  • Data: 2009-02-18 13:08:02
    Temat: Re: 5D Mark II na DP
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kryhu" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:gnf1hs$a36$1@news.onet.pl...
    > Arkadiusz Stopa pisze:
    > Hej
    > Sprawa jest prosta - do odbitek formatu A3 chyba nikt nie ma wątpliwości
    > że D700 kładzie 5D2 pod każdym względem. No dobra - filmów nie ma ;)
    ---------------
    Eee... ja mam wątpliwości, kładzie pod względem jakości zdjęć,
    celności AF, wygody obsługi, dostępności fajnych obiektywów
    w dobrej cenie, elektrycznego sterowania obiektywu (dzięki czemu
    mam mieszek do makro), dostępności fajnych lamp błyskowych
    z doskonałymi dopalaczami (ładowanie w 1 s). Jeszcze niedawno
    myślałem, że pod względem rozdzielczości nie powinno być bardzo
    znaczących różnic, ale po ostatnich testach zmieniłem zdanie.
    Przy A3 będzie wyraźnie widoczna różnica, przy A4 mniej, ale
    przy dobrej odbitce też powinno się bez problemu zauważyć różnicę.

    > Przy większych odbitkach widać prawdopodobnie będzie więcej detali z
    > matrycy 5D2. Pod jednym jednak warunkiem - że użyjesz dobrego sporo
    > przymkniętego szkła.
    > Czyli IMO w realnym użytkowaniu dla landszafciarzy nie ma dyskusji - przy
    > dużej odbitce bardziej szczegółowe zdjęcia będą z 5d2.
    > Wszyscy podniecają się testami ze statywu i przysłonie przymkniętej do
    > granic dyfrakcji. Pytanie jest jedno - jaki odsetek użytkowników używa
    > sprzętu przy takich ustawieniach? Ladszaft, makro, co jeszcze?
    > Nie pamiętam kiedy przymknąłem przysłonę powyżej f5.6 :)
    ------------------
    Nie widzę problemu, przy 5,6 czy 8 obiektywy rysują najlepiej,
    powyżej tej granicy następuje już utrata rozdzielczości i przymyka
    się bardziej tylko jeśli niezbędna jest większa głębia ostrości.
    Rzadko robię fotki bez statywu, nie mam trudności z uzyskaniem
    ostrości, czy ogólnie jakości, takiej jak w testach.

    > Moim zdaniem przewagą 5d2 wcale nie jest korpus ale są to 24/1.4, 35/1.4,
    > 50/1.2 (mimo że S50/1.4 jest rewelacyjna) i 85/1.2
    Akurat w żaden z tych nie celuję, ale z 24-70L, 16-35L czy 100 macro
    jestem bardzo zadowolony, a z testów wynika, że z 70-200/4 też będę.
    :)

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl