zmienisz. Bardziej energooszczędnego czajnika niż pewne minimum
    nie zrobisz i to minimum to kilkaset watów. A większość ludzi ceni
    sobie jednak wygodę i nie chce czekać pół godziny na herbatę, stąd te
    kilowaty...

    > jakby ktoś Ci powiedział, że za 20 lat nie będzie można oficjalnie kupić
    > (de facto: używać) żarówek 100W bo "za mocne" to byś go wyśmiał.

    Proponujesz unijny program ramowy zmniejszenia ciepła właściwego wody?

    Pozdrawiam, Piotr