  • 51. Data: 2012-01-24 18:16:50
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
    >begin J.F

    >Tak, tak, cała Europa ogłupiona, GY ogłupiony produkuje najlepsze
    >zimówki
    >pod najtańszą marką... oczywiście. :-)

    Cala Europa to sie przede wszystkim nie calkiem dala oglupic zimowkami
    w ogole, Niemcow trzeba bylo dopiero mandatami zachecac, choc w sumie
    to u nich w zasadzie potrzebne.
    GY nie produkuje juz najlepszych zimowek, przynajmniej w/g ADAC. Nie
    wiem - moze za malo zaplacil.

    A jak spojrzec w dane szczegolowe - to wrecz bardzo kiepskie sa na
    sniegu, nawet Barumy sa lepsze :-)

    J.

  • 52. Data: 2012-01-24 18:23:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
    begin J.F

    >Moje zimówki są już zużyte (co prawda zostało jeszcze z 6 mm, ale to
    >już
    >ich 3 sezon) więc nie ma sensu ich testować,

    Nie pekaj - zawsze mozemy sprawdzic czy lepiej sie oplaca kupic
    Ultragripy na 3 lata, czy Frigo na 2 lata - co i tak taniej wychodzi
    :-)

    >natomiast całoroczne mam
    >nowe, można by sprawdzić jak sobie radzę w porównaniu z nowymi
    >zimówkami.
    >Tyle, że ktoś musiałby mieć takie samo auto, bo porównanie dwóch
    >różnych
    >jest lekko bez sensu...

    No ale zaczac mozesz sam - a noz sie okaze ze to lekkie miejskie
    toczydelko ciagnie duze auto z zaciagnietym recznym, a w druga strone
    nie :-)

    J.

  • 53. Data: 2012-01-24 18:43:03
    Od: Gabriel'wilk' <g...@g...pl>

    W dniu 2012-01-24 17:46, DoQ pisze:

    > Bo AWD bączki się kręci bardzo łatwo :)

    Zwłaszcza jak to nie jest prawdziwy czyt. "stały-sztywny" napęd tylko
    dołączany w zależności od sytuacji, że tak powiem bez ostrzeżenia,
    znienacka i mamy pięknego althonen :-) Całe szczęście Fiacik Sidlici
    zrobił niecałe 360st i zatrzymał się w zaspie, zarówno kierowniczka jak
    i fiacik bez obrażeń - nie musiał już w tym dniu pić kawy w pracy na
    przebudzenie :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 54. Data: 2012-01-24 18:51:09
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 24-01-2012 18:43, Gabriel'wilk' pisze:
    > Zwłaszcza jak to nie jest prawdziwy czyt. "stały-sztywny" napęd tylko
    > dołączany w zależności od sytuacji, że tak powiem bez ostrzeżenia,
    > znienacka i mamy pięknego althonen :-) Całe szczęście Fiacik Sidlici

    Dlatego jak jest ślisko i niepewnie wciska się guziczek na konsoli "AWD
    LOCK" :P

    --
    Paweł

  • 55. Data: 2012-01-24 20:10:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 14:54:58 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    (...)
    > Się nabijaj... Naprawdę stare, klockowate Kormoran Winter czy Dębica
    > Frigo w pewnych warunkach są lepsze od Krisalpów i innych
    > współczesnych badziewii nadających się jedynie na czarny asfalt.
    >
    > Spod domu do drogi mam 80 metrów. I wiem, jak się wyjeżdżało w śniegu
    > na Kormoran Winter i jak wyjeżdża się obecnie na Kleberach Krisalp.
    > Tym samym samochodem.

    Ja mam tak samo - 100 metrow z gorki/pod gorke albo alernatywa - 250 m
    polna droga z kopnym sniegiem. Mam zalozone Krisalpy i zaryzykowalbym
    stwierdzenie, ze wlasnie w sniegu sprawuja sie najlepiej. Na blocie czy
    lodzie sa takie sobie.

