-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!aioe.org!TCdTvWFJz0/0uE3S3te53w.user.gioia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
Subject: Re: 9hpln
Date: Sun, 10 Jan 2021 01:58:46 +0100
Organization: Aleuania-Pueruania
Lines: 72
Message-ID: <rtdjkq$i5$2@gioia.aioe.org>
References: <5fb287b9$0$6351$65785112@news.neostrada.pl>
<rrgqus$1p5i$1@gioia.aioe.org> <rri0cr$58c$1@gioia.aioe.org>
<rrp7ed$18p9$1@gioia.aioe.org> <rrq5l9$1lhd$1@gioia.aioe.org>
<rru4pm$ms$5@gioia.aioe.org> <rs6vkt$14et$1@gioia.aioe.org>
<rsckfb$cil$1@gioia.aioe.org> <rsf2qs$11mp$4@gioia.aioe.org>
<rsj1c9$1duc$1@gioia.aioe.org> <rsn08e$i34$3@gioia.aioe.org>
<rsr3tc$7ga$1@gioia.aioe.org> <rss9f8$djd$3@gioia.aioe.org>
<m...@p...waw.pl> <rstt66$k3o$1@gioia.aioe.org>
<m...@p...waw.pl> <rt33a2$1335$1@gioia.aioe.org>
<m...@p...waw.pl> <rt7mo0$16c4$1@gioia.aioe.org>
<m...@p...waw.pl> <rtbdpq$1vhu$1@gioia.aioe.org>
<m...@p...waw.pl> <rtcsq3$78n$1@gioia.aioe.org>
Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
NNTP-Posting-Host: TCdTvWFJz0/0uE3S3te53w.user.gioia.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:655142 pl.misc.telefonia.gsm:1095486
[ ukryj nagłówki ]
"Eneuel" rtcsq3$78n$...@g...aioe.org
E>>> Protasiuk (nie tylko on) był oskarżany o nieznajomość pracy
E>>> automatycznego pilota podczas ,,odchodzenia na drugi krąg''
K>> Było to tak samo istotne jak obecnie zeszłoroczny śnieg.
Mgła CoViDowa szaleje, więc przypomnę:
"Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl
K> nie wyobrażam sobie, by lądować miał pilot, który "nie
K> panuje dobrze nad samolotem".
[znam doskonale ból tej mgły... osłonięty maseczką nos -- mgła
osiada na okularach... zwłaszcza podczas prowadzenia samochodu
taka mgła przeszkadza, bo ludzie nie lubią, gdy ktoś się o nich
ociera lub potyka...]
>>> Raczej znanego -- wolał nie lądować po omacku... Był tuż przed pasem na
>>> bezpiecznej wysokości, pewny swego położenia i zszedł nisko,
K>> ... poniżej dupuszczalnej wysokości minimalnej - zapewne znacznie
K>> poniżej i przy panującej kilkukrotnie mniejszej widoczności poziomej
K>> niż minimalna.
>>> by zobaczyć
>>> pas pomimo mgły a (jak wyżej napisałeś) sekunda lotu to kilkadziesiąt
>>> metrów przed siebie, więc schodzenie w dól (nawet ze 100 metrów) musi
>>> przesunąć lądowanie o kilometr czy dalej...
K>> Byłby głupi gdyby tak robił.
K>> Jeśli to nie jest oczywiste to nie wiem co jest.
Może moje ,,opowiadanie'' nie jest jasne... Może powinienem dokładniej
pisać -- ,,próg pasa'', ,,fragment pasa ukazujący kierunek''... Może
należałoby posłużyć się rysunkiem... Niestety brak mi ochoty -- mnie
nikt nie płaci za me dociekanie... Wg mnie oczywiste jest, że Jak40
mógł wylądować, ale dotykając kołami dopiero w połowie pasa, zaś
Tupolew nie mógł nawet tego...
-=-
Wg mnie jasne jest, że pomylenie się w odległości od pasa mogło
w tamtych warunkach (jaru głębokiego na niemal 60 metrów względem
najwyższego miejsca między jarem i pasem) doprowadzić do katastrofy,
gdy autopilot posługiwał się dalmierzem miast wysokościomierzem...
Z dalmierza można skorzystać podczas lotu nad płaskim i poziomym
terenem, nie nad dnem jaru... Nad jarem można tak mierzyć głębokość
tego jaru, a i to niezbyt starannie, bo dno nie jest płaskie w obu
kierunkach...
Wg mnie jasne jest, że z wysokości 100 m nie można zejść w jednej
chwili na pas, więc mając 80m/s (czy nawet 75m/s) w poziomie
i kilka sekund bezwładności samolotu i parę sekund własnej
bezwładności, trzeba mieć przed sobą ponad trzy kilometry
w chwili podejmowania decyzji o lądowaniu, więc lot w tej
mgle (widoczność 400 metrów) na wysokości 100 m nie mógł
zaowocować lądowaniem...
Akurat tak samo prawił JMiller ze swej komisji... Dodał, że
,,piloci oczywiście nie byli samobójcami, więc nie zamierzali
lądować''... Ja zaś uważałem, że zamierzali lądować w Smoleńsku,
ale niekoniecznie w tym podejściu....
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
Następne wpisy z tego wątku
- 10.01.21 08:51 Eneuel
- 10.01.21 10:38 Eneuel
- 10.01.21 11:15 trybun
- 10.01.21 20:38 Krzysztof Halasa
- 11.01.21 11:49 trybun
- 13.01.21 14:08 J.F.
- 13.01.21 16:02 Krzysztof Halasa
- 13.01.21 18:31 Krzysztof Halasa
- 13.01.21 20:09 J.F.
- 14.01.21 11:36 ąćęłńóśźż
- 14.01.21 15:43 Krzysztof Halasa
- 14.01.21 18:24 trybun
- 14.01.21 20:21 J.F.
- 16.01.21 00:49 Krzysztof Halasa
- 16.01.21 03:24 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Z instrukcji do kitu
- Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- DNS restrictions are on
- Słabszy sygnał GSM od kilku tugodni
- Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- Praktyczny test GPS...
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- Dlaczego sluchawka nie dzwoni?
- Google Play
- Gdzie kosz?
- Kosz, gdzie??
- GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi