  • 341. Data: 2014-01-03 15:20:53
    Temat: Re: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 3, 2014, 3:02:20 PM, you wrote:

    > No widzisz, na tej samej zasadzie ja wiem, że Polska ma jedne z
    > najniższych mandatów w eu.

    I jedne z najniższych zarobków e EU. Nie widzisz związku?

    [...]

    > Dane o których mowa są powszechnie dostępne, każdy może sprawdzić.

    Sprawdź i porównaj.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 342. Data: 2014-01-03 15:24:56
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-03, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > I jedne z najniższych zarobków e EU. Nie widzisz związku?

    Mnie tylko zastanawia jak mozna miec takie zapedy i narzekac na niskie
    mandaty...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 343. Data: 2014-01-03 15:34:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Friday, January 3, 2014, 3:24:56 PM, you wrote:

    > Mnie tylko zastanawia jak mozna miec takie zapedy i narzekac na niskie
    > mandaty...

    Ale o jakich zapędach piszesz? Ja piszę o relacji wysokości mandatów
    do wysokości zarobków.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 344. Data: 2014-01-03 15:37:11
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-03, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Ale o jakich zapędach piszesz? Ja piszę o relacji wysokości mandatów
    > do wysokości zarobków.

    O zapedach Tomasza zeby mandaty byly jeszcze wieksze. Widac taka moda,
    klepac srogie mandaty, konfiskowac samochody bez wzgledu na to czyj!
    Grunt, ze drugi ma ciezej ode mnie :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 345. Data: 2014-01-03 16:16:32
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 03 Jan 2014 15:20:53 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > I jedne z najniższych zarobków e EU. Nie widzisz związku?

    Oh, jak pięknie można manipulować statystyką.

    Dobrze, zatem dla ułatwienia. Żeby nie było wątpliwości. Małe porównanie
    dla krajów, gdzie zarobki są na _podobnym_ poziomie co w Polsce. Czechy,
    Węgry, Słowacja:

    Dane z pierwszej połowy 2012 roku:

    Przekroczenie prędkości o 50

    Polska do ~120 euro
    Czechy od 200 euro
    Węgry od 220 euro
    Słowacja do 690 euro

    Jazda po pijaku

    Polska do ~120 euro
    Czechy od 100 euro
    Węgry: do 680 euro
    Słowacja od 465 euro

    Wyprzedzanie na zakazie:

    Polska do ~75 euro
    Czechy od 200 euro
    Węgry do 370 euro
    Słowacja: od 230 euro

    Za brak zapiętych pasów:

    Polska ~25 euro
    Czechy 80 euro
    Węgry do 50 euro
    Słowacja: 50 euro

    Zwracam uwagę na pisownię od i do. Tam gdzie Polska kończy taryfikator, w
    innych krajach często on się zaczyna. Są kraje gdzie zarabia się więcej,
    ale kary są _dramatycznie_ wyższe. Norwegowie za wymienione wyżej
    przekroczenie prędkości karają mandatem zaczynającym się od 1500 euro a
    nie zarabiają średnio 12x więcej od nas. Podobnie jak Anglicy nie
    zarabiają średnio 50x więcej, a za jazdę po pijaku można u nich zaliczyć
    nawet równowartość 6000 euro. Przykłady można mnożyć.

    > Sprawdź i porównaj.

    Dawno sprawdziłem

    Tomek

  • 346. Data: 2014-01-03 16:17:21
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 03 Jan 2014 14:24:56 +0000, AZ wrote:

    > Mnie tylko zastanawia jak mozna miec takie zapedy i narzekac na niskie
    > mandaty...

    Słuchaj, na to jest bardzo prosta rada. Wystarczy, że nie będziesz łamał
    przepisów, wtedy wysokość mandatów będzie ci totalnie obojętna. Prawda,
    że proste?

    Tomek

  • 347. Data: 2014-01-03 16:19:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 03 Jan 2014 15:17:21 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
    napisał:

    > Słuchaj, na to jest bardzo prosta rada. Wystarczy, że nie będziesz łamał
    > przepisów, wtedy wysokość mandatów będzie ci totalnie obojętna. Prawda,
    > że proste?

    nie. Bo oprócz tego czy ja go zapłacę czy nie nie jest mi obojętne czy
    prawo w moim państwie jest dobre czy nie.

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 348. Data: 2014-01-03 16:23:30
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-03, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

> [...]
    >
    > Dobrze, zatem dla ułatwienia. Żeby nie było wątpliwości. Małe porównanie
    > dla krajów, gdzie zarobki są na _podobnym_ poziomie co w Polsce. Czechy,

    Na Slowacji na serpentynach spotkalem z naprzeciwka radiowoz jak wyprzedzalem
    na ciaglej - nic, w Czechach na autostradzie nie zauwazylem radiowozu
    i przejechalem obok niego z 220 km/h tez nic, na Wegrzech nie widzialem
    Policji.

    A jak pisalem w poprzednim poscie - w Polsce przydrozne zboje beda
    czatowac w srodku nocy na drodze miedzy polami gdzie jest linia ciagla
    i asfaltowe pobocze.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 349. Data: 2014-01-03 16:25:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 03 Jan 2014 15:15:52 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Nie wiem - nie słuchałem ich radia, ale mnie nie dziwią zwiększone
    > zakupu alkoholu przed dłuższymi okresami wolnego, świąt itd.
    > Podobnie nie dziwią mnie zwiększone zakupy jakiegoś towaru, jak
    > ma wzrosnąć akcyza, czy zwyczajnie cena. Sensu to najczęściej
    > nie ma, ale mechanizm działa.

    Czemu nie ma sensu ? Duzo nie zaoszczedzisz, ale czemu stracic tych
    kilkadziesiat zl, nie kupujac towaru na polroczny zapas ?

    > ?

    Juz kiedys akcyza byla wyzsza niz w osciennych krajach.
    A potem wszyscy ministra chwalili, ze stawki obnizyl, a wplywy
    wzrosly.
    A bezrobotnych duzo, i Wietnamczycy sklepow przy granicy nie zamkneli
    :-)

    J.

  • 350. Data: 2014-01-03 16:25:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-03, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > Słuchaj, na to jest bardzo prosta rada. Wystarczy, że nie będziesz łamał
    > przepisów, wtedy wysokość mandatów będzie ci totalnie obojętna. Prawda,
    > że proste?

    Argumentacja podobna do pani rzecznik SM w W-wie tlumaczaca niebezpiecznosc
    miejsca iloscia wykrywanych wykroczen po ustawieniu ograniczenia 30 km/h.

    --
    Artur
    ZZR 1200