  • Data: 2010-03-31 20:12:27
    Temat: Re: 50 mm Pentx czy Sigma
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-31 12:24, Jan Rudziński wrote:
    > Cześć wszystkim
    >
    > Krótkie pytanie: Pentax FA 50 mm f/1,4 za ok. 1400 zł czy Sigma 50 mm
    > f/1.4 EX DG HSM za ok. 1900 zł.

    Masz jeszcze jedną bramkę: Pentax DA 55mm f/1.4 SDM za ok. 3kzł.
    To nowy obiektyw więc o nim akurat niewiele wiem, poza tym że ma SDM i 5mm
    więcej ogniskowej.

    Co do powyższych obiektywów - musisz zadecydować czy bardziej Ci zależy na
    małych wymiarach czy na większym, ale lepszym obiektywie. W gruncie rzeczy
    wszystkie dostępne na rynku 50/1.4 zachowują się bardzo podobnie do
    siebie, mają bardzo podobną do siebie jakość obrazu i cenę. Jedynym
    wyjątkiem jest właśnie ta Sigma - droższa, ale zdecydowanie inna.

    > Jak rozumiem, Sigma ma własny silnik, więc pewnie szybciej ostrzy, ale
    > czy to jest jej jedyna zaleta?

    Nie, silnik w tym obiektywie jest jedynie rozsądnym dodatkiem w tej klasie
    sprzętu. Sigma nie ma tego silnika szybszego niż śrubokręt z korpusu. Jest
    za to cicho, precyzyjnie i masz gwarancję, że Ci body nie urwie zębatki
    poprzez mechaniczne i niezbyt udane połączenie.

    Sigma przede wszystkim różni się odwzorowaniem tła - jej bokeh jest inny,
    znacznie przyjemniejszy niż jakakolwiek inna 50/1.4. Dlatego właśnie warto
    kupić ten obiektyw.
    Poza tym od systemowych 50/1.4 ma lepszą jakość na pełnym otworze, a
    gorszą przymknięta, bo pięćdziesiątki systemowe mają to do siebie, że biją
    rekordy rozdzielczości mocno przymknięte.

    > Pentax jest za to oryginalny systemowy...

    Jeśli pentaks nie robi niezależnym producentom problemów z
    kompatybilnością to według mnie nie ma się nad czym zastanawiać i brać
    Sigmę. To po prostu niezły obiektyw, jedyne co to duży i dla niektórych
    nieporęczny.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564