  • Data: 2014-08-11 21:49:29
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu by?o DC....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 11 Aug 2014 18:09:27 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > A czy większość silników nie jest DC?
    > Jak kiedyś dawno naprawiałem jakiś odkurzacz to wydaje mi się, że miał
    > silnik DC.

    Odkurzacz ma silnik komutatorowy. Pracuje na AC, ale moze i na DC.
    Ma taki silnik tylko dlatego ze mala turbina potrzebuje wysokich
    obrotow - silnik AC na 50Hz tego nie zapewni.
    Ale z falownikiem moze sie krecic szybciej.

    Z kolei ten AC/DC ma dzis sterowanie moca/obrotami ... czy nie na
    triaku ?

    > W wiertarce też chyba widać komutator, ale nigdy nie rozbierałem.

    Owszem, silnik podobny, tylko tym razem z uwagi na moment rozruchowy.

    > Za to lutownicę transformatorową musiałbym czymś zastąpić.

    Lutownica z przetwornica tranzystorowa. Mniejsza, lzejsza :-)

    J.