  • Data: 2018-09-21 18:01:39
    Temat: Re: 5 lat za cofanie licznika
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 21 września 2018 10:08:56 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup

    > Sprzedanie samochodu z cofnietym licznikiem podpada pod oszustwo i na
    > to artykuł od dawna był.
    > Teraz jak rozumiem samo cofanie licznika ma byc karalne.
    >
    > Ale ja nie o tym.
    >
    > Art. 291. § 1. Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego nabywa
    > lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej
    > ukrycia,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    >
    > Widzisz tu cos o swiadomosci czynu ?
> [...]

    Ale tu nie ma uzyskania za pomoca czynu zabronionego.
    Nikt nie kradnie. Oszukuje, ale nie kradnie.

    Dlatego jest teraz penalizacja kroku zmiany licznika bo od tej strony sie ugryzc nie
    dalo.

    Turek przekrecil, handlarz kupil, o nic nie pytal bo cena niska, potem sprzedal
    klientowi ktory chcialby znac prawdziwy przebieg ale z licznika odczytal mniejszy.

    Alternatywnie, turek sprzedal za niska cene, handlarz zaplacil, skrecil przebieg,
    wystawil drozej, klient zaplacil i znowu przebieg sie nie zgadza.

    W obu przypadkach nie ma jak ugryzc winnego. Tyle wiesz.

    Alternatywa do penalizacji krecenia przebiegu jest po prostu nie branie go pod uwage.
    Tyle ze nie da sie masowo ludziom wmowic aby na te cyferki nie patrzyli.

    Ja na to nie patrze, ty nie patrzysz ale milion innych osob patrzy i ceny sie
    ksztaltuja.

    Idealnie bylo by gdyby jakis licznik w aucie byl ktory mialby wbity vin i dzialal
    tylko w jedna strone.
    Ale i tu jest problem bo pewnie dalo by sie zrobic tak aby nie dostawal impulsow i
    nie liczyl.
    A zrobienie tak aby byl integralna czescia auta i auto bez niego nie dzialalo to juz
    zaczepia o DRM i historie znane z maszyn rolniczych w usa.

    IMHO, slepa uliczka i spisywanie przebiegu wiele nie zmieni. Ci co maja na tym jakos
    zyskiwac beda kombinowac i se kupia programatory i beda cofac przebiegi przed
    badaniami technicznymi czy aktualizacja polisy.

    Bo jak zakombinuja dobrze to 4 latek z przebiegiem 45kkm bedzie sporo lepiej wygladal
    niz z przebiegiem 160kkm.

    I ugryzc by to sie od biedy dalo jakby porownac faktury za paliwo do tego auta z jego
    przebiegiem. Ale jak sam widzisz, to juz kolejny krok w zagladaniu ludziom w papiery.
    A i to sie da obejsc, ludzie zaczna tankowac na konto dostawczaka a w nim baniak i
    redystrybucja do reszty samochodow firmowych.

    Na kazdej sztuce auta jest do ugrania 10-20-50kpln. Co 3-4-5lat.

    Ja nie widze rozwiazania tego problemu.

    Znaczy sie widze ale jest nierealne - poziom zarobkow musialby byc taki zeby ludzi
    bylo stac na nowe auta.
    Wtedy swiadomosc: nowe za 70-90kpln z zerowym przebiegiem i gwarancja vs 4-5 letnie
    za 40kpln z przebiegiem z kosmosu i bez gwarancji nie jest dobrym biznesem.

    Ostatnio patrzylem na allegro. Chcialem 4 latka kombi za mniej niz 40kpln.
    Posucha. Wybor nikly. Nowki sa za okolice 70-90kpln.
    Czy warto kupic 4 latka za polowe ceny z polowa przebiegu (znaczy sie szacujac ze ma
    te 200kkm i dociagnie do 400kkm)?
    Imho nie.
    Ale to inna historia.