  • 21. Data: 2012-01-24 15:36:47
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Dokładnie tak. One nawet nie sa w stanie się za bardzo zakopać. Po
    > prostu zakleją się i zero trakcji. Ale takie właśnie są obecne zimówki
    > - bieżnik jak w letniej, tylko guma miększa i lamelki ponacinane.

    Wstyd przyznać, ale w takim samym samochodzie lepiej mi się jechało na
    Polaris 2 ;)

    > Tak, że - pomijając węże ogrodowe - na śnieg stare, klockowate
    > bieżniki jednak sa najlepsze. Ale na asflacie sa głośne strasznie.
    > Jak wykończę Klebery, to ze wstydem chyba kupię te nieszczęsne Frigo -
    > na Nokiany mnie nie stać, poza tym trochę głupio potrajać wartość
    > samochodu oponami. Wężem nie owinę bo wstyd jeszcze większy niż Frigo.

    Ja mam teraz u siebie Nokiany WR G2 i jestem z nich b.zadowolony, tym
    bardziej że udało mi się kupić nówki w promocji za b. przyzwoite
    pieniądze - tak więc czasem warto przejrzeć więcej ofert sprzedaży ;)

    --
    Paweł

  • 22. Data: 2012-01-24 15:41:01
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

> [...]
    > wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie).
    > Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie testu
    > jest wlasnie Rav4 i CR-V.
    >
    > Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest
    > rowniez opcja LOCK.
    > W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie nie
    > myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade dyferencjalow ale
    > dod. reduktor w teren.
    >
    > Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale
    > najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania

    Użytecznośc tych opcji (Lock, diffLock, itp) jest ograniczona, głównie ze
    względu
    na kulturę kierowcy. Niektóre z tych blokad można odpalić tylko na
    odpowiedniej nawierzcgni,
    uruchumienie ich na sfalcie i próba skrętu spowoduje przemielenie całego
    napedu.
    W dużych samochodach terenowych mechanika jest na tyle wytrzymała, że półosi
    o średnicy 20 mm
    nie przemielisz przy lekkim skręcie, ale w Discovery już daje się to zrobic
    bez problemu.
    Kazdy mający jakieś doświadczenie w jeździe 4x4 wie, że podstawą nie jest
    mechanizm blokady
    mostów, centralnego reduktora, czy reduktor, ale masa pojazdu i rozmiar kół,
    opony i prześwit.
    Dobre opony są podstawą prowadzenia się auta w terenie.
    pozdr.
    gr

  • 23. Data: 2012-01-24 15:44:51
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 24-01-2012 15:05, kamil pisze:
    > Chcesz auto w teren, kup Range Rovera, Q7 i inne Lexusy mają dojechać do
    > pracy i do domku nad jeziorem jak śniegu trochę napada, a nie wdrapywać
    > się na stoki narciarskie..

    http://www.youtube.com/watch?v=DQq33-RBNuo
    To jest fajne autko, niepozorne (co prawda dość brzydkie) ale całkiