-
1. Data: 2025-02-14 00:15:45
Temat: 60 mA dużo czy spoko?
Od: PiteR <e...@f...pl>
Dziś się zebrałem zmierzyć prąd spoczynkowy w samochodzie.
Czekałem pół godziny. Zamek maski oszukałem śrubokretem.
Ciagle rano mam 11.8v ładowanie 14.4v Wspomaganie elektryczne.
Do pracy mam 3km w jedna stronę.
https://ibb.co/210RYFvm
--
Piter
# kradno ale sie dzielo
-
2. Data: 2025-02-14 08:40:36
Temat: Re: 60 mA dużo czy spoko?
Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>
On Thu, 13 Feb 2025 23:15:45 GMT PiteR wrote:
> Dziś się zebrałem zmierzyć prąd spoczynkowy w samochodzie.
> Czekałem pół godziny. Zamek maski oszukałem śrubokretem.
>
> Ciagle rano mam 11.8v ładowanie 14.4v Wspomaganie elektryczne.
> Do pracy mam 3km w jedna stronę.
>
> https://ibb.co/210RYFvm
60 mA to tyle, co paręnaście diód LED - przy 12V wychodzi poniżej 1W.
Jak na współczesny samochód to zupełnie przyzwoity prąd spoczynkowy.
Problemem jest trasa. 3 km to za mało, żeby doładować akumulator zimą.
Rowerem jeździj. Albo elektrykiem. :-)
Mateusz
-
3. Data: 2025-02-14 09:25:41
Temat: Re: 60 mA dużo czy spoko?
Od: Jacek <j...@t...pl>
W dniu 14.02.2025 o 08:40, Mateusz Viste pisze:
> Albo elektrykiem. ?
Zupełnie nie rozumiem tych Norwegów. Nie dociera do nich że elektryki
się nie nadają do ich klimatu bo zimą nie jeżdżą, a kupują je na potęgę :)
--
Jacek Maciejewski
<I hate haters>
-
4. Data: 2025-02-14 09:28:37
Temat: Re: 60 mA dużo czy spoko?
Od: Jacek <j...@t...pl>
W dniu 14.02.2025 o 00:15, PiteR pisze:
> Dziś się zebrałem zmierzyć prąd spoczynkowy w samochodzie.
> Czekałem pół godziny. Zamek maski oszukałem śrubokretem.
>
> Ciagle rano mam 11.8v ładowanie 14.4v Wspomaganie elektryczne.
> Do pracy mam 3km w jedna stronę.
>
> https://ibb.co/210RYFvm
>
Jakbym ja projektował ten samochód to prąd spoczynkowy byłby rzędu 1 mA.
Ale te 60 ci rozładuje aku po 1000 h czyli po miesiącu więc bym się nie
przejmował. Choć z ciekawości bym sprawdził co tak ssie.
--
Jacek Maciejewski
<I hate haters>
-
5. Data: 2025-02-14 09:45:45
Temat: Re: 60 mA dużo czy spoko?
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 14.02.2025 o 00:15, PiteR pisze:
> Dziś się zebrałem zmierzyć prąd spoczynkowy w samochodzie.
> Czekałem pół godziny. Zamek maski oszukałem śrubokretem.
>
> Ciagle rano mam 11.8v ładowanie 14.4v Wspomaganie elektryczne.
> Do pracy mam 3km w jedna stronę.
>
> https://ibb.co/210RYFvm
>
Miesiąc temu miałeś naładować ten akumulator a nie mierzyć :>
--
Pixel(R)??
-
6. Data: 2025-02-14 10:34:51
Temat: Re: 60 mA dużo czy spoko?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 13 Feb 2025 23:15:45 GMT, PiteR wrote:
> Dziś się zebrałem zmierzyć prąd spoczynkowy w samochodzie.
> Czekałem pół godziny. Zamek maski oszukałem śrubokretem.
> Ciagle rano mam 11.8v ładowanie 14.4v Wspomaganie elektryczne.
> Do pracy mam 3km w jedna stronę.
>
> https://ibb.co/210RYFvm
Trochę dużo.
To jest 1.4Ah na dobę. Niby jak codziennie jezdzisz i ładuje np 10A,
to można to uzupełnić w 10 minut.
Naładowany aku 10A nie weźmie, ale połowicznie rozładowany już tak.
Ale napięcie sugeruje, ze masz mocno rozładowany aku ... lub jedną
celę niesprawną.
Odłącz, naładuj prostownikiem, zmierz napięcie po ładowaniu, i np 2h
po ładowaniu. Wtedy powinno być ok 13.2V.
No poszukałbym co bierze te 60 mA.
Radio, alarm, lampka jakaś?
