eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    References: <5fc10aa2$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <rsbcnl$1dcq$1@gioia.aioe.org> <rsck58$83f$1@gioia.aioe.org>
    <5feaac6b$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <rsf2q2$11mp$3@gioia.aioe.org> <rsj1cb$1duc$2@gioia.aioe.org>
    <rsn03p$i34$1@gioia.aioe.org> <rsr8ac$1ke7$1@gioia.aioe.org>
    <rss9bt$djd$1@gioia.aioe.org> <rstrph$7ce$1@gioia.aioe.org>
    <rt7i90$r4r$1@gioia.aioe.org> <rt82vp$nud$1@gioia.aioe.org>
    <rt9hkb$1ntp$1@gioia.aioe.org> <rtb90s$l2q$1@gioia.aioe.org>
    <rtek41$ikh$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <rthafj$ouq$1@gioia.aioe.org> <rttiq6$aoe$1@gioia.aioe.org>
    <ru6blb$fp4$1@gioia.aioe.org> <run0e6$qhh$1@gioia.aioe.org>
    <runls8$cus$2@gioia.aioe.org>
    Date: Tue, 26 Jan 2021 16:59:31 +0100
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    Cancel-Lock: sha1:r34iV4cDgm/ZTgT+MftlekZQny4=
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 38
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 195.187.100.13
    X-Trace: 1611676774 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 24051 195.187.100.13:7299
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3038
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:655349 pl.misc.telefonia.gsm:1095619
    [ ukryj nagłówki ]

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > Niemal 350 km. Co Ci jednak z SBAS w ogóle? -- zmniejsza poziomy
    > błąd z 10 metrów do 3?... Ale zadaszenie czy ściana (od której
    > odbije się sygnał) błąd ów zwiększa nawet do 50 metrów...

    Potrafi nawet bardziej.
    Ciekawe efekty obserwowaliśmy z blaszanymi ścianami (duże hale), akurat
    nie z GPSem, z innym radiem, ale objawy powinny być podobne.

    > SBAS jest potrzebny w lotnictwie... Samolot dobrze widzi satelity,
    > bo nie ma dookoła dachów czy ścian; zaś pilot musi wiedzieć na czas
    > (w czasie rzeczywistym tak zwanym) czy oby na pewno GPS podaje poprawnie...

    Owszem.

    > Niby w rolnictwie też, ale rolnik dobrze radził sobie dzięki DGPS i długotrwałej
    > obserwacji.

    Nie, wystarczą krótkotrwałe (w czasie rzeczywistym). Osobiście się
    takimi rzeczami nie zajmuję, ale przypadkowo akurat koledzy w firmie
    sterują takimi ciągnikami, i taki własny DGPS (z własnymi punktami
    referencyjnymi) działa bardzo dobrze.

    > Twierdzę natomiast, że 'EGNOS' pełni w Europie te same funkcje,
    > co 'WAAS' w Ameryce itd...

    To jest prawda, natomiast

    > I twierdzę, że te systemy (EGNOS,
    > WAAS itd.) współpracują ze sobą...

    na to nie przedstawiłeś żadnego poparcia, ani nie napisałeś nawet
    w jakim sensie miałyby ze sobą współpracować, a należy wziąć pod uwagę
    to, że WAAS ani EGNOS nie współpracują nawet (technicznie rzecz biorąc)
    z GPS. One go uzupełniają, albo z niego korzystają, owszem.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: