  • 71. Data: 2014-12-27 21:07:33
    Temat: Re: 7 lat gwaracji z KIA a używany samochód
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Gwarancje potwierdzisz w kazdym ASO.
    > Kupuj i sie nie zastanawiaj. Ogolnie te auta sie nie psuja, na gwarancji
    > raczej wszystko naprawiaja chociaz czasem pewnie trzeba troche ich
    > przycisnac.
    > Przeglady smiesnie tanie, a jak przywieziesz wlasne czesci to juz wogole.
    > Ja zrobilem ponad 100kkm Ceedem i wymienilem tylko olej i filtry.
    > Zawias, hamulce itd wszystko jeszcze oryginalne.

    W dzisiejeszych czasach, zeby klocki wytrzymaly 100tys to nie w kij
    dmuchal. Kiedys tak, ale teraz ?
    Chyba,ze te 100tys to nonstop w trasach robione, a to roznica nie tylko dla
    hamulcow.

  • 72. Data: 2014-12-28 07:48:23
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-12-26 o 15:29, Pszemol pisze:

    > Ja bym się nie pakował w KIA. Ta długa gwarancja jest oferowana po to
    > bo auta się psują i nikt by ich w ogóle nie kupił bez długiej gwarancji...

    Oho, Janusz marketingu.

    > Nie wolałbyś auta, które ma renomę że się nie psuje? (Honda/Toyota)

    Mam doświadczenie z jedną Kią i kilkoma toyotami od kilku lat.
    Awaryjność na podobnym poziomie (tzn. znikoma). W Kii częściej palą się
    żarówki, co jest o tyle upierdliwe, że wymiana jest trudna i
    delikatniejsze zawieszenie ma - szybciej zaczyna stukać.

    A ty jakie masz doświadczenia w eksploatacji Kii?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 73. Data: 2014-12-28 08:03:32
    Od: adam <a...@a...pl>

    > W dzisiejeszych czasach, zeby klocki wytrzymaly 100tys to nie w kij
    > dmuchal. Kiedys tak, ale teraz ?
    > Chyba,ze te 100tys to nonstop w trasach robione, a to roznica nie tylko
    > dla hamulcow.

    70% trasa, 30% miasto.

  • 74. Data: 2014-12-28 09:36:46
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-12-27 o 12:31, TM pisze:

    > Tak naprawdę, to wszystkie nowe są z góry skazane na użytkowanie w ciągu
    > 10 lat i ... potem na złom.

    Tak są projektowane.

    > I tak powinno być ze względu na postęp
    > technologiczny.

    Aha? A jaki to taki wielki postęp technologiczny dokonał się w ciągu
    ostatnich 10-15 lat? Wielkie ekrany do sterowania wszystkim, czy
    osiemnastocalowe koła, to gadżety, a nie postęp technologiczny. Postęp
    technologiczny to odwrót turbodiesli.

    > Śmieszą mnie opinie, że te stare, to dopiero są fury,
    > nie do zdarcia i nigdy nie miały poważnej awarii. To może proponuję
    > kawalerom wzięcie sobie starej, bo młoda panna nic nie warta.

    Porównanie iście mistrzowskie. Weź jeszcze coś daj o prezerwatywach,
    albo bieliźnie. A potem jedź do Szwecji i zobacz, jak mogą służyć maszyny.

    > 10 lat w technice motoryzacyjnej to przepaść, zwłaszcza w dziedzinie
    > nowych technologii, ochrony środowiska i bezpieczeństwa.

    Już pisałem - opisz tu tą przepaść. Tylko nie ogólnikami "nowe
    technologie", czy "ochrona środowiska", ale przedstaw jakieś konkretne
    rozwiązania, które są rozwojem technologicznym i upowszechniły się w
    ciągu ostatnich 15 lat. Ja przypominam sobie tylko common rail...

    > Każdy może
    > mieć, to co lubi. Jeśli nie możecie obyć się bez starego japońca lub
    > niemca to kupujcie i niech wam drenuje kieszeń.

