  • Data: 2019-05-30 09:13:07
    Temat: Re: 5G
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Filip454" qcn91l$7ph$...@d...me

    > Może dlatego nie odczuwasz tych zmian w cenach?

    Może. ;) Wg mnie cena ON nie rośnie znacząco od 12 lat,
    lecz waha się wokoło niespełna 5 zł za litr. Uwzględniając
    inflację -- być może nawet ta cena spada.

    > Jeśli potrafisz logicznie

    Używamy innej logiki. ;)

    > myśleć - w tygodniu roboczym mogę np. dojeżdżać do pracy a w tygodniu nieroboczym,
    do pracy np. mogę już nie dojeżdżać...

    W tygodniu jeździsz często, zaś poza tygodniem rzadko? ;)
    Niejeżdżenie zmniejsza średnią, lecz nie zmniejsza sumy.
    (niejeżdżenie nie kasuje tankowania czy przejechanych km)

    W innej scenerii takie (w tygodniu vs poza tygodniem) może
    mieć zastosowanie -- spotykasz coś (choćby tłok na drogach)
    lub nie, lecz nie tutaj.

    Aby było jasne -- mnie jest obojętne Twe jeżdżenie.
    [jak i Twe myślenie]

    > Jeśli wytykasz błędy i już się mądrzymy, to dałbyś jakiś odnośnik/źródło/cokolwiek,
    bo ja tak nie rozpamiętuję tych dyskusji. Mam
    > milion rzeczy na głowie

    To dużo. ;)

    > i już nie pamiętam co pisałem (to z dyskami było stosunkowo dawno), dlatego nie
    bardzo wiem o jakich błędach mówisz.

    Porównałem przed miesiącem

    - Adatę z Samsungiem
    oraz
    - WD z dwakroć większym WD.

    IMO tylko raz tak porównywałem. Samsung i Adata (cena czy budowa) raczej nie
    wpływają na ilorazy cen WD. Samsung czy Adata mogą tu nawet nie istnieć -- skoro
    porównujemy tylko WD z dwakroć większym WD, bo nie jest tak, że dwakroć większy
    WD nie zmieści się... (to nie buty, które nie mogą być ani za duże, ani za małe)
    Jeśli dyski różnią się tylko pojemnością -- IMO dysk o mniejszej pojemności nie
    znajdzie nabywców [poza nieświadomymi] gdyż dysk pojemniejszy jest lepszy pod
    każdym względem.

    Innym razem (nieco wcześniej) ,,badaliśmy'' wpływ starzenia flaszki (rzekomo
    nietrimowanej) na szybkość tejże flaszki. Aby ów wpływ zbadać

    - nie potrzebujemy porównania szybkości tej flaszki z szybkością innej flaszki,

    lecz potrzebujemy

    - porównania szybkości tej flaszki z szybkością tej samej flaszki po latach.

    Świat zewnętrzny (inny telefon -- Apple) nie jest w tym porównaniu istotny.
    Apple może nawet nie istnieć -- a wpływ starzenia możemy zbadać.

    -=-

    IMO konsekwentnie powielasz ten sam błąd.

    --