-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.glorb.com!peer03.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
References: <a...@n...neostrada.pl>
<53e8d3c4$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
<53e8ffae$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<lsffi0$4po$1@node2.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<lsfqh1$f7u$1@node2.news.atman.pl> <lsfr0u$fop$2@node2.news.atman.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<lsftu7$j74$1@node2.news.atman.pl> <lsgjp3$7ap$1@node1.news.atman.pl>
<y1r9jj2ifw5y$.kmq5ishaq5my.dlg@40tude.net>
<lsisc4$f4u$1@node2.news.atman.pl>
<29sj7e8w5ba5.8t2uxdod95me$.dlg@40tude.net>
<lsqpho$1s8$1@node2.news.atman.pl>
<53f0ed54$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
<lsr41j$cgn$1@node2.news.atman.pl>
<bsvh73ir20z4$.1wu2tckxyfpm0.dlg@40tude.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<53f1f893$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: : : :
Date: Mon, 18 Aug 2014 16:47:45 +0200
User-Agent: slrn/pre1.0.2-21 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 58
NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
X-Trace: 1408373266 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2147 77.253.217.116:50258
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4445
X-Received-Body-CRC: 3124633148
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:669610
[ ukryj nagłówki ]Pan J.F. napisał:
>>>> Ile w 1967 roku było w Szwecji samochodów i skrzyżowań,
>>> Mysle ze niemalo - oni wojny nie mieli. Ale to tez maly kraj - tzn
>>> powierzchniowo wiekszy niz my, ludnosci dzis ~10mln. Spora czesc
>>> kraju zapewne niezamieszkana.
>> Przed zmianą ponad połowa samochodów już miała kierownicę z lewej
>> strony (w tym biednym kraju kupowano używki po Niemcu, co to płakał
>> jak sprzedawał), więc wozów nieprzystosowanych było przed i po prawie
>> tyle samo -- o tym Wiki wspomina.
>
> Tyle ze jakby chciec to wdrozyc, to nalezaloby podac ze 10 lat
> zmienimy i niech ludzie kupuja samochody jakie chca.
> 10 lat to akurat tyle ze i samochody sie zuzyja i fabryki zdaza
> przestawic na nowe modele.
Teraz sobie pomyślałem, że dzisiaj taką operację dałoby się przeprowadzić
sprawniej, przynajmniej w zakresie wymiany samochodów. Jest ustawa, która
przewiduje zmianę zasad ruchu za pięć czy dziesięć lat, a już dzisiaj
dilerzy podpisują z klientami kontrakty terminowe na dostawę wozu w dniu
zmiany, negocjują z fabrykami ogromne rabaty -- ogólnie interes kwitnie.
>> Pisze też o dużej liczbie zderzeń czołowych. A także o niechęci
>> społeczeństwa do tej zmiany. Ale była
>
> I co - tak na sile im zmienili ? Ech ten socjalizm :-)
W Wiki napisali jak parlament głosował i jak przebiegło referendum.
> Czy jednak pol spoleczenstwa sie sprzeciwialo, a pol i tak kupowalo
> samochody z kierownica po drugiej stronie :-)
Kupowali takie, jakie były tańsze. A tańsze są te z dużego i bogatego
rynku -- czyli z reszty Europy, gdzie wszędzie już obowiązywał ruch
prawostronny. Szwecja była małym biednym krajem, gdzie trudno kupić
przystosowany do obowiązującego ruchu używany samochód.
>> w tym wszystkim jeszcze jedna rzecz ciekawa. Owo społeczeństwo jako
>> argument podawało te zderzenia. Społeczeństwo mówiło, że to bardzo
>> niebezpieczne jeździć po prawej stronie mając kierownicę przy lewym
>> fotelu -- bo będąc bliżej osi jezdni jest się mocniej narażonym na
>> utratę życia podczas wypadku.
>
> Cos w tym jest, ale naturalny odruch to uciec w prawo. A na poboczu
> drzewo ...
Fińscy kierowcy rajdowi mają dobrą opinie i wyniki, mówi się o nich,
że zawsze wierzą, że za wzniesieniem będzie dalej prosta i czysta
droga, więc gnają na ślepo i nawet nie mają odruchu zwalniania.
Ze Szewdami może podobnie. W każdym razie u nich świetnie sprawdza
się zamordyzm -- nie chleją do nieprzytomności, bo gorzała sakramencko
droga i na zapisy, nie zabijają się w czołowych zderzeniach, jak
to było w latach sześćdziesiątych, bo co kawałek fotoradar. Jeszcze
wcześniej wpadli na pomysł obcinania rąk, więc nie kradną (ale rżnięcie
na podatkach uważają za sport narodowy).
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 18.08.14 23:18 Jakub Rakus
- 18.08.14 23:32 Jakub Rakus
- 19.08.14 01:37 Jarosław Sokołowski
- 19.08.14 09:52 Marek
- 19.08.14 13:03 Jarosław Sokołowski
- 19.08.14 16:06 J.F.
- 19.08.14 20:06 PeJot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-02 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2025-01-02 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-02 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was