  • 21. Data: 2016-08-07 10:39:41
    Temat: Re: 5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-07 09:13, Cavallino wrote:
    > No chyba żeby też nikomu nie chciało się odpowiedzieć, bo to jest
    > przecież trudniejsze niż kliknięcie w Yanosika.

    Nie, odpowiedzi pojawiają się dośc często. Ba, nawet nie musisz pytać co
    chwile ktoś mówi na jakim kilometrze co się dzieje. Poruszam się głównie
    w aglomeracji śląskiej. Wiele pytań dotyczy kierowania na jakąś
    konkretną ulicę i dostają zawsze odpowiedź.

    > Zwłaszcza w weekendy, faktycznie jest wtedy mniej tirowskiego chamstwa,
    > ale i chętnych do odpowiadania jak na lekarstwo.

    Owszem, CB nie jest doskonałe. Podobnie jak prezerwatywa. Wobec tego nie
    używać.

    > Zdaję sobie sprawę z przyczyn, co nie znaczy że je akceptuję.
    > A znam takich, którzy z tego powodu zrezygnowali z cb.

    CB jest nieocenione w przypadkach awaryjnych, pomogli mi z wulkanizacją,
    pomogli jak się zgubiłem, wskazali objazdy, ostrzegli o korkach itp.
    Pewno że mozna sie obrażać, szczególnie jak sie ma dzieci w samochodzie.
    CB zapewnia bezkarność stąd takie wypełzanie prawdziwej natury ludzi na
    eterze, jednak bywa bardzo pomocne.

  • 22. Data: 2016-08-07 11:09:16
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    >Widać nie.

    Nie? A jak? Jak sobie wyobrażasz inaczej przekazywanie informacji o korku?
    Klikasz klawisz "stoję w korku"??? To pokaż mi, gdzie taki jest.

    --
    Axel

  • 23. Data: 2016-08-07 11:11:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Aug 2016 22:01:21 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Nie. Były mapy które wymagały kliniecia na ekranie jeśli trafileś radar,
    > korek, wypadek, kontrole itd. GMaps takie nie jest przynajmniej w sensie
    > korków i to oznacza że może konkurować z yanosikiem wiec ma sens jego

    No wlasnie - tylko w sensie korkow, bo skad ma wiedziec, ze wypadek
    czy kontrola.

    A yanosik korki chyba uwzglednia automatycznie, tzn predkosc na
    odcinku. I chyba potrafi sciagnac z autostrady przed korkiem - choc
    musialbym to sprawdzic - sytuacja, gdy korka nie bylo, zaplanowal
    trase, prowadzi nia ... a w miedzyczasie robi sie korek.

    zgloszenie reczne i ostrzezenie przed korkiem na autostradzie cenne -
    nie kazdemu wychodzi ostre hamowanie.
    Nie wiem czy GMaps ostrzega "za kilometr wszyscy stoja".

    J.

  • 24. Data: 2016-08-07 11:36:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2016 23:05:32 +0200, Pawel napisał(a):
> [...]
    > nocy w korku z powodu wypadku przed bramkami na A4 jadąc do Krakowa ...
    > a korzystał przy tym z Yanosika?
    > Zrodziło się we mnie paskudne podejrzenie, że aplikacja, która do tej
    > pory w miarę trafnie ostrzegała mnie przed utrudnieniami i sugerowała
    > zjazd, dziwnym trafem na płatnym odcinku autostrady zgłupiała i
    > wpakowała mnie w godzinne opóźnienie, pokazując przy tym, że droga jest
    > przejezdna, choć wg mojego rozeznania, nie była już od pół godziny.
    >
    > Jeszcze zobaczyłem przy tym na ekranie fajną reklamę mostostalu.

    Sugerujesz, ze autostrada sponsorowana ? :-)

    A kiedy wjezdzales/mijales zjazd ? Pol godziny to akurat tyle, ze mial
    prawo nie wiedziec jak planowal.

    Ostatnie doswiadczenie bylo tragiczne - nie wlaczylem yanosika, bo nie
    ja prowadzilem, a jak zobaczylem korek pod Wroclawem, to sie zaczelo:
    -internet w Play chodzi tragicznie/wcale,
    -zmienic operatora sie nie da, bo telefon sie wiesza przy wyszukiwaniu
    (tak ma - nie wiem czy wina Samsunga czy Play),
    -po resecie internet nadal chodzi koslawo, a yanosik koslawo pokazuje,
    i ciagle nic nie wiem.

    -na tych roznych nawgacjach nawet trudno ustalic ile km jest do
    najblizszego zjazdu.

    no coz, nauczka na przyszlosc - nie byc leniwym, zawsze wlaczac
    nawigacje przed jazda. Choc przeciez dobrze o tym wiem :-)

    J.

