  • 61. Data: 2009-11-10 23:59:45
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 8...@v...goo
    glegroups.com

    : sa i mozna je latwo rozpoznac.
    : mozna mowic o obiektywach polidealnych.
    : rozpoznasz je po tym ze najwyzsza rozdzielczosc
    : osiagaja na otwartej przyslonie.

    : w miare przymykania przyslony rozdzielczosc bedzie spadac.

    : oznacza to , ze sa tak dobrze skorygowane iz odcinanie promieni
    : skrajnych nie poprawia rozdzielczosci obiektywu , obserwujemy jedynie
    : jej spadek wskutek ugiecia swiatla na krawedzi lamelek przyslony
    : ( popularnie zwane dyfrakcja - nie do konca slusznie ).

    Dlaczego nie do końca słusznie?

    I które są idealnymi? Może sobie kupię taki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 62. Data: 2009-11-11 00:18:54
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    TheGuru wrote:
    > czyli przy małej przysłonie (dużym otworze) można zarejestrować ostry obraz
    > dwóch bliskich sobie punktów (4.7mikrometra)
    > przy dużej przysłonie (mały otwór) te punkty się zlały w jeden.
    >
    > kłuci się to z wiedzą potoczną...

    Musisz rozróżnić dwie sprawy - to że obiektywy przy największym otworze
    przysłony rysują słabiej (bo trudniej w idealny sposób skupić więcej
    promieni światła w ustalonych rozmiarach i przy ustalonych właściwościach
    optycznych) - od tego że dyfrakcja zżera szczegóły przy bardzo małym
    otworze przysłony na skutek załamania światła przez coraz to mniejszy
    otwór, przez który przechodzi światło.

    Dwie zupełnie niezależne sprawy.

    Większość obiektywów zresztą maksimum MTF osiąga w okolicach f/5.6 do f/8.
    Zgubny wpływ na rozdzielczość poprzez dyfrakcję jest nieunikniony, a im
    mniejsze piksele tym szybciej to widać.

    Przy danej wielkości przysłony można dokładnie obliczyć od jakiego
    upakowania pikseli będzie dyfrakcja psuła jakość. Tak samo można obliczyć
    ile przy danym upakowaniu można maksymalnie przymknąć żeby dyfrakcja
    jeszcze nie psuła.

    d.

  • 63. Data: 2009-11-11 00:24:44
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    XX YY wrote:
    > pytanie jest zle postawione - calkowicie pozbawione sensu.

    To może przeczytaj je z zrozumieniem zamiast paplać bez sensu.

    > matryca nie limituje obiektywu
    > ani obiektyw nie limituje matrycy.
    > rozdzielczosc z jaka zostaje zarejestrowany obraz jest limitowana
    > jednoczesnie przez rozdzielczosc matrycy i obiektywu.

    Ślicznie sobie sam przeczysz.
    A jest nieprawdą, B jest nieprawdą, prawdą jest A i B

    > Zeby uzmyslowic - to tak jakby obserwowac swiat przez nalozone na
    > siebie durschlag i sitko.

    Według Twojego stwierdzenia tylko nałożone razem psują. Osobno
    rozpatrywane to już nie...

    > na dzien dzisiejszy rozdzielczosc matryc jest wciaz nizsza niz dobrze
    > skorygowanych obiektywow i sporo jeszcze brakuje . Przy rozdzielczosci
    > matrycy FF rzedu 100 mpx mozna bedzie mowoc o porownywalnych
    > rozdzielczosciach

    A możesz łaskawie powiedzieć skąd Ci się wzięło to 100Mpix?

    d.

  • 64. Data: 2009-11-11 00:26:48
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith wrote:
    > Pewnie po to aby zrobić miejsce pomiędzy 500D a 7D na model w klasie
    > Nikona D90.

    A 50D to niby gdzie było?

    d.

  • 65. Data: 2009-11-11 00:31:16
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Tak, wszystko jest do pupy i uniemożliwia robienie zdjęć. A pogoda to
    > już w ogóle...

    No nie? :) A mgła przez ostatnie dni to już w ogóle jest spiskiem :)

    > Nie steruje się lampą tylko wyzwalaczem radiowym, kompatybilnym ze
    > wszystkim. Wyzwalanie systemowe ma tę ''zaletę'', że działa z systemami
    > i prawie nikt tego nie używa. Nota bene byłem przy teście systemu lamp
    > Nikona, uśmialiśmy się po uszy próbując zapanować nad trzema lampami
    > stojącymi od siebie dalej niż dwa metry. Na dziesięć strzałów w jednym
    > błyskały wszystkie...

    A jakie to było pomieszczenie? Wprawdzie mam doświadczenie tylko z
    systemem błysku minolty (no teraz sonego), ale w pomieszczeniach to
    jeszcze nigdy nie zawiodło. A wyzwalałem trzy lampy wbudowaną lampą,
    kiedyś dodatkowo jeszcze z lusterkiem w sufit.
    Dlatego mnie zaskakujesz i to mocno.

    > Prawda tylko odwrotnie :)

    ROTFL :)

    d.

  • 66. Data: 2009-11-11 06:48:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Nov., 01:24, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

> [...]
    > rozpatrywane to już nie...

    > A możesz łaskawie powiedzieć skąd Ci się wzięło to 100Mpix?

    z aktualnie osiaglanych wielkosci pixeli , gestosci powierzchniowej
    ich rozlozenia.
    z wielkosci ugiecia ( tzw dyfrakcji) wystepujacej w obiektywach dla
    stosowanych w fotografii srednic przyslony i ogniskowych.

  • 67. Data: 2009-11-11 06:58:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Nov., 00:59, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    kup sobie do 450d ,

  • 68. Data: 2009-11-11 08:28:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Mnie chodzi o przewagę pokazanych dwóch obiektywów. :)
    > http://www.16-9.net/lens_tests/canon14l2_nikon1424/n
    ikon1424_canon14l2_a.html

    No to nie do mnie, bo z nikonem wiele wspólnego nie mam.

    > Jasnym na 2.8?

    Jeszcze raz powtórzę, sesja komercyjna składa się z różnych ujęć, w
    których występują po sobie przysłony w pełnym zakresie wartości. Nikt
    nie będzie zmieniał obiektywu, ''bo szkoda jasnego domykać''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 69. Data: 2009-11-11 08:31:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
> [...]
    > jeszcze nigdy nie zawiodło. A wyzwalałem trzy lampy wbudowaną lampą,
    > kiedyś dodatkowo jeszcze z lusterkiem w sufit.

    Pomieszczenie było ciemne, ale nie powiem gdzie i jak, bo nie chcę komuś
    robić ''aberracji'' - byłem zaproszony, ale jako gość po znajomości, a
    nie ktoś, kto się ma wypowiedzieć na temat i tylko biernie się
    przyglądałem. Zresztą było to chyba ponad rok temu, a lampy
    ''niestudyjne'' nigdy nie wzbudzały we mnie zainteresowania z braku
    zleceń na takie światło.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chciałbym kiedyś napisać coś takiego, co z miejsca rozśmieszyłoby mnie/

  • 70. Data: 2009-11-11 10:18:03
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-11-11 01:26:48 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > A 50D to niby gdzie było?

    Na półce 340 ojro wyższej. Półka średnia pod względem "ficzersów" i
    cenowo u Nikona i Canona od dawna były trochę rozjechane, a 7D jest
    bezpośrednim atakiem na D300s, więc można się spodziewać, że 50D lub
    ewentualne 60D będzie bardziej sprowadzone cenowo do poziomu D90. I
    biorąc pod uwagę, że dwucyfrowe Canony są nieco bardziej zaawansowane
    (więcej fps, lepsza migawka, lepsze LV, ale brak filmów), możliwe że
    nowe body albo zostanie ciut okrojone, albo podniesie standard w tej
    same cenie, co Nikon. Może przekonamy się już za parę miesięcy, bo
    patrząc na historię linii, gdzieś na początku roku powinna być premiera.

    de Fresz