eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTITAN od Apple is KAPUT ;-)Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
  • Data: 2024-03-06 15:19:31
    Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 6 Mar 2024 13:58:33 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 06-03-2024 o 13:53, J.F pisze:
    >> On Wed, 6 Mar 2024 12:54:51 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 06-03-2024 o 12:45, Robert Wańkowski pisze:
    >>>> W dniu 06.03.2024 o 12:20, J.F pisze:
    >>>
    >>>>> Ale moze poczekamy na wyniki/rozwoj sytuacji?
    >>>>>
    >>>>> Bo na razie Mirai kosztuje jakies horendalne pieniądze, Toyota
    >>>>> sprzedaje ich kilka tys rocznie (w USA niecale 3 tys).
    >>>>> i podobno zuzywa 0.84 kg wodoru na 100km, co jesli dobrze licze
    >>>>
    >>>> No tak, zgadza się. 5kg na 600 km. Ale kilo to 70 zł. Czyli szału nie ma.
    >>>
    >>> A jak ma być, jeśli wyprodukowanie wodoru oznacza straty na tym procesie
    >>> (których nie ma przy naładowaniu tego samego prądu wprost do baterii), a
    >>
    >> Są, ale moze mniejsze
    >
    > Nie może, tylko o rząd wielkości.

    Czy tak o rząd ... ogniwo li-ion połowicznie naładowane, w spoczynku
    ma powiedzmy 3.9V.

    Jak solidnie obciążysz prądem, to napięcie spada.
    Trudno powiedziec do ilu - 3.7, 3.6, 3.5V, 3.3V ... Kwestia prądu :-)

    Jak chcesz ładować, to ładowarka musi dać wyzsze napięcie.
    Jak ma się ładować szybko/dużym prądem to sporo większe.
    4.1V, 4.2, 4.3 ... a nie, wiecej niż 4.2 podobno nie wolno, ale czy
    Tesla nie jest jakaś mądrzejsza?

    (4.1-3.7)/3.9 to 90% sprawnosci/10% strat ... a 4.2-3.6 to juz 15% ..

    >>> Ta cena 70 zł i tak zapewne dlatego jest tak niska, że on nie pochodzi z
    >>> zielonej produkcji, tylko ze spalania jakiegoś syfu, a to też nie
    >>> spełnia kryteriów.
    >>>
    >>> Normalnie to jest drugie tyle (za zielony wodór).
    >>
    >> Jak przybedzie wiatraków/PV, to prąd do elektrolizerów może być tani.
    >
    > Czy w myśl tej zasady, jak go wrzucić do baterii bez pośrednictwa
    > wodoru i strat z tym związanych, to będzie droższy?
    > Nie - nadal będzie 3 razy tańszy.....

    Moze byc go taki nadmiar, że nie będziesz się zastanawiał ile
    kosztuje, tylko ze zasieg 200km większy a tankowanie trwa 5 minut :-)

    Poza tym jak rząd podatek przywali, to róznice w cenie mogą być
    relatywnie mniejsze :-)

    > Dlatego wodór tak - tam gdzie baterii zastosować się nie da.
    > Na pewno nie do miejskich dupowozów.

    Miejski istotnie - zasięg może miec wystarczający, czas ładowania
    nieistotny ... no ale w domu w nocy, to prąd drogi, nawet jak na dachu
    PV :-)

    Wymienne baterie, czy domowy elektrolizer ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: