  • Data: 2023-09-21 16:51:00
    Temat: Re: 5G
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > W sumie ciekawe. Osoba A mówi mi informację B, ja przekazuję ją osobie C.
    > Nawet bez nagrań i telefonu. Czy osoba C popełniła przestępstwo?

    W ogólności jak widać tak :-)

    > Jeśli osoba A dzwoni do osoby B, to osoba B jest uprawniona do uzyskania
    > informacji, które osoba A jej przekazuje.

    Ale widzisz, w innych przypadkach mowa jest o bezprawności nagrywania
    bez zgody osób biorących udział. I takie są np standardy nagrywania w
    narzędziach do pracy grupowej, że wszyscy muszą się zgodzić.

    > Czyli karamy za nieobyczajny wybryk?

    Możemy w ogóle nie karać co nie zmienia, że jest bezprawne a w
    konsekwencji taki dowód może zostać odrzucony przez sąd. Może nie
    zostać, ale to nie determinuje legalności.

    > Teoretyzujesz, a ja sprawdziłem to w praktyce.

    Ale co sprawdziłeś? Miałeś sprawę o nielegalne nagrywanie? O tym
    przecież mowa. Gościa co nagrywał prace biegłego sąd uświadomił, że to
    nielegalne. Z ...y tego nie wziął tylko chyba jednak jest taka prawda.

    > Oczywiście sytuacja jest inna, gdy podsłuchujesz i nagrywasz cudzą
    > rozmowę. Też się tym interesowałem w kontekście monitoringu posesji.

    No, ciekawy temat. Dzwonek do drzwi rozpoznający dzwoniącego.

    > Publikowanie to zupełnie inna sprawa.

    No i np rozprawy w sądzie są zasadniczo jawne, można iść i posłuchać.