    From: Mario <c...@s...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 5.7l V8 zrobiło na mnie wrażenie
    Date: Mon, 17 May 2010 10:11:22 +0200

    Katanka pisze:

    > No to wcale niewiele więcej niz mój 2.5. Mój w mieście pali około 11l.

    Myślę że to kwestia też przełożeń, mocy itp.
    Porównywałem kiedyś moje Camaro V6 3.4 to Omegi 3.0 V6 kolegi. Razem
    jechaliśmy do Chorwacji, z tą samą prędkością. Tankowaliśmy zawsze w
    tych samych momentach, jemu kończyło się paliwo (70L zbiornik) i mi
    (54L). Jadąc około 130kmh, on miał 3500obr - ja 2500obr. Stąd mniejsze
    spalanie większego silnika. Moc? Ja miałem 160KM i zostałem w tyle przy
    "teście" spod świateł, Omega ma z pewnością więcej, ot cała tajemnica
    spalania.
    Nie raz, nie dwa pisałem na grupie że amerykańskie V6 spalało mi w
    mieście 11 a na trasie do wspomnianej Chorwacji 8.5L. Nikt nie wierzył,
    ale TRZEBA pamiętać, że US V6 nie zostały zaprojektowane do ścigania (od
    tego oni mają V8) tylko dla OSZCZĘDNYCH.

    pozdrawiam
    mario