  • 25. Data: 2016-08-07 12:00:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Zwłaszcza w weekendy, faktycznie jest wtedy mniej tirowskiego chamstwa,
    > ale i chętnych do odpowiadania jak na lekarstwo.

    Tirowcy to rzeczywiście sprecyficzna grupa ale z tym chamstwem to bym nie
    przesadzał.
    Z jakiegos powodu spora czesc ma chamski jezyk ze zdecydowanie nadmiernymi
    przecikami, z drugiej jak to pominac to IMO tresc nie odbiega od sredniej.
    Natomiast co do jakosci odpowiedzi na CB i przede wszystkim co do
    czestotliwości uzywania radyjka - bez zarzutu.

    Innymi słowy - jak jedzie ciezarówka to 95% ma włączone radio i mozna sie
    czegos dowiedziec, jak jedzie osobówka to moze 10% ma włączone radio.

  • 26. Data: 2016-08-07 12:18:18
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > aglomeracji śląskiej. Wiele pytań dotyczy kierowania na jakąś konkretną

    Jeżdżę z CB od lat 90-tych (z przerwami). W kilku ostatnich samochodach mam
    instalację na stałe - CB włącza się zawsze przy włączeniu silnika. Tak, jak
    to opisujesz, było jakieś 5 lat temu, teraz - przynajmniej w mojej okolicy,
    zdecydowanie mniej ludzi się odzywa.

    > CB jest nieocenione w przypadkach awaryjnych, pomogli mi z wulkanizacją,
    > pomogli jak się zgubiłem, wskazali objazdy, ostrzegli o korkach itp.

    Podstawową zaletą CB jest to, że możesz dowiedzieć się o problemach na
    drodze kilkadziesiąt kilometrów wcześniej i możesz odpowiednio zmienić swoją
    trasę, dostać też informację, jak objechać korek (nawigacja nigdy nie będzie
    znała miejscowych niuansów).

    > Pewno że mozna sie obrażać, szczególnie jak sie ma dzieci w samochodzie.

    Obrażać się nie ma o co, ja próbuję walczyć z bluzgami w eterze i ostatnio,
    co ciekawe, więcej osób mnie popiera, bo kiedyś wszyscy na mnie wsiadali, że
    mogę wyłączyć radio, jak mi się nie podoba.
    A na współpasażerów - u mnie sprawdzają się słuchawki, które dają w
    samolotach: jedną obcinam, a drugą zakładam na ucho - nie przeszkadza nawet
    w długiej podróży, lepiej słyszę CB, a nikt w samochodzie nie słyszy nic
    niepożądanego :-P

    >CB zapewnia bezkarność stąd takie wypełzanie prawdziwej natury ludzi na
    >eterze, jednak bywa bardzo pomocne.

    Właśnie ostatnio - bywa, a kiedyś było nieocenione. No, ale pojawiły się
    inne narzędzia, które częściowo zastępują CB - takie, jak omijanie korków w
    nawigacjach i Yanosik.

    --
    Axel

  • 27. Data: 2016-08-07 14:00:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Nie wiem czy GMaps ostrzega "za kilometr wszyscy stoja".

    Nie ostrzega. Po prostu informuje o drodze głównej i alternatywach.
    Jak gdzies jest korek to przelicza czas i w razie potrzeby proponuje
    alternatywna droge.
    Do tego jadac, pokazuje alternatywy informujac ze np. jak skrecisz tu to
    pojedziesz 2 minuty dłuzej itd.

  • 28. Data: 2016-08-07 14:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Axel n...@s...mu ...

> [...]
    > swoją trasę, dostać też informację, jak objechać korek (nawigacja
    > nigdy nie będzie znała miejscowych niuansów).

    Czasami tez ostrzeze, czasami nie.
    Mysle, ze nie ma co sie zastanawiac co lepsze i stosowac oba rozwiazania
    jednoczesnie.

  • 29. Data: 2016-08-07 14:29:38
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > używać.

    > CB jest nieocenione w przypadkach awaryjnych,

    Eeee tam, tak mi mówili na cb gdzie mam zjechać przed korkiem na A4
    między Gliwicami i Wrocławiem, że do zjazdu na którym miałem zjechać już
    dojechałem, bo korek był wcześniej.
    Taki właśnie często jest pożytek z cb, gdzie każdy coś gada neizależnie
    od tego ile wie.

  • 30. Data: 2016-08-07 14:30:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07.08.2016 o 14:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Axel n...@s...mu ...

    > Czasami tez ostrzeze, czasami nie.
    > Mysle, ze nie ma co sie zastanawiac co lepsze i stosowac oba rozwiazania
    > jednoczesnie.

    Dokładnie o to chodzi.