-
Data: 2024-03-06 15:19:31
Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 6 Mar 2024 13:58:33 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 06-03-2024 o 13:53, J.F pisze:
>> On Wed, 6 Mar 2024 12:54:51 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 06-03-2024 o 12:45, Robert Wańkowski pisze:
>>>> W dniu 06.03.2024 o 12:20, J.F pisze:
>>>
>>>>> Ale moze poczekamy na wyniki/rozwoj sytuacji?
>>>>>
>>>>> Bo na razie Mirai kosztuje jakies horendalne pieniądze, Toyota
>>>>> sprzedaje ich kilka tys rocznie (w USA niecale 3 tys).
>>>>> i podobno zuzywa 0.84 kg wodoru na 100km, co jesli dobrze licze
>>>>
>>>> No tak, zgadza się. 5kg na 600 km. Ale kilo to 70 zł. Czyli szału nie ma.
>>>
>>> A jak ma być, jeśli wyprodukowanie wodoru oznacza straty na tym procesie
>>> (których nie ma przy naładowaniu tego samego prądu wprost do baterii), a
>>
>> Są, ale moze mniejsze
>
> Nie może, tylko o rząd wielkości.
Czy tak o rząd ... ogniwo li-ion połowicznie naładowane, w spoczynku
ma powiedzmy 3.9V.
Jak solidnie obciążysz prądem, to napięcie spada.
Trudno powiedziec do ilu - 3.7, 3.6, 3.5V, 3.3V ... Kwestia prądu :-)
Jak chcesz ładować, to ładowarka musi dać wyzsze napięcie.
Jak ma się ładować szybko/dużym prądem to sporo większe.
4.1V, 4.2, 4.3 ... a nie, wiecej niż 4.2 podobno nie wolno, ale czy
Tesla nie jest jakaś mądrzejsza?
(4.1-3.7)/3.9 to 90% sprawnosci/10% strat ... a 4.2-3.6 to juz 15% ..
>>> Ta cena 70 zł i tak zapewne dlatego jest tak niska, że on nie pochodzi z
>>> zielonej produkcji, tylko ze spalania jakiegoś syfu, a to też nie
>>> spełnia kryteriów.
>>>
>>> Normalnie to jest drugie tyle (za zielony wodór).
>>
>> Jak przybedzie wiatraków/PV, to prąd do elektrolizerów może być tani.
>
> Czy w myśl tej zasady, jak go wrzucić do baterii bez pośrednictwa
> wodoru i strat z tym związanych, to będzie droższy?
> Nie - nadal będzie 3 razy tańszy.....
Moze byc go taki nadmiar, że nie będziesz się zastanawiał ile
kosztuje, tylko ze zasieg 200km większy a tankowanie trwa 5 minut :-)
Poza tym jak rząd podatek przywali, to róznice w cenie mogą być
relatywnie mniejsze :-)
> Dlatego wodór tak - tam gdzie baterii zastosować się nie da.
> Na pewno nie do miejskich dupowozów.
Miejski istotnie - zasięg może miec wystarczający, czas ładowania
nieistotny ... no ale w domu w nocy, to prąd drogi, nawet jak na dachu
PV :-)
Wymienne baterie, czy domowy elektrolizer ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.03.24 16:20 _Master_
- 06.03.24 16:29 _Master_
- 06.03.24 16:39 _Master_
- 07.03.24 07:53 Cavallino
- 07.03.24 08:48 J.F
- 07.03.24 09:51 Cavallino
- 07.03.24 14:24 J.F
- 07.03.24 15:20 Cavallino
- 08.03.24 02:24 J.F
- 08.03.24 06:41 Cavallino
- 08.03.24 16:54 J.F
- 09.03.24 07:56 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=