  • Data: 2021-02-13 11:53:35
    Temat: Re: 9hpln
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    trybun <M...@j...cb> writes:

    > Faktyczna pomoc bądź jej brak nie jest istotą tego sporu, chodzi o
    > ścisłe powiązanie z konkretnymi satelitami, czyli np EGNOS z Galileo i
    > Glonass z SDCM.

    Nie ma takiego czegoś. Zarówno EGNOS jak i SDCM przesyłają poprawki dla
    GPS (SDCM także dla GLONASSa). Oczywiście docelowo EGNOS ma robić to
    także dla Galileo, testowo pewnie robi.

    > Mi z poziomu użytkownika jakoś trudno piać z zachwytu nad tym co
    > oferuje Galileo.  Ale to norma, jak ktoś nie przeczytał specyfikacji
    > urządzenia, to nie wie z jakim to cudem ma do czynienia..?

    Generalnie Galileo oferuje niewiele więcej niż GPS. Główna różnica jest
    w tym, że istnieje, i w związku z tym GPS nie jest monopolistą.

    > Widzi w końcu ten północnoafrykański arabus sygnał z systemu EGNOS czy
    > nie?

    Tylko ręczne (testowe itd) odbiorniki. Aczkolwiek w przyszłości to ma
    się zmienić.
    Sam sygnał oczywiście odebrać bardzo łatwo, kwestia jego użyteczności.

    > Ale tego że JAK wylądował bez problemów już się nie da utajnić.

    Bez jakich problemów? Bez katastrofy czy bez świadomego rażącego
    naruszenia zasad bezpieczeństwa?

    > Nie wiem jakim samolotem lata były pilot JAKa ze Smoleńska, możliwe że
    > jest już na emeryturze i niczym nie lata. Co to ma do rzeczy na czym
    > teraz lata i czy w ogóle lata?

    Właśnie o to chodzi, że od czasów katastrofy niczym nie lata. Pomyśl
    jak to się mogło stać. Podpowiem, że normalnie piloci przechodzą na
    emeryturę w wieku 65 lat.
    --
    Krzysztof Hałasa