    From: Jakub Rakus <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Date: Mon, 11 Aug 2014 21:37:36 +0200

    On 11.08.2014 20:33, Piotr Gałka wrote:

    > Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ostatnio mieszkałem w mieszkaniu z gazem ponad 25 lat temu - się mi
    > zapomniało że takie jeszcze są. Wtedy kable rzeczywiście trochę cieńsze
    > mogą być.
    > Ale proporcjonalnie z 70x70cm powinno się zrobić 7x7m :).
    > P.G.

    Przewody z tablicy bezpiecznikowej do 36 mieszkań w pionie mieszczą się
    w plastikowej rurze fi 120mm u mnie na 2 piętrze. A co piętro jest ich
    coraz mniej. Oczywiście przy sporo większych prądach przy DC trzeba by
    wziąć pod uwagę, że im wyższe piętro, tym grubsze przewody powinny je
    zasilać. Ale jak zabezpieczenia przedlicznikowe daje się na każdym
    piętrze, to lepiej by było przez cały pion przy niskim napięciu DC
    ułożyć szyny. Tylko prądy zwarciowe mogą się nam zrobić nieciekawe, a
    aparaty na DC jakby ciut droższe...

    Jakub Rakus