-
Data: 2024-03-06 15:19:31
Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 6 Mar 2024 13:58:33 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 06-03-2024 o 13:53, J.F pisze:
>> On Wed, 6 Mar 2024 12:54:51 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 06-03-2024 o 12:45, Robert Wańkowski pisze:
>>>> W dniu 06.03.2024 o 12:20, J.F pisze:
>>>
>>>>> Ale moze poczekamy na wyniki/rozwoj sytuacji?
>>>>>
>>>>> Bo na razie Mirai kosztuje jakies horendalne pieniądze, Toyota
>>>>> sprzedaje ich kilka tys rocznie (w USA niecale 3 tys).
>>>>> i podobno zuzywa 0.84 kg wodoru na 100km, co jesli dobrze licze
>>>>
>>>> No tak, zgadza się. 5kg na 600 km. Ale kilo to 70 zł. Czyli szału nie ma.
>>>
>>> A jak ma być, jeśli wyprodukowanie wodoru oznacza straty na tym procesie
>>> (których nie ma przy naładowaniu tego samego prądu wprost do baterii), a
>>
>> Są, ale moze mniejsze
>
> Nie może, tylko o rząd wielkości.
Czy tak o rząd ... ogniwo li-ion połowicznie naładowane, w spoczynku
ma powiedzmy 3.9V.
Jak solidnie obciążysz prądem, to napięcie spada.
Trudno powiedziec do ilu - 3.7, 3.6, 3.5V, 3.3V ... Kwestia prądu :-)
Jak chcesz ładować, to ładowarka musi dać wyzsze napięcie.
Jak ma się ładować szybko/dużym prądem to sporo większe.
4.1V, 4.2, 4.3 ... a nie, wiecej niż 4.2 podobno nie wolno, ale czy
Tesla nie jest jakaś mądrzejsza?
(4.1-3.7)/3.9 to 90% sprawnosci/10% strat ... a 4.2-3.6 to juz 15% ..
>>> Ta cena 70 zł i tak zapewne dlatego jest tak niska, że on nie pochodzi z
>>> zielonej produkcji, tylko ze spalania jakiegoś syfu, a to też nie
>>> spełnia kryteriów.
>>>
>>> Normalnie to jest drugie tyle (za zielony wodór).
>>
>> Jak przybedzie wiatraków/PV, to prąd do elektrolizerów może być tani.
>
> Czy w myśl tej zasady, jak go wrzucić do baterii bez pośrednictwa
> wodoru i strat z tym związanych, to będzie droższy?
> Nie - nadal będzie 3 razy tańszy.....
Moze byc go taki nadmiar, że nie będziesz się zastanawiał ile
kosztuje, tylko ze zasieg 200km większy a tankowanie trwa 5 minut :-)
Poza tym jak rząd podatek przywali, to róznice w cenie mogą być
relatywnie mniejsze :-)
> Dlatego wodór tak - tam gdzie baterii zastosować się nie da.
> Na pewno nie do miejskich dupowozów.
Miejski istotnie - zasięg może miec wystarczający, czas ładowania
nieistotny ... no ale w domu w nocy, to prąd drogi, nawet jak na dachu
PV :-)
Wymienne baterie, czy domowy elektrolizer ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.03.24 16:20 _Master_
- 06.03.24 16:29 _Master_
- 06.03.24 16:39 _Master_
- 07.03.24 07:53 Cavallino
- 07.03.24 08:48 J.F
- 07.03.24 09:51 Cavallino
- 07.03.24 14:24 J.F
- 07.03.24 15:20 Cavallino
- 08.03.24 02:24 J.F
- 08.03.24 06:41 Cavallino
- 08.03.24 16:54 J.F
- 09.03.24 07:56 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-01-28 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-01-28 Poznań => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-28 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-27 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 nr KW to jednak dana osobowa
- 2025-01-27 Lokalizacja telefonu
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=