  • 131. Data: 2014-12-30 07:47:38
    Temat: Re: 7 lat gwaracji z KIA a używany samochód
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-30 00:04, re wrote:

    > Akurat co właścicel ma robić a co nie, to można prawnie zmienić. Czy
    > jest sens to zupełnie inne pytanie.
    > ---
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Inwigilacja

    No ale co chciałeś przez to powiedzieć?

    Shrek.

  • 132. Data: 2014-12-30 09:24:15
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Nie zawsze i nie w kazdym modelu :)
    > http://regiomoto.pl/portal/eksploatacja/oszukiwanie-
    na-przebiegu-jak-rozpoznac-auto-z-cofnietym-liczniki
    em

    Nic tam nie ma o cenie. 100zl to cena sprzed paru lat do wiekszosci aut.
    Reszta tekstu to wytarte slogany. Ktos komu mocno zalezy na sprzedazy i
    skreca przebieg z 400 na 200 czy 150tys zadba, zeby watpliwosci z tych
    powszechnie znanych wymienionych tam 8pkt. sie nie pojawily i jelen sie
    trafi, a rozsadny i tak nie da wiary.

> [...]
    > wcale (jak Pszemol pisze) nie jest tak "różowo" jak ...kiedyś. To dobra
    > marka ale bez przesady. Od conajmniej 10 lat jest na poziomie "standardu".
    > Sam mam KIAnkę (Kanibala) z 2005/6 CRDi 2.9l/100kk przebiegu (jedno z
    > moich obecnych aut...Ulubione :) i nie narzekam. Kasa wydana na zakup KIA
    > to "mały pikuś" z jego wytrzymałością i osiągami, nawet względem H.
    > CR-V -- odpowiednik/prawie. Podejrzewam że za kasę wydaną na H. vs KIA
    > mogę sobie kupić jeszcze z 4 KIAnki i dorzynać bez przeszkód że zapłacę
    > więcej za zakup+naprawy :] Sorry ale 120tysi vs 20tysi za KIA to nawet ~ 6

    Ciekawe spostrzezenia, ale bez zwiazku z przekrecaniem licznika i cena.

    > Może niezupełnie. Obecne regulacje prawne mają (nacisk) na zrozumienie
    > przez polaków stosunku do używanych samochodów względem przebiegu
    > i...eksploatacji/wymiany jak również do zniesienia podziałów (rynek nowych
    > aut) do rocznika, który porusza się po drogach. Tendencją jest
    > wyeliminiowanie pojazdów starszych niż...10 lat i tu należy się doszukiwać
    > kontekstu :) Tutaj, jak wspomniał Ghost (i słusznie) potrzeba większego
    > _wyrozumienia_ polaków względem przebiegu. 100tys na drogach "niemieckich"
    > to +/- 30tys na drogach polskich wliczając serwisy i koszt części.

    Nie liczylym na zadne istotne zmiany, zwlaszcza dotyczace zamoznosci i
    mentalnosci Polakow.

  • 133. Data: 2014-12-30 09:42:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-30 09:24, Czesław Wiśniak wrote:

> [...]

    Z ciekawości - możesz uchylić rąbka tajemnicy - ciekawy jestem czego się
    po swoim accordzie z 2000 roku jeszcze spodziewać - plan jest taki, że
    albo go dojeżdzę, albo oddam żonie (sam myślałem o jakimś civicu s-type)
    - jej powinno pójść szybciej:P Więc taka widza jest dla mnie cenna.

    Shrek.

  • 134. Data: 2014-12-31 08:56:52
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-29 20:19, re pisze:

    > bo dodatkowo przebieg powinien być sprawdzany przy każdej kontroli
    > drogowej, a zmianę przebiegu w aucie (np. wymianę licznika) powinno się
    > zgłaszać. Konieczność korekty licznika powinno się zgłaszać, a korekta
    > bez pozwolenia powinna dotykać karnie także przedsiębiorcę.
    > ---
    > Na ...j ?! Każdy właściciel ma prawo wpisywać bądź nie wpisywać bo to
    > jego samochód a nie grupowy

    a na ...j zmieniać przebieg w aucie? bo innego powodu niż oszukanie
    przyszłego nabywcy nie widzę

    Łukasz

  • 135. Data: 2014-12-31 15:03:37
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-27 13:47, WS pisze:

    > Ta... tylko tego "postepu" to jednak nie widac

    ee tam, widać. Jak chcę mocnego rodzinnego diesla (kombi) to mogę kupić
    nowego o mocy 350(?)KM (albo jeszcze mocniejsze M550D), 10-letniego o
    mocy max 270KM, 15 letniego to już chyba max niecałe 200KM... :)

