-
Data: 2024-03-07 14:24:28
Temat: Re: A dyrektor Toyoty tylko się uśmiecha ;-)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 7 Mar 2024 09:51:52 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 07-03-2024 o 08:48, J.F pisze:
>> On Thu, 7 Mar 2024 07:53:17 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 06-03-2024 o 15:19, J.F pisze:
>>>>>>> A jak ma być, jeśli wyprodukowanie wodoru oznacza straty na tym procesie
>>>>>>> (których nie ma przy naładowaniu tego samego prądu wprost do baterii), a
>>>>>>
>>>>>> Są, ale moze mniejsze
>>>>>
>>>>> Nie może, tylko o rząd wielkości.
>>>>
>>>> Czy tak o rząd ...
>>>> (4.1-3.7)/3.9 to 90% sprawnosci/10% strat ... a 4.2-3.6 to juz 15% ..
>>>
>>> A zamiana na wodór i z powrotem to ile?
>>
>> Z powrotem to jak widac - ok 35% strat.
> Optymista.
Tak samo jak z bev.
Jak jedzie Tesla, to 20kWh/100km, jak jade ja, to 30 :-)
Z danych Mirai wynika, ze ok 35% strat - tzn 0.84kg/100km porównujemy
z 20kWh/100km.
>> A na wodór ... jesli ci nie klamia
>> https://newatlas.com/energy/hysata-efficient-hydroge
n-electrolysis/
>> to jakies 5% możliwe ?
>
> Oczywiście że kłamią, o rząd wielkości:
> https://e-magazyny.pl/aktualnosci/wodor/wodor-przysz
loscia-energetyki/
Tu masz przeszłość. A powyzej przyszłość.
Cały czas coś badają i wymyślają lepsze baterie, ogniwa paliwowe,
elektrolizery. Może kłamią, może źle badali, a może kiedyś wejdzie w
życie.
W dodatku w twoim linku jest chyba całość - czyli od prądu do prądu,
bez pomp do wodoru, bez skraplania :-)
> Przy ogólnej wydajnościz zakresu 50-60%, wahającej się w zależności od
> zastosowania technologii ogniw, do wyprodukowania 1 kilograma wodoru
> potrzeba około 9 litrów wody i około 50 [kWh] energii elektrycznej.
Wody w zasadzie nie trzeba - wyleci potem z rury. Tylko nie wiadomo,
gdzie spadnie :-)
A ileż wody trzeba, jak ładujesz w nocy prądem z Belchatowa ...
>> A u Ciebie jak to wyglada - jak wyjedziesz 40kWh z baterii, to ile
>> potem pobierze z gniazdka/ładowarki?
>
> Nie sprawdzam, ale ludziska mówią, że 5-10% wypada.
To sprawdz kiedys, co bedziesz powtarzał co ludzie mówią.
Dwa razy nawet - na szybkiej ładowarce, i na wolnej.
> Tyle że w tym jest też trochę podgrzewania auta przy okazji, więc nie
> wszystko to czyste straty na konwersji.
No jesli baterie trzeba podgrzewac do ładowanania, to jest to taka
sama strata, jak inne :-P
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.03.24 15:20 Cavallino
- 08.03.24 02:24 J.F
- 08.03.24 06:41 Cavallino
- 08.03.24 16:54 J.F
- 09.03.24 07:56 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=