  • Data: 2009-07-15 19:45:25
    Temat: Re: 7600gs w piach - co na jej miejsce?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    vcore pisze:
    > Witam,
    >
    > Jak wczesniej pisalem padła mi karta 7600gs, juz definitywnie - czarny
    > ekran, aktualnie siedze na s3trio 1mb :)
    >
    > No i zastanawiam sie nad wyborem nowej karty - nie zakładał bym tego
    > tematu gdyby nie jedna rzecz co do ktorej mam watpliwosci - mianowicie
    > przeczytalem o czyms takim jak "Karta ograniczajaca procesor" wynika z
    > tego ze zbyt wydajna karta ogranicza adekwatnie słaby procek
    >
    > moj staruszek to: 1gb DDR / 3200+ athlon 64 (bodajze 2,2ghz) / DFI lan
    > party ultra-d

    Taka płyta i procek, to podkręć do 2,7 GHz, może nawet wyżej, o ile to
    venice. Dodaj jeszcze 1 GB RAM

    > A zastanawiam sie nad kartą 9600GT i 9600GSO - gdzie GT jest nieco
    > wydajniejsza, ale jak wspomnialem wczesniej czytalem o "Ograniczaniu"
    > procesora przez karte graficzna

    Miałem sprzęt podobny do twojego - musiałem zmienić grafikę, bo mi padła
    i wybrałem ATI HD3870 DDR4, ale ta karta była zbyt szybka dla tego
    kompa. Choć w grach były momenty, że pracowała pełną mocą, ale również i
    takie, gdzie CPU dużo pracował i karta chodziła sporo wolniej.

    > Która z tych kart bedzie bardziej odpowiednia dla tego komputera? w
    > przyszlosci (niedalekiej) planuje dokupic jeszcze z 2gb ram, ale procka
    > chyba zmieniac nie bede

    To jeszcze podkręć procka i będzie dosyć dobrze.

    > Komputer sluzy glownie do pracy, czyli dreamweaver i photoshop, co do
    > gier to chetnie zagram w jakieś nowsze tytuły, jesli odpali mi np.
    > Crysis na medium bez przycinki to bede bardzo zadowolony

    Na medium będzie chodzić bez przycinki w większości miejsc, ale będą
    momenty, że będzie się ciąć z winy procka.

    > Acha i jeszcze jedna rzecz, zdecydowałem sie na nvidie z jednego powodu
    > - karty maja mniejszy pobór prądu niz radeony, z tego co widzialem to
    > dwukrotnie

    Ja bym Ci proponował ATI HD4650 lub HD4670 - podobna wydajnościowo do
    9600, za to prądu w szczycie bierze mniej - 9600GSO 85W a HD4650 48W i
    HD4670 59W

    Odnośnie poboru mocy nie można generalizować, wszystko się zmienia w czasie.
    A moc pobieraną masz podaną np tu:
    http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html