    > Tu juz sprawa jest baaardzo dyskusyjna
    >
    > Co do ekologi to raczej taki "chlyt marketingowy" stosowany przez rzady,
    producentow, zeby wiecej kasy wyciagnac...

    tu się zgodzę

    Łukasz

  • 136. Data: 2014-12-31 15:15:25
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-29 00:28, re pisze:
    > Pełny wiary i miłości, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że 150 tysięcy
    > wydane na nowy samochód wydrenuje moją kieszeń bardziej niż naprawy
    > 18-letniego. Bo 150/10 daje corocznie 15 tysięcy. To ja chyba jeszcze
    > tyle przez te wszystkie lata co jeżdżę nie wydałem. By nie być
    > gołosłownym podsumowałem właśnie arkusz w jakim przez te 7 lat
    > wpisywałem naprawy i zebrało się ... 11995,48zł :-)

    ale komfort się zmienia - przynajmniej w klasie średniej - przesiadłem
    się z 15-latka do 10-latka i przepaść ogromna (na korzyść nowego), już
    zacieram ręce jak pomyślę że za 10 lat kupię to co teraz z salonu
    Niemiec wyprowadza :)
    i wiem że to nowsze będzie droższe w utrzymaniu, że te bajery będą się
    psuć - w ogólnym rozrachunku i tak będzie taniej niż kupić teraz nowe,
    pewnie za cenę samego AC (którego na 10-latka nie wykupię) w dużej
    części go wyremontuję.
    Tak, kupuję 10-letnie bo nie stać mnie na nowe (tzn. mógłbym kupić nową
    pandę, ale akurat dla mnie samochód to nie tylko puszka do
    przemieszczania się- musi mi dawać przyjemność z jazdy - za taki tylko
    do przemieszczania nie dałbym więcej niż kilka tysięcy

    > samochodem a po 10 latach oddać go na złom :-) No i z kobietą to samo :-)

    poprowadź dla niej zestawienie wydatków, to stwierdzisz że jednak wolisz
    nowe auto niż kobietę ;)

    Łukasz

  • 137. Data: 2014-12-31 16:47:40
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Shrek wydumał(a) w news:m7togq$dui$1@node2.news.atman.pl :
> [...]
    > albo go dojeżdzę, albo oddam żonie (sam myślałem o jakimś civicu s-type) -
    > jej powinno pójść szybciej:P Więc taka widza jest dla mnie cenna.

    Accord z tego rocznika jest...rzadkim bywalcem ASO. Być może chodzi o to, że
    to dość stara konstrukcja ale bardzo chwalona za niewielkie usterki. Solidny
    wyrób...głównie dlatego, że ASO do tanich nie nalezy wieć pojazdy powyżej 10
    lat raczej nie często można spotkac na warsztacie. Na Twoim miejscu (jesli
    wiesz co już w nim porobiłeś) trzymałbym go az do "smierci"...bo za kasę
    uzyskaną ze sprzedaży, nic lepszego nie kupisz w tej "bryle" :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 138. Data: 2014-12-31 16:57:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-31 16:47, MichaelData(R) wrote:

> [...]
    > usterki. Solidny wyrób...głównie dlatego, że ASO do tanich nie nalezy
    > wieć pojazdy powyżej 10 lat raczej nie często można spotkac na

    No też bym się mało spodziewał, że ktoś nastolatka do ASO wozi;)

    > Na Twoim miejscu (jesli wiesz co już w nim porobiłeś)
    > trzymałbym go az do "smierci"...bo za kasę uzyskaną ze sprzedaży, nic
    > lepszego nie kupisz w tej "bryle" :)

    Taki jest plan. No może zonie oddam.

    Shrek.

  • 139. Data: 2014-12-31 16:58:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup

    > a na ...j zmieniać przebieg w aucie? bo innego powodu niż oszukanie
    > przyszłego nabywcy nie widzę

    Słabo widzisz.
    Mi na przykład kręcili licznik, bo musieli na gwarancji wymienić wszystkie
    zegary (źle pokazywały).
    I trzeba było przywrócić oryginalny przebieg.

  • 140. Data: 2014-12-31 19:48:54
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-31 16:58, Cavallino pisze:

> [...]
    > wszystkie zegary (źle pokazywały).
    > I trzeba było przywrócić oryginalny przebieg.

    i jak ci się wydaje, jaki odsetek awarii związany jest ze zmianą
    przebiegu? 1%? mniej?
    A jaki odsetek kręcenia licznika stanowi działanie na niekorzyść
    przyszłego nabywcy? pewnie więcej niż 90%
    Jak usuniesz siedzenia z auta to też musisz zaktualizować dane na stacji
    diagnostycznej (przynajmniej powinieneś). Tu mogłoby być podobnie (+duże
    kary za oszustwa).

    Łukasz