  • Data: 2013-09-19 08:12:08
    Temat: Re: 8 mln kary dla Play od UOKiK
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 16 Sep 2013 14:47:40 -0500, A.L. napisał(a):
    > On Sun, 15 Sep 2013 11:18:02 +0200, "J.F."
    06/big_brother_bee_1.shtml

    > Qrwa... Preciez pisze: SKLEP NIE MA URZADEN DO ODCZYTYWANIA KODU PRAWA
    > JAZDY.

    O ile rozumiem jest tam zwykly kod paskowy (z mala iloscia
    informacji), ktorego czytnik podstawa dzialania sklepu, kod ..
    pikselowy 2D, gdzie faktycznie sklep moze nie miec czytnika,
    i pasek magnetyczny, gdzie znow - podstawa dzialania sklepu.

    > Cos Pan pierdzieli, Panie JF...

    To nie ja, to Amerykanie :-)

    > Gdzie pisza ze skanuja? NIE MAJA CZYM SKANOWAC! Prosze Pana, ja
    > mieszkalem w stanach PA (dwa razy) MI (dwa razy) , WA, CT, AL, WI i
    > nikt mi nigdzie prawa jazdy nei skanowal. Wiec malo mnie obchodzi co
    > jakies polgowki pisza. jak Pan chce im wierzyc, bo z tym Panu
    > wygodnie, to wolna wola.

    Jesli tylu roznych pisze ze skanuja, to ja im wierze.
    Co stan to obyczaj, a zwyczaj jest chyba nowy, wiec mogles nie
    widziec.

    > No i co z tego? W niektorych miejscach zapisuja w kajeciku.

    No to wcale mnie nie dziwi ze korzystaja z czytnika.

    > Nie ma. To sa okienka DO WSZYSTKIEGO.

    Ja tam znam banki gdzie maja osobne okienka kasowe.

    >Uhum... A za to w Polsce obowiazek posiadanai telefonu komorkowego
    >zeby cokolwiek zrobic w banku. To dopiero idiotyzm

    Po pierwsze - wcale nie ma takiego obowiazku,
    po drugie - to juz dyskutowalismy czy sie da konto w usa zalozyc bez
    telefonu, po trzecie - zapewne i w USA przy podejrzanych transakcjach
    bank dzwoni do klienta. Albo z przypomnieniem o zaleglej splacie :-P

    > Czyje sie zaszczycony ze mnie Pan cytuje. jak Pan chce, to jeszcze
    > Panu napisze dlaczego zamknalem konto w banku w Alabamie.

    Za kserowanie PJ ? :-)

    > W Warszawie... "Czolowy bank". Oddzial na ursynowie. Nei ma czekow,

    No nie ma, taki u nas obecnie zwyczaj.

    > wiec facio ktory byl mi winiem pieneidze, dal mie wieksza wyplate w
    > stuzlotowkach.

    Mogles poprosic o przelew na konto. Chyba ze on wolal nie miec konta.
    A w USA ... czeki sa, a McDonald placi karta prepaid :-)

    Albo taki np student przyjezdza do USA, dostaje czek ze stypendium, i
    juz za 3 tygodnie moze z tych pieniedzy skorzystac. Super banki, a
    jakie szybkie :-)

> [...]
    > usluznie. ja mowie ze nie chce bo mam gruba paczke. "Ale moze pan
    > podzielic na male paczki" doradzaja. Ja mowie ze nie. Kaza mi usiasc i
    > pytaja czy nie chce cegos do picia. Siadam. Picia nie chce. Mowia ze
    > jak przyjdzie moja kolejka to mi powiedza. Siedze gzrecznie. Ale widze
    > ze do kolienka podchodza ludzie ktoryz przyszli po mnie. Jeden, drugi,
    > piaty. Pytam sie panienek co jest grane. Mowia ze zaraz bedzie moja
    > kolej. Po pol godzinie i pol tuzinie alatwionych poza kolajka,
    > wstaje, mowie dosyc glosno co o tym mysle i wychodze tzraskajac

    Moze. Znam i inne banki. Znam i poczte, gdzie poczekasz tez pol
    godziny, ale nikt ci w kolejke nie wejdzie.

    A moze amerykanskim obyczajem wezwali policje i na patrol czekales :-)

    > Wychodze z kolejki i glosno waolam managera. Manager
    > przychodzi, a jakze upzrejmy, i zaczyna cos bredzic. Ze to wszystko
    > pzrez to ze oni ostatnio mieli wymiane systemu informatycznego. I
    > rozne takie. Pytam z niedowierzaniem co ma system informatyczny do
    > tego ze na 5 okienek tylko 2 sa obsadzone. facet bredzi dalej.

    Cienias. "Pracownicy sa na szkoleniu" :-)

    > Wie Pan, Panie JF, ja calkiem powaznie nosilem sie z zamiarem powrotu
    > do Polski. Ale po dwoch ostatnich pobytach w Warszawie jakos mi
    > pzreszlo... Wole te idiotyzmy z ktorymi mam do czynienia tutaj.

    Widzisz, sprawa taka ze przez ostatnie 10 lat to ja raz jeden w banku
    czekalem. Fakt ze godzine. Po prostu nie ma potrzeby do bankow
    chodzic. Wiec nie szukaj problemow tam gdzie ich nie ma.

    A nie, przepraszam, 4 razy. 3 razy po odbior tokena do hasel.
    Zalatwili mnie blyskawicznie, wiec nawet nie zapamietalem.

    A ze w miedzyczasie na 35 mln obywateli przypada 50 mln komorek, to mi
    jakos nie przeszkadza ze dzwonia i sprawdzaja czy przelew na grubsza
    kwote nalezy wykonac. Za to przeszkadza mi ze da sie to ominac :-)

    J.