eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2021-01-08 22:09:13
    Temat: Re: 9hpln
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Mnie tam bardzej ciekawi, czy te 12m to jakos gwarantowe, czy
    > odbiornik ostrzeze, ze nie osiaga takiej dokladnosci - innymi slowy,
    > czy pilot we mgle moze liczyc, ze GPS go dobrze prowadzi, czy powinien
    > miec swiadomosc, ze moze sie zdarzyc np blad o 200m :-)

    Może zdarzyć się błąd naprawdę duży, nie ma żadnych absolutnych
    gwarancji. Dlatego są duże marginesy - wiadomo, że - technicznie rzecz
    biorąc - można (z sukcesem typu 99%) wylądować korzystając z samego GPS
    (bez SBAS, może lepiej z radaltem).

    Tyle że prawdopodobieństwo 99% (ani 99,9% itp.) nikogo nie zadowala.
    Dlatego podejścia GPS/SBAS są takie, że gdyby błąd okazał się jednak
    większy niż w 99,9% przypadków, można było bez problemu przerwać
    podejście do lądowania.

    Oczywiście pewien poziom ryzyka jest akceptowany. Wszystko jest związane
    z ryzykiem.

    Możliwych powodów nieprawidłowego działania GPS itp. jest wiele, od
    wrogich transmisji przez błędy w sofcie po wadliwe ustawienia (takiego
    błędu, jak z SK-42, to jednak nie da się raczej popełnić).

    Osobiście widziałem błąd (nie deklarowaną dokładność, ale błąd wskazania
    pozycji) GPS w okolicach 200 m. w poziomie. Przy czym to nie był skutek
    SA, a akurat specyficznego "ułożenia" satelitów (to było dość dawno)
    w specyficznie ukształtowanym terenie (ale nawet nie w mieście itp).
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: