    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Date: Wed, 13 Aug 2014 18:50:12 +0200
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    <1...@p...pl.invalid>
    <lsfof9$dff$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <lsfpo0$eld$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@p...pl.invalid>
    <lsfuol$k05$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@p...pl.invalid>
    <lsg3ij$ooq$1@node2.news.atman.pl>

    Hello Piotr,

    Wednesday, August 13, 2014, 6:26:19 PM, you wrote:

    > Dla jakiego szpanu? Masz Romanie nieco staromodne podejście do
    > tego tematu: zebrać wymagania i pod nie zbudować sieć. To dobra
    > inżynieria, ale nie w małej skali, typu mieszkanie/dom. Problem
    > był inny: przez rok używałem WiFi 300Mbps i mnie mało szlag nie
    > trafił. Chciałem mieć coś o oczko wyżej, niż te _realne_ 3MB/s.

    Realne ponad 3MB/s to mam na tablecie z wewnętrzną antenką i na
    Funboxie czy innym gównianym TP-Linku z atrapą anteny i teoretycznym
    150Mbps.

    > No i tak się składa, że wyżej był _tylko_ kablowy Ethernet 1Gbps.
    > Średniej klasy router wyjęty prosto z pudełka potrafił obsłużyć
    > od ręki 100Mbps i 1Gbps. Dla 1Gbps trzeba ułożyć kabel dokładnie
    > takim samym nakładem pracy, jak dla 100Mbps.

    Ciesze się, że miałeś możliwość ułożenia kabli. I skorzystałeś.

    > Kable są te same albo ich cena różni się dosłownie o grosze,

    Dzisiaj. Kilkanaście lat temu był kłopot z kupieniem kabla na metry -
    wszyscy chcieli tylko całe rolki sprzedawać...

    [...]

    > Kolejny "drobiazg" to próba włączenia czegoś zdalnie przez WiFi. :->

    Arduino YUN? Raspberry Pi?

    > Na kablu "każdy głupi" sprzęt to potrafi.
    > To akurat była próba podzielenia się z kolegą kolekcją Sondy. :-)

    Pisałeś o kompilacji...

    > Po ustawieniu kopiowania przez WiFi szybko przełączyliśmy się
    > w tryb kablowy, bo noclegu proponować nie zamierzałem...

    Rozumiem, że robisz tak 10 razy dziennie :P

    --
    Best regards,
    RoMan