  • 11. Data: 2010-11-15 19:36:43
    Temat: Re: 9500 GT się przegrzewa
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek Murańczyk" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:1l7h46lcf9q47$.kakte0w04859.dlg@40tude.net...
    > Kupiłem GF 9500 GT z pasywnym chłodzeniem, Gainwarda. Chciałem mieć cicho
    > mam za swoje. Duży radiator 85x80cm, ale nic to nie daje chyba, bo i tak
    > radiator jest skierowany w dół, więc całe ciepło 'wraca' na GPU.
    > Temperatura minimum 70 stopni, w grach 80-88 stopni, a nie gram w jakieś
    > najnowsze gry, call of duty, te pierwsze, to max. :) Niestety co jakiś
    > czas, zwłaszcza pod obciążeniem, system traci stabilność - jakieś
    > komunikaty 0xc000012d, 'failed to allocate video memory' itd. Obawiam się,
    > że to przez przegrzewanie się.

    Skręć częstotliwość rdzenia i shaderów o połowę i sprawdź czy karta chodzi
    stabilnie. Jeśli tak, to kolejno zwiększaj taktowania. Być może okaże się że
    karta stabilizuje się już przy zegarach niższych o 10-15 % od nominalnych,
    więc kosztem lekkiegu underclockingu odzyskasz stabilność. Sam chip GF9500
    ma temperaturę dopuszczalną 105 stopni, więc to PCB lub pamięci wysiadają.