ELM327 włączony na stałe?
J.
-
7. Data: 2025-02-14 10:52:24
Temat: Re: 60 mA dużo czy spoko?
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 14.02.2025 o 10:34, J.F pisze:
>> Dziś się zebrałem zmierzyć prąd spoczynkowy w samochodzie.
>> Czekałem pół godziny. Zamek maski oszukałem śrubokretem.
>> Ciagle rano mam 11.8v ładowanie 14.4v Wspomaganie elektryczne.
>> Do pracy mam 3km w jedna stronę.
>>
>> https://ibb.co/210RYFvm
>
> Trochę dużo.
> To jest 1.4Ah na dobę. Niby jak codziennie jezdzisz i ładuje np 10A,
> to można to uzupełnić w 10 minut.
Bajki opowiadasz. Aku po rozruszniku, średnio bierze 30A na początku.
> Naładowany aku 10A nie weźmie, ale połowicznie rozładowany już tak.
Znów nie wiesz co piszesz. PiterR przecież ma rozładowany akumulator. Po
co piszesz o naładowanym?
>
>
> Ale napięcie sugeruje, ze masz mocno rozładowany aku ... lub jedną
> celę niesprawną.
Oh, wracasz do meritum :)
>
> Odłącz, naładuj prostownikiem, zmierz napięcie po ładowaniu, i np 2h
> po ładowaniu. Wtedy powinno być ok 13.2V.
Miał to zrobić miesiąc temu. Pisał, brałeś udział w dyskusji,
zapomniałeś :) Bierz lecytynę. Odpisał wtedy, że jest chory i nie ma
czasu na ładowanie :)
>
> No poszukałbym co bierze te 60 mA.
> Radio, alarm, lampka jakaś?
> ELM327 włączony na stałe?
>
Nieważne, tyle może brać i nie jest to tutaj problemem. Ten akumulator
wymaga dobrego naładowania, kilkugodzinnego.
--
Pixel(R)??
-
8. Data: 2025-02-14 11:31:33
Temat: Re: 60 mA dużo czy spoko?
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu 14.02.2025 o 00:15, PiteR pisze:
> Dziś się zebrałem zmierzyć prąd spoczynkowy w samochodzie.
> Czekałem pół godziny. Zamek maski oszukałem śrubokretem.
>
> Ciagle rano mam 11.8v ładowanie 14.4v Wspomaganie elektryczne.
> Do pracy mam 3km w jedna stronę.
>
> https://ibb.co/210RYFvm
Podładuj go raz na miesiąc prostownikiem na 16V żeby się odsiarczył i
będzie git.
L.
-
9. Data: 2025-02-14 12:47:33
Temat: Re: 60 mA dużo czy spoko?
Od: ptoki <p...@e...pl>
On 2025-02-13 17:15, PiteR wrote:
> Dziś się zebrałem zmierzyć prąd spoczynkowy w samochodzie.
> Czekałem pół godziny. Zamek maski oszukałem śrubokretem.
>
> Ciagle rano mam 11.8v ładowanie 14.4v Wspomaganie elektryczne.
> Do pracy mam 3km w jedna stronę.
>
> https://ibb.co/210RYFvm
>
srednio
starsze auta mialy prady spoczynkowe nikle. Ot dioda czy autoalarm i
bylo to 20mA czy cos.
Potem auta sie zrobily ciekawe i dzis dopiero jakies 120-200mA robi sie
podejrzane.
Jak masz zdalny kluczyk, autoalarm to 60mA bedzie w sam raz.
Ale taki pobor pradu moze byc tez jak inny sensor zdechl. Znam przypadek
ze czujnik w drzwiach byl ciagle w stanie otwarte. Cale auto wygladalo
jak uspione ale ten czujnik nie dawal komputerowi spokoju i aku sie
rozladowywal w pare dni.
--
Lukasz
-
10. Data: 2025-02-14 14:40:05
Temat: Re: 60 mA dużo czy spoko?
Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>
On Fri, 14 Feb 2025 09:25:41 +0100 Jacek wrote:
> Zupełnie nie rozumiem tych Norwegów. Nie dociera do nich że elektryki
> się nie nadają do ich klimatu bo zimą nie jeżdżą, a kupują je na
> potęgę :)
Jeżdżą, tylko krócej. A PiteR potrzebuje przejechać dziennie 2x 3 km.
Spalince ciężko, silnik nie zdąży się rozgrzać i nawet akumulatora nie
doładuje. Elektryk mógłby się w takiej sytuacji sprawdzić. Tylko ten
koszt... Norwedzy może też mało jeżdżą, więc u nich również elektryk
może się sprawdzać. Tym bardziej, że prąd z fiordów u nich tani.
Mateusz