    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Sat, 13 Feb 2021 00:48:30 +0100
    <rsbcnl$1dcq$1@gioia.aioe.org> <rsck58$83f$1@gioia.aioe.org>
    <5feaac6b$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <rsf2q2$11mp$3@gioia.aioe.org> <rsj1cb$1duc$2@gioia.aioe.org>
    <rsn03p$i34$1@gioia.aioe.org> <rsr8ac$1ke7$1@gioia.aioe.org>
    <rss9bt$djd$1@gioia.aioe.org> <rstrph$7ce$1@gioia.aioe.org>
    <rt7i90$r4r$1@gioia.aioe.org> <rt82vp$nud$1@gioia.aioe.org>
    <rt9hkb$1ntp$1@gioia.aioe.org> <rtb90s$l2q$1@gioia.aioe.org>
    <rtek41$ikh$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <rthafj$ouq$1@gioia.aioe.org> <rttiq6$aoe$1@gioia.aioe.org>
    <ru6blb$fp4$1@gioia.aioe.org> <run0e6$qhh$1@gioia.aioe.org>
    <rvgjh9$44e$2@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <rvp414$1rch$1@gioia.aioe.org> <rvsq4e$1pu1$5@gioia.aioe.org>
    <s05q6h$1ffq$2@gioia.aioe.org>

    "trybun" s05q6h$1ffq$...@g...aioe.org

    > Widzi w końcu ten północnoafrykański arabus sygnał z systemu EGNOS czy nie?

    Ważne są stacje referencyjne -- naziemne!
    Info z tych stacji jest stosownie obrabiane tak, by rozesłać
    spójną (zebraną z wielu stacji naraz) informację o pracy GPS
    (Galileo itd.) i o przekłamaniach atmosferycznych...

    Widzenie (lub niewidzenie) satelity EGNOS niewiele znaczy...

    Uporczywe robienie z siebie głupca daje tutaj niewielkie zyski...
    Nie jesteś sędzią -- nikt Ci nie płaci za takie zachowanie...

    Nie możesz być aż tak głupim, by nie rozumieć zasady działania SBAS...

    Wierz mi lub nie -- nawet inteligentne zwierzęta (w tym
    ponoć nawet niektóre węże) są zdolne do zrozumienia
    problemów podobnych do tego, który tu rozpatrujemy...

    Ponoć wężowi można wyjaśnić, do czego służy ,,krewniak''
    podczepiany do ściany... ;)

    -=-

    Stacje zbierają informacje i ślą do obróbki, której efektem
    jest (co cytowałem wraz z linkiem) rozkład atmosferycznych
    zniekształceń wokoło owych stacji -- nie na wiele zda się
    taka informacja tam, gdzie stacji nie ma...

    Trochę to obojętne czy są to stacje EGNOS, czy SDCM, czy inne...
    (zasada pracy jest taka sama, więc problemem we współpracy może
    być szmal lub obronność ewentualnie polityka w ogóle...)

    Tym bardziej obojętne -- czy obrobione informacje słane są via
    geostacjonarne satelity, czy jakoś inaczej, choćby internetem...

    --