    --
    Maciek

  • 56. Data: 2012-01-24 21:24:37
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Auto OK, na śniegu i  błocie na podgórskich, wiejskich dróżkach w
    > okolicach Wisły i B.Białej daje radę a do tego stosunkowo tanie w
    > utrzymaniu i zakupie jak na autko 4x4 - minusem jest mikroskopijny
    > bagażnik. Jednak znajoma pomimo napędu 4x4 zaliczyła bączka tamtej zimy
    > na łuku leśnej drogi, zresztą podobnie jak pewien kierownik Nissana
    > Qashqai :-(
    > pozdrawiam

    testowałem sx4 i grand vitarę, ten pierwszy komfortem jazdy
    przypominał matiza... choć to średniej wielkości autko, każdy wybój
    było czuć na siedzeniu, ale jeśli chodzi o napęd, to sprawdzał się
    nieźle, nawet bez blokowania ładnie radził sobie w błocie na wiejskiej
    drodze, prześwit raptem 2 cm mniejszy niż w vitarze, ale ostatecznie
    cena zbyt wysoka jak na takie autko... niewiele więcej dałem za grand
    vitarę, a to już zupełnie inna klasa... tę testowałem codziennie na
    drodze dojazdowej do domu, przez las, często po głębokim błocie, gdzie
    osobówką nie odważyłbym się wjechać, dawała sobie rade doskonale, nie
    zużywając specjalnie zawieszenia (kaszkaj sąsiada po jednym sezonie
    miał przeguby do wymiany), jednak na asfalcie, przy śliskiej
    nawierzchni, przy prędkościach około 100 już nosiło trochę, czuć było
    jak elektronika "rozdziela" napęd na koła, bez przyzwyczajenia mogło
    trochę tętno wzrastać...

    pozdrawiam
    s_13

  • 57. Data: 2012-01-24 21:38:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Tak a propos zimowek i calorocznych

    Ktos kto zna biegle niemiecki moze obejrzec video na zakladce Bilder &
    Videos ?
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterre
    ifen/2011_Ganzjahresreifen_Test_175_65_R14.aspx?tabi
    d=tab2

    Tam jest wszystko pomieszane - ale jesli sie nie myle to pod koniec
    porownuja hamowanie GY Vector 4S z zimowkami.
    Wyglada to tragicznie ... albo GY nie umie dobrych opon robic, albo
    tam lod jest, albo ktos tu oszukuje.

    No i te "4m" z ktorych sie tak "to" nasmiewa nabiera bardziej realnego
    wymiaru :-)

    Szkoda ze ADAC nie publikuje juz zrodlowych wynikow testow - bo teraz
    to nie wiem czy gorsza ocena oznacza 50m zamiast 45, czy np 50 zamiast
    10m drogi hamowania.

    J.

  • 58. Data: 2012-01-24 21:38:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    >testowałem sx4 i grand vitarę, ten pierwszy komfortem jazdy
    >przypominał matiza... choć to średniej wielkości autko,

    Że co?
    Przecież to takie mniej więcej Punto, tyle że wyższe, nawet kompakt toto nie
    jest.
    Trochę większy od Matiza jest, ale to nadal gabarytami auto klasy B.

  • 59. Data: 2012-01-24 21:45:58
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-01-24 13:55, Agent pisze:

    > Może zadziałał system antypoślizgowy przy ruszaniu.

    A może stara zasada: "maszyna gwizda, tylko maszynista pizda"?
    Patrząc na sporą część użyszkodników SUVów, którzy nawet do instrukcji
    auta często nie zaglądają, "no bo co ja tam wyczytam? toż to wszystko
    jedno i to samo!"...

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 60. Data: 2012-01-24 22:16:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 24 Jan 2012 16:38:58 +0100, Jakub Witkowski wrote:

    > Trzeba zatem zorganizować identyczne pojazdy, jednemu założyć frigo, drugiemu
    > coś, co uważasz za dobre, poszukać zaśnieżonej drogi, i pobawić się w przeciąganie
    liny.
    > Oto postawa godna dżentelmenów. Innej opcji nie widzę ;>

    Ja się już parę razy ścigałem zimą.
    Wyniki są powtarzalne - najszybciej kolce, niewiele gorzej Frigo, potem
    długo długo nic i cała reszta mniej-więcej od najdroższych do najtańszych.

    Samochody najróżniejsze, kierowcy w przeważającej większości kumaci.