  • Data: 2018-09-22 07:06:44
    Temat: Re: 5 lat za cofanie licznika
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-09-21 o 17:08, J.F. pisze:

    > Sprzedanie samochodu z cofnietym licznikiem podpada pod oszustwo i na to
    > artykuł od dawna był.
    > Teraz jak rozumiem samo cofanie licznika ma byc karalne.

    To dlaczego nazywasz go paserem?
    No i pytanie czy aby na pewno jest oszustem?
    Może sam został oszukany jak kupował auto w niemczech.

    > Ale ja nie o tym.
    >
    > Art. 291. § 1. Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego nabywa
    > lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Ale ten samochód nie jest kradziony, czyli nie jest uzyskany za pomocą
    czynu zabronionego.

    > Widzisz tu cos o swiadomosci czynu ?
    > I ciekawosc mnie zzera, jak to jest z tym nieswiadomym paserstwem ...

    Zawsze uważałem że paserstwo może być tylko świadome, ale kto tam
    wie co prokurator wymyśli.

    > Dla utrudnienia ... a moze ułatwienia
    > Art. 292. § 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących
    > okoliczności powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą
    > czynu zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz
    > przyjmuje lub pomaga do jej ukryci > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    albo pozbawienia wolności
    > do lat 2.

    Nie dotyczy legalnego pojazdu z nielegalnie cofniętym licznikiem.

    Żaden z was nie ogląda programów motoryzacyjnych a w nich starania
    (prowokacje) dziennikarzy żeby ukarać oszustów sprzedających auta
    z cofniętym licznikiem? Dlaczego się nie udawały?