  • 1. Data: 2011-01-26 20:37:41
    Temat: 5W 40 zamiast 5W30, czy mogę ?
    Od: Tomasz <tomasz@nie_ma_maila.pl>

    Czy mogę dotychczas używany olej syntetyczny Castrol 5W 30 zamienić na
    również syntetyczny Elf 5W 40 ? Dla wygody po prostu, zamawiałbym jeden
    do dwu samochodów.

    Nowozdobyta wiedza z google'a mówi że jak najbardziej, pytanie czy
    dobrze odrobiłem i zrozumiałem lekcję ? Samochhód KIA Picanto '04 z
    prawdziwym przebiegiem 15 kkm.

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-01-26 20:49:22
    Temat: Re: 5W 40 zamiast 5W30, czy mogę ?
    Od: "mbuniek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Nowozdobyta wiedza z google'a mówi że jak najbardziej, pytanie czy dobrze
    > odrobiłem i zrozumiałem lekcję ? Samochhód KIA Picanto '04 z prawdziwym

    Porownaj klasy olejow, tak mala roznica w klasach nie powinna miec zadnego
    wplywu na silnik.
    Do toyoty zalecaja 5W30 ja leje LOTOSA 5W40 nie stwierdzilem jakichkolwiek
    problemow, autko ma 235 kkm. Ale sa inne parametry ktorymi nalezaloby sie
    kierowac, z tylu na opakowaniu masz zalecenia producentow itp itd, jak duzo
    sie pokrywa to spokojnie mozesz lac.

    Buniek

  • 3. Data: 2011-01-26 20:49:56
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-26 20:37, Tomasz pisze:
> [...]
    >
    > Nowozdobyta wiedza z google'a mówi że jak najbardziej, pytanie czy
    > dobrze odrobiłem i zrozumiałem lekcję ? Samochhód KIA Picanto '04 z

    Możesz, byle spełniał resztę norm w stylu ACEA, API.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 4. Data: 2011-01-26 20:55:01
    Od: "zinek" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Możesz, byle spełniał resztę norm w stylu ACEA, API.

    dokladnie ... mozesz cos klase wyzej niz np SJ / CF
    wlanie klasy gorszej niz to czego aktualnie uzywasz - jest niewskazane...
    .

  • 5. Data: 2011-01-26 21:14:18
    Od: Tomasz <tomasz@nie_ma_maila.pl>

    W dniu 26.01.2011 20:49, Lewis pisze:
    > [...]
    >
    > Możesz, byle spełniał resztę norm w stylu ACEA, API.

    Za instrukcją KIA: "olej silnikowy : klasyfikacja - API klasy SH lub
    wyższy dla silników benzynowych". Czyli taki pierwszy z brzegu
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1427960228 będzie dobry ?
    Trudno mi powiedzieć co jest wlane aktualnie, na fakturze mam beczkowany
    Castrol Profesional 5W-30 LongIII b- czy to jest to samo co Castrol SLX ?

  • 6. Data: 2011-01-26 22:27:33
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-26 21:14, Tomasz pisze:

    > Za instrukcją KIA: "olej silnikowy : klasyfikacja - API klasy SH lub
    > wyższy dla silników benzynowych". Czyli taki pierwszy z brzegu
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=1427960228 będzie dobry ?

    ACEA : A3/B3/B4 API: SL/CF
    Jeżeli benzyniak to normy spełnia i nawet przewyższa.

    > Trudno mi powiedzieć co jest wlane aktualnie, na fakturze mam beczkowany
    > Castrol Profesional 5W-30 LongIII b- czy to jest to samo co Castrol SLX ?

    To SLX LongLife 3. wg normy VW: ACEA A3/B4/C3 " API SL / CF

    Jak rozczytać ACEA:
    http://www.flpoland.pl/content/view/45/35/

    Podsumowując możesz lać tego elfa.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 7. Data: 2011-01-26 23:00:08
    Od: Tomasz <tomasz@nie_ma_maila.pl>

    W dniu 26.01.2011 22:27, Lewis pisze:
    > [tnę, dziękując za linka]
    > Podsumowując możesz lać tego elfa.

    Bardzo Ci dziękuję oraz innym, którzy udzielili się w wątku.

    --
    pozdrawiam