    Nowy drenuje kieszeń o wiele bardziej - wydając 100.000 PLN już
    następnego dnia masz coś wartego około 90.000, a każdego roku przez
    pierwsze pięć lat ubywa mu kolejne kilka - kilkanaście kPLN. A
    eksploatacja kosztuje podobnie, jak dziesięciolatka (+obowiązkowe ASO
    -może rzadsze naprawy).

    > Klepiemy samochody jako wyrobnicy. Nasza
    > specjalność to jabłka.

    Nie każdy musi produkować akurat samochody - weź spójrz na taką
    Norwegię, co w zasadzie tylko ropę wydobywa i sprzedaje, normalnie jak
    Wenezuela (nawet system gospodarczy zakłada podobny stopień
    redystrybucji dochodów).

    Pozdr,

  • 75. Data: 2014-12-28 10:11:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Produkcja porządnych aut to niby jakaś zaawansowana czarna magia na

    nie

    >której zgłębianie trzeba dziesięcioleci?

    tak

  • 76. Data: 2014-12-28 10:14:01
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    W dniu 2014-12-27 o 15:09, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Nie wiem co to Wolska.

    Ta, która jeszcze nie zginęła.

    >Przelicz sobie sprzedaż na mieszkańca z tego na ten przykład wykresu państw
    >w Europie, no i gdzie jesteśmy.

    Misiu i to samo powie mieszkaniec Włoch patrząc na Niemców. No ale jak się
    jest nieudacznikiem, to się zawsze znajdzie jakieś słupki na ratunek.

  • 77. Data: 2014-12-28 10:17:57
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >rozwiązania, które są rozwojem technologicznym i upowszechniły się w ciągu
    >ostatnich 15 lat. Ja przypominam sobie tylko common rail...

    Bo wszystko co było do wynalezienia powstało w XX wieku*

    *de javu z fin de siecle sprzed 100 lat

  • 78. Data: 2014-12-28 11:39:23
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-12-27 08:45, Shrek wrote:

    > Właśnie - sądzę, że to po części sprawa rocznika. Dlatego pytałem o to
    > czy różnica w przeglądach gwarancyjnych nie starczy na jakiś używany
    > samochód, bo kolega na każdy przegląd swojego nowego Suzuki SX4 wydawał
    > więcej niż ja na całoroczny serwis swojego 12 letniego Accorda;)
    >
    > I rzeczywiście - starsze Accordy są nie do zajebania. Znaczy owszem mają
    > swoje choroby, ale który nastoletni samochód ich nie ma.
    >
    > Z rzeczy które napewno wcześniej czy póżniej w Accordach padają to pompa
    > wspomagania i maglownica.

    no nie tylko - kolega z pracy ma Accorda (w rodzinie od nowosci) i co
    chwile przechodzi dylemat czy oplaca mu sie to auto naprawiac jeszcze.

    Silnik 1.8 - na dluzszy wyjazd nie wyjezdza bez dodatkowej banki oleju -
    zlopie, ze strach (ale ponoc w normie - te silniki tak maja).

    Dodatkowo rdzewieje :/

  • 79. Data: 2014-12-28 13:34:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-28 11:39, AL wrote:

    > Silnik 1.8 - na dluzszy wyjazd nie wyjezdza bez dodatkowej banki oleju -
    > zlopie, ze strach (ale ponoc w normie - te silniki tak maja).

    Nie normalne. Troszkę więcej pije, jak cały czas na vtecu jedziesz. Ale
    bez przesady. Z litr na rok;)

    Shrek

  • 80. Data: 2014-12-28 18:36:12
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-12-28 13:34, Shrek wrote:

    > Nie normalne. Troszkę więcej pije, jak cały czas na vtecu jedziesz. Ale
    > bez przesady. Z litr na rok;)

    jesli przez rok robisz 5kkm to moze ten litr dolewki Ci wystarczy ;)