eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2021-01-09 13:51:15
    Temat: Re: 9hpln
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Eneuel <e...@g...cm> writes:

    >> ustawienie samolotu w osi pasa,
    >
    > Nie bajeruj -- ustawianie w osi zaczyna wiele kilometrów wcześniej
    > w oparciu o radiolatarnie+radiokompas.

    Owszem. Albo w oparciu o GPS. Ale gdy we mgle okaże się, że jesteśmy
    nieco z boku (przypomnę - widzialność w poziomie 400 m), to niestety nie
    jesteśmy jednocześnie w osi pasa, i trzeba coś z tym zrobić. A na to nie
    ma czasu w takich okolicznościach.

    Co innego gdybyś na wymaganej wysokości 120 m, 2000+ m przed progiem
    pasa (1800 m przed pierwszymi lampami) stwierdził, że jesteś z boku.
    Wtedy taki manewr nie jest problemem.

    To są podejścia nieprecyzyjne (NPA - Non-Precision Approach) z jakiegoś
    powodu.

    > Protasiuk (nie tylko on) był oskarżany o nieznajomość pracy
    > automatycznego pilota podczas ,,odchodzenia na drugi krąg''

    Było to tak samo istotne jak obecnie zeszłoroczny śnieg.

    > Raczej znanego -- wolał nie lądować po omacku... Był tuż przed pasem na
    > bezpiecznej wysokości, pewny swego położenia i zszedł nisko,

    ... poniżej dupuszczalnej wysokości minimalnej - zapewne znacznie
    poniżej i przy panującej kilkukrotnie mniejszej widoczności poziomej niż
    minimalna.

    > by zobaczyć
    > pas pomimo mgły a (jak wyżej napisałeś) sekunda lotu to kilkadziesiąt
    > metrów przed siebie, więc schodzenie w dól (nawet ze 100 metrów) musi
    > przesunąć lądowanie o kilometr czy dalej...

    Byłby głupi gdyby tak robił. Jeśli to nie jest oczywiste to nie wiem co
    jest.

    > Protasiuk chciał zobaczyć pas z wysokości 100 metrów i odlecieć, ale
    > nie wiedział, że mając 100 metrów na ODLEGŁOŚCIOMIERZU, jest nie nad
    > pasem czy tuż przed pasem, lecz nad jarem...

    Napisałem jak najprawdopodobniej było, a powyższej bajce przeczy
    wszystko, co w ogóle wiadomo o tej katastrofie. Wybacz, że nie mam tu
    nic do dodania, to przestaje być kwestią techniczną, a zaczyna
    religijną.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: