  • 171. Data: 2009-11-13 07:52:21
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: John Smith <u...@e...net>

    de Fresz napisał(a):

    > Ekhm, ja tam na elektronice znam się całkiem wcale, ale AFAIK sama
    > matryca jest akurat urządzeniem analogowym. Konwerter A/D jest dopiero
    > za nią.

    Mówimy cały czas o rozdzielczości, i związanym z tym próbkowaniem w
    przestrzeni (po powierzchni matrycy) a nie w domenie czasu.

    --
    Mirek

  • 172. Data: 2009-11-13 10:59:04
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Mikolaj Tutak" hdh9b4$298$...@a...news.neostrada.pl

    > Dwie Sigmy od czterech Canonaów.

    Napisz konkretnie a pitolisz smutki.

    > Ponadto oglądam zdjęcia innych osób.
    > I te zdjęcia mówią to samo, co ja widzę na swoich.

    Ahaaaaaaaaaaa no tak, tak, a łyżka na to niemożliwe.

    > Matryca C 450 D wygląda jak przetarta brudną szmatą -- widać
    > to na ,,zdjęciu'' gołym okiem bez jakiegokolwiek obiektywu.

    No spec, po prostu spec ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 173. Data: 2009-11-14 15:35:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Będę nudny, jeśli zauważę, iż mógłbyś postawić coś z tych fotek do wglądu?

    Przy f=2.8:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/500d/28.jpg
    Przy f=4:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/500d/4.jpg

    50mm, trochę się gałęzie ruszyły i kolor sflaczał, ale to już wieczór,
    1/5 sekundy, 200 iso.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 174. Data: 2009-11-14 15:36:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Matryca C 450 D wygląda jak przetarta brudną szmatą -- widać
    > to na ,,zdjęciu'' gołym okiem bez jakiegokolwiek obiektywu.

    Plele. Trzeba umieć je obrabiać, a nie walić knoty na auto.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uwaga! - opinie, które głoszę nie stanowią prawa, dogmatów ani aksjomatów/

  • 175. Data: 2009-11-14 16:43:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hdmips$g0a$...@n...onet.pl

    > Plele. Trzeba umieć je obrabiać, a nie walić knoty na auto.

    Używam dwóch trybów -- M i Av. (M zazwyczaj przy fleszu, choć nie tylko wtedy)
    I do Av daję korektę, aby mieć i cienie, i światła. I chyba (pomijając wyjątkowe
    sytuacje, gdy flesz nie jest naładowany oraz te, gdy dopiero łapię orientacje
    w sytuacji, dającą pojęcie co do korekt) nie mam ani przepaleń, ani niedopaleń.
    Flesz też ma korekty ekspozycji. Problemem są idące osoby.

    Mnie jednak chodzi o coś innego. Można pstryknąć coś czarnego, na przykład zasłonięty
    obiektyw na M, na bardzo krótkim czasie i na dużej przesłonie (można i bez obiektywu)
    więc auto czy inny motocykl nie ma tu nic do rzeczy -- matryca wygląda jak przetarta
    brudną szmatą. Niestety w cieniach to widać aż nazbyt dokładnie. Jeśli fotografujesz
    jasne miejsca, nie ma kłopotu, ale przy fotografowaniu ciemnych -- są. Czerń nie jest
    czarna i nie można tego odszumić. Można (jak to określasz w innej ortografii)
    zresajzować.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 176. Data: 2009-11-14 18:06:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > Czerń nie jest
    > czarna i nie można tego odszumić. Można (jak to określasz w innej

    Wyobraź sobie, że masz aparat dający 6-7EV plus trzy gratis, ale z
    szumami. Kiedyś slajd dawał 5 i nikt nie narzekał.
    Owszem, starsze Canony gratisy miały szlachetniejsze, ale nadal da się
    tym pracować.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /...i żeby każdy miał lizaka i watę z cukru bym chciał!/

  • 177. Data: 2009-11-14 19:27:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hdmrin$5h2$...@n...onet.pl

> [...]
    slajd dawał 5 i nikt nie narzekał.
    > Owszem, starsze Canony gratisy miały szlachetniejsze, ale nadal da się tym

    A już myślałem, że będziesz tłumaczył, iż mam zabrudzoną matrycę,
    lub jakoś uszkodzoną... O tym, że pojemność EV jest dostatecznie
    duża w tym (C 450 D) aparacie, pisałem wielokrotnie, jednak nadal
    obstaję przy tym, co napisałem:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hdhdg8$dn$...@i...gazeta.pl

    > Matryca C 450 D wygląda jak przetarta brudną szmatą -- widać
    > to na ,,zdjęciu'' gołym okiem bez jakiegokolwiek obiektywu.

    A negatyw ile dawał EV?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 178. Data: 2009-11-14 19:48:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > A negatyw ile dawał EV?

    A dawał takie kolory?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jeśli ktoś wie dlaczego mam zmienić windows na nowszy to niech mi powie/

  • 179. Data: 2009-11-14 22:02:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hdn1ht$lj1$...@n...onet.pl

    > A dawał takie kolory?

    Dawał lepsze od C 450 D.

    --

  • 180. Data: 2009-11-14 22:32:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Dawał lepsze od C 450 D.

    Ale masz jakieś wsparcie?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /autorytet? - no, nie wiem, zupełnie nic mi do głowy nie przychodzi.../