  • 51. Data: 2019-03-21 10:49:05
    Temat: Re: A gdyby ? Zielone nie daje pierwszeństwa.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 10:43, Liwiusz pisze:

    > Sugerujesz, że kierowca rozjechał pieszego celowo?

    Skąd? Sąd uznał że nie celowo. Zmień kwantyfikator na
    "obojętnie=nieuważnie".

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 52. Data: 2019-03-21 10:51:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 10:49, LordBluzg(R) pisze:

    > Skąd? Sąd uznał że nie celowo. Zmień kwantyfikator na
    > "obojętnie=nieuważnie".

    Po co zatem te niepoprawne analogie z zepchnięciem samobójcy?

    Czy nieuważnie? Pieszy rzeczywiście biegł po przejściu, nie zgodzę się z
    sądem, aby czynić kierowcy wyrzut, że nie zareagował w sekundę. Nadzieja
    w drugiej instancji.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2019-03-21 11:13:39
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 10:51, Liwiusz pisze:

    > Po co zatem te niepoprawne analogie z zepchnięciem samobójcy?

    Dobitny przykład na rozgraniczenie, co należy zrobić a czego nie należy
    robić. Obojętność i brak wyobraźni też tutaj występuje.

    > Czy nieuważnie? Pieszy rzeczywiście biegł po przejściu, nie zgodzę się z
    > sądem, aby czynić kierowcy wyrzut, że nie zareagował w sekundę. Nadzieja
    > w drugiej instancji.

    Sąd miał największe obiekcje do prędkości i niedostosowania jej do
    warunków. Nie ma tam niczego o czasie reakcji, stanie technicznym
    (ogumienie) czy ograniczonej widoczności lub dyspozycji wady wzroku. Sam
    zobacz na filmie, kiedy pieszy wbiega na pasy i kiedy następuje reakcja
    kierowcy, kończy rozmowę telefoniczną i przyspiesza. Domniemanie jest
    tutaj że pieszy nie widzi tego samochodu ani nie potrafi ocenić jego
    prędkości. Kierowca też nie wie ile jedzie, bo nie patrzy na licznik a
    powinien. Widać z daleka że to miejsce szczególne i nie jest tam pusto a
    doświadczenie uczy że jak stoi tramwaj to można się spodziewać debila co
    chce do niego dobiec wybiegając nawet z tłumu stojących na chodniku.
    Ty też od pieszych wymagasz w pierwszym rzędzie żeby ocenili w sekundę
    Twoją prędkość, stan Twojej uwagi i stan techniczny Twojego samochodu?
    Ja traktuję to jak zwierzęta i nigdy niczego nie rozjechałem. Kiedyś mi
    zając wybiegł i co ciekawe, akurat rozmawiałem z kolegą/pasażerem, który
    próbował się dowiedzieć,dlaczego jadę 60km/h przez ciemny las jak mogę
    90 bo pusto. Zając przeżył i uciekł.

  • 54. Data: 2019-03-21 11:19:05
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 21 Mar 2019 10:51:38 +0100, Liwiusz wrote:
    > Czy nieuważnie? Pieszy rzeczywiście biegł po przejściu, nie zgodzę się z
    > sądem, aby czynić kierowcy wyrzut, że nie zareagował w sekundę.

    Wyrzut nie dot. braku reakcji w sekundę tylko tego, że kierowca powinien
    był sprawić by tych sekund miał więcej - a on nie dość że czasu na
    reakcję w żaden sposób nie wydłużył, to jeszcze go skrócił...

    Mateusz

  • 55. Data: 2019-03-21 11:21:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 11:13, LordBluzg(R) pisze:
    > Kierowca też nie wie ile jedzie, bo nie patrzy na licznik a powinien.

    Zdecyduj się, ma patrzeć na licznik, czy na drogę? Przypominam, że
    mówimy o okresie około sekundy. Może właśnie patrzył na licznik, tak jak
    sobie tego życzysz :)

    Nie ma co brnąć w temat "zły kierowca, bo przekroczył prędkość o
    13km/h", są chyba pewne granice śmieszności.

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2019-03-21 11:47:11
    Od: p...@g...com

    --Nie ma co brnąć w temat "zły kierowca, bo przekroczył prędkość o 13km/h", są chyba
    pewne granice śmieszności.

    wykonczyl go komtekst ... ale uproscmy dla jasnego przekazu :-)

    - nie zapierdalamy przed przejsciem (to ze sa swiatla nie zmienia faktu ze to nadal
    przejscie)
    - nie zapierdalamy w kiepskich warunkach drogowych

  • 57. Data: 2019-03-21 11:47:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 11:21, Liwiusz pisze:

    > Zdecyduj się, ma patrzeć na licznik, czy na drogę? Przypominam, że
    > mówimy o okresie około sekundy. Może właśnie patrzył na licznik, tak jak
    > sobie tego życzysz :)

    Nie, sam to powiedział na filmie, stąd moja wiedza.

    > Nie ma co brnąć w temat "zły kierowca, bo przekroczył prędkość o
    > 13km/h", są chyba pewne granice śmieszności.

    Zły tok myślenia. Wydłużył sobie drogę hamowania :]

  • 58. Data: 2019-03-21 11:50:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 11:47, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie, sam to powiedział na filmie, stąd moja wiedza.

    > Zły tok myślenia. Wydłużył sobie drogę hamowania :]

    Z tego wniosek, że właściwie można przechodzić na czerwonym, jako że
    raczej mało kto jeździ przez miasto dokładnie przepisowymi prędkościami
    (a nawet jeśli jechałby 50, to można by mu zarzucić, że nie zwolnił).

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2019-03-21 12:06:39
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 11:50, Liwiusz pisze:

    > Z tego wniosek, że właściwie można przechodzić na czerwonym,

    Nie, nie można. Zły wniosek.

    > jako że raczej mało kto jeździ przez miasto dokładnie przepisowymi prędkościami
    > (a nawet jeśli jechałby 50, to można by mu zarzucić, że nie zwolnił).

    Widocznie zaliczasz się do tych co zapierdalają i ignorują przepis o
    zwolnieniu przed przejściem :) Ja mam jednak przypadłość "kapelusza"
    akurat w miescie gram czasem w grę na smartfonie, który oczywiście
    rozprasza mi uwagę...ale potrafię i wisi sobie na uchwycie na przedniej
    szybie po prawej stronie i go dotykam (gra Ingress). Samochód to
    automat...gra ma przypadłość bo jeśli przekroczę 50km/h to nie mogę
    grać, bo włącza mi się speedlock i cały plan wpizdu :D Oczywiście
    zapierdalam tam, gdzie mogę jechać wincyj niż 50km/h bo lubię prędkość i
    nie jestem korkorobem. Jak komuś nie pasuje to może mnie wyprzedzić i
    zapierdalać ponad dopuszczalną. Do tego co jakiś czas (mam na pulpicie w
    kompie) i sobie sprawdzam moją reakcję, szczególnie jak jestem zmęczony
    lub pod wpływem. Polecam:
    https://www.justpark.com/creative/reaction-time-test
    / i mam wyniki w
    okolicach 260ms. Samochód mam o wadze 2,3T i pierdolony ABS, który
    czasem mnie wkurwia ale to przydatny wynalazek. Miesięcznie robię ok
    2tys km w cyklu mieszanym i nie uważam się za kosmitę :)

  • 60. Data: 2019-03-21 12:27:38
    Od: p...@g...com