  • 51. Data: 2023-09-15 17:45:09
    Temat: Re: 5G
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Arnold Ziffel w
    news:58a62e82-2d3b-41a7-a0dc-c883b0c732d6@hootervill
    e.invalid
> [...]
    telefonicznych-google
    > "W Polsce nielegalne jest nagrywanie rozmowy w sytuacji, gdy nie jest się
    > jej uczestnikiem lub rozmówca nie wyraził na to zgody."
    > Pierwsze jest prawdą, drugie nie. Można nagrywać swoje rozmowy i nie
    > trzeba nikogo pytać o zgodę. Przetestowane osobiście przed sądem.

    oczywiscie.
    ale tez ciekawostka, tak btw:
    https://czasopismo.legeartis.org/2016/09/owoce-zatru
    tego-drzewa-wyrok-sn-dopuszczalnosc-nielegalnie-uzys
    kanego-dowodu/

  • 52. Data: 2023-09-15 18:25:24
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Arnold Ziffel w
    e.invalid
    > Zapisałem nazwę, dzięki. 10 USD to nie tak mało jak za aplikację, ale za
    > usprawnienie niesprawnego i niepełnowartościowego telefonu już niewiele...

    warto przetestowac najpierw. Na _konkretnym_ modelu tel, w koncu chodzi o
    _jakosc_ nagrania, a nie, aby "cos" nagralo. Oczywista sprawa :) Powinno
    byc w porzadku. Ale warto.

  • 53. Data: 2023-09-15 18:42:43
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    1634Racine w news:ue1tui$qf3$1$ladida@news.chmurka.net
    [..........]
    > O tyle lepszy byl slynny/doskonaly ACR, ktory niestety teraz nie ma w
    > ogole dostepu (z powodu google) do ks. telef. Co to daje? Nagranie
    > jakiejkolwiek rozmowy jest podpisane tylko numerem tel. Czyli: masz w
    > ks. jakis urzad, rozmawiasz, nagrywasz, ale nagranie podpisane jest
    > tylko nr. tel., a nie nazwa urzedu wzieta z ks. tel., bo nie wezmie
    > nazwy, czyli potem trudno w lesie nagran poznac z kim to bylo.

    doprecyzuje:
    to, co opisalem wyzej w sprawie ACR, to autor... szybko naprawil :) I dal
    jako wersje ACR unchained, ale poza g. play i dzialalo nadal w punkt.
    Natomiast ACR rozlozyl sie pozniej, ale na czyms innym: na narzuconej przez
    google blokadzie nagrywania (sprawa API) i w android 10+ mozna bylo - i
    pewnie nadal mozna - nagrywac w ACR, ale b. kiepska jakosc, bo tylko na
    tyle pozwala wymuszony tor nagrywania (mikrofon zdaje sie...).

  • 54. Data: 2023-09-19 12:06:57
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Podobnie, jak obiecywano nam wielką rewolucję 5 GHz (WiFi) zamiast 2,4 GHz.
    No i nawet po własnym mieszkaniu gubisz sygnał, a 2.4 GHz rulez.

    -----

  • 55. Data: 2023-09-19 12:10:28
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Np. przeglądarki internetowe wbudowane w kilkuletnie smart TV nie obsługują https://
    więc po paru latach od zakupu masz niemal
    cegłę.

    -----
    > No i właśnie użytkownikowi tylko przestaje wystarczać jego urządzenie, a niczego
    kolejne generacje sieci dla niego nie wnoszą.

  • 56. Data: 2023-09-19 12:13:26
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    ąćęłńóśźż <c...@b...pl> napisał(a):
    > Podobnie, jak obiecywano nam wielką rewolucję 5 GHz (WiFi) zamiast 2,4
    > GHz. No i nawet po własnym mieszkaniu gubisz sygnał, a 2.4 GHz rulez.

    Jest dużo szybciej, a przy przyzwoim routerze sygnał w mieszkaniu się nie
    gubi. Jednak masz rację, że zasięg jest gorszy. Po prostu wraz ze wzrostem
    częstotliwości rośnie tłumienie. Dlatego jeśli w 5G mają być używane fale
    milimetrowe, to stacje muszą być bardzo gęsto.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 57. Data: 2023-09-19 12:15:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    ąćęłńóśźż <c...@b...pl> napisał(a):
    > Np. przeglądarki internetowe wbudowane w kilkuletnie smart TV nie
    > obsługują https:// więc po paru latach od zakupu masz niemal cegłę.

    Podaj przykład takiego kilkuletniego smart TV. HTTPS mamy w przeglądarkach
    od prawie 30 lat.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 58. Data: 2023-09-19 12:33:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Podaj przykład takiego kilkuletniego smart TV. HTTPS mamy w przeglądarkach
    > od prawie 30 lat.

    Netscape 1.xx miał między innymi wersję francuską. Od innych różniła się
    nie tylko używanym językiem, ale i tym, że była pozbawiony obsługi https.
    Ówczesne prawo francuskie tego zabraniało. Ot, taka ciekawostka.

    --
    Jarek

  • 59. Data: 2023-09-19 13:00:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Po prostu wraz ze wzrostem częstotliwości rośnie tłumienie.

    Tak przy okazji... podobno słuchawki douszne bezprzewodowe (stereo) nie
    mają możliwości połączenia się ze sobą elektromagnetycznie, bo
    mózg/głowa tłumi.
    Jakoś inaczej to rozwiązali.

    Robert

  • 60. Data: 2023-09-19 13:44:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Sep 2023 13:00:12 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    > Tak przy okazji... podobno słuchawki douszne bezprzewodowe (stereo) nie
    > mają możliwości połączenia się ze sobą elektromagnetycznie, bo
    > mózg/głowa tłumi.

    Głowa troche tłumi, ale czy wystarczająco?

    > Jakoś inaczej to rozwiązali.

    No cos - najprostszy test - sluchaweczka BT w jednym uchu,
    telefon przy drugim - i działa.

    Sa aparaty słuchowe na dwoje uszu - i tez działają.

    Stereo przez BT na dwie słuchawki to może być pewne wyzwanie,
    bo muszą sie jakos dwie dogadać na jedną transmisję z telefonu - żeby
    nie było róznic czasowych.
    Ale co zrobic z mikrofonem? Tylko do jednej dać?

    J.