  • 61. Data: 2014-12-27 14:05:38
    Temat: Re: 7 lat gwaracji z KIA a używany samochód
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <i...@j...ru> wrote in message
    news:549ea570$0$2143$65785112@news.neostrada.pl...

    > Pewnie tylko te ze "wschodzących" rynków... czyli te z Korei, Malezji czy
    > Indii. Im jeszcze, jak na razie się opłaca robić trwałe i niezawodne auta.

    Nawet jak się opłaca to nie wiadomo czy już umieją...
    Bo to jest sztuka zrobić uszczelkę tak, że przez 200 tysięcy mil nie
    przecieka.
    Ja miałem toyotę camry kupioną z 40 tysięcy mil na liczniku a sprzedałem
    ją jak miała 270 tysięcy mil na liczniku i nigdy jej nic nie ciekło spod
    uszczelek.

  • 62. Data: 2014-12-27 14:11:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:m7lo23$uce$1@node1.news.atman.pl...
    > I rzeczywiście - starsze Accordy są nie do zajebania. Znaczy owszem mają
    > swoje choroby, ale który nastoletni samochód ich nie ma.

    Starsze to znaczy które?
    Ja mam rocznik 2004 i już mam na nim 170 tyś mil bez problemów.

    > Z rzeczy które napewno wcześniej czy póżniej w Accordach padają
    > to pompa wspomagania i maglownica.

    Kiedy padły te rzeczy u Ciebie?

  • 63. Data: 2014-12-27 14:30:15
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-12-27 o 12:31, TM pisze:
> [...]
    > ciągu 10 lat i ... potem na złom. I tak powinno być ze względu na
    > postęp technologiczny. Śmieszą mnie opinie, że te stare, to dopiero są
    > fury, nie do zdarcia i nigdy nie miały poważnej awarii. To może
    > proponuję kawalerom wzięcie sobie starej, bo młoda panna nic nie warta.
    > 10 lat w technice motoryzacyjnej to przepaść, zwłaszcza w dziedzinie
    > nowych technologii, ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Każdy może
    > mieć, to co lubi. Jeśli nie możecie obyć się bez starego japońca lub
    > niemca to kupujcie i niech wam drenuje kieszeń.

    Zgadza się, ale jako państwo 3-go świata, my obywatele mamy takie
    postrzeganie.
    Mieszkańców Polski, podobnie jak innych państw 3-go świata, nie stać na
    nowy samochód, więc szukamy taniego 10-letniego lub więcej ideału, który
    nie zdrenuje kieszeni na naprawy, ma tanie części i da się naprawić w
    przysłowiowej stodole. Bo nikt mi nie powie, że Polacy są takim narodem
    który uwielbia kupować stare wypierdziane wozidła.

    > Życzę Polsce żeby kiedyś miała taki koncern jak Kia, z takim
    > potencjałem badawczym i innowacyjnym. Jakoś nie widzę osiągnięć w
    > polskiej motoryzacji. Klepiemy samochody jako wyrobnicy. Nasza
    > specjalność to jabłka.

    Też jej tak życzę, życzę też aby w końcu Polska przestała być krajem
    3-go świata i obywateli było stać na zakup nowego samochodu, a wymiana
    opon na nowe nie było dylematem "tanie nalewki czy nowe ale nie jedziemy
    na wakacje".

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 64. Data: 2014-12-27 14:51:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-27 14:11, Pszemol wrote:

    > Starsze to znaczy które?
    > Ja mam rocznik 2004 i już mam na nim 170 tyś mil bez problemów.

    2002 z VI serii czyli 98-2002. Jaki przebieg, to pytanie nie na miejscu
    w Polsce - jaki chcesz;) 190 tysięcy kilometrów. Ile było naprawdę nie
    mam pojęcia. Pasek rozrządu wymieniałem jak kupiłem (było 112 tysięcy) i
    był oryginalny;) Ale sprzęgło poszło do wymiany przy 130 tysiącach, więc
    cholera wie czy ktoś wcześniej nie umiał biegów zmieniać, czy miał już
    tak naprawdę 250 tysi;)

    > Kiedy padły te rzeczy u Ciebie?

    Pompa jeszcze u poprzedniego właściciela (czyli jakieś 90 tysi/9 lat),
    Maglownica 130 tysięcy i 12 lat. Raczej bym się latami sugerował niż
    przebiegiem;)

    Shrek.

  • 65. Data: 2014-12-27 14:54:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-27 14:51, Shrek wrote:

    > Pompa jeszcze u poprzedniego właściciela (czyli jakieś 90 tysi/9 lat),
    > Maglownica 130 tysięcy i 12 lat. Raczej bym się latami sugerował niż
    > przebiegiem;)

    W sumie "padły" to za duże słowo - zaczęły cieknąć i poszły do
    regeneracji - pompa nie mam pojęcia za ile, bo to nie ja robiłem, ale
    jak kiedyś sprawdzałem to chyba ok 300PLN, maglownica za 1000.

    Shrek.

  • 66. Data: 2014-12-27 15:09:22
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Mieszkańców Polski, podobnie jak innych państw 3-go świata, nie stać na
    >nowy samochód

    Was, mieszkańców Wolski, nie stać.

  • 67. Data: 2014-12-27 15:27:42
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-27 o 14:03, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <i...@j...ru> wrote in message

    > Mustang?? Mało awaryjny?? :-) Kiedy?
    > Przecież ten samochód po 10 tysiącach mil się rozsypuje - wszystko
    > wszędzie zaczyna skrzypieć, ocierać, drżeć i wibrować w takt muzyki...
    > Szmelc.

    Nigdy nie miałem jakichś większych problemów z Mustangami. Tylko
    przeglądy eksploatacyjne. Nie przypominam sobie abym w dawnych czasach
    kiedykolwiek miał problem uruchomieniem, czy jazdą na trasie tak abym
    musiał wzywać pomoc drogową.

  • 68. Data: 2014-12-27 15:28:42
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-27 o 14:05, Pszemol pisze:

> [...]
    > Ja miałem toyotę camry kupioną z 40 tysięcy mil na liczniku a sprzedałem
    > ją jak miała 270 tysięcy mil na liczniku i nigdy jej nic nie ciekło

    Produkcja porządnych aut to niby jakaś zaawansowana czarna magia na
    której zgłębianie trzeba dziesięcioleci?

    Co do tej uszczelki, raczej nie spodziewaj się że w Camry/Avensis
    jeszcze zakładają takie uszczelki. Mało tego, jest prawie na 100% pewne
    że w dzisiejszym świecie nikt już takich nie produkuje.

  • 69. Data: 2014-12-27 15:39:14
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-12-27 o 15:09, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Was, mieszkańców Wolski, nie stać.

    Nie wiem co to Wolska.
    Przelicz sobie sprzedaż na mieszkańca z tego na ten przykład wykresu
    państw w Europie, no i gdzie jesteśmy.
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Wzrosla-sprzedaz-sam
    ochodow-w-Europie-7219274.html

    --
    Irokez

  • 70. Data: 2014-12-27 20:40:12
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Ale spokojnie, KIA twierdzi że gwarancja przechodzi na nastepnych
    > wlascicieli.
    >
    > Chciałbym zapytać czy są jakieś haczyki o których powinienem wiedzieć?
    >
    > Wypatrzoną sztukę kupię niestety za pośrednictwem salonu. Czy to coś
    > zmienia?
    >
    > Jesli dobrze odczytałem warunki gwarancji to KIA zapewnia gwarancję pod
    > warunkiem regularnych przeglądów. Zakładam że znajdę je wpisane w
    > ksiązkę gwarancyjna?

    Gwarancje potwierdzisz w kazdym ASO.
    Kupuj i sie nie zastanawiaj. Ogolnie te auta sie nie psuja, na gwarancji
    raczej wszystko naprawiaja chociaz czasem pewnie trzeba troche ich
    przycisnac.
    Przeglady smiesnie tanie, a jak przywieziesz wlasne czesci to juz wogole.
    Ja zrobilem ponad 100kkm Ceedem i wymienilem tylko olej i filtry.
    Zawias, hamulce itd wszystko jeszcze oryginalne.
    Pzdr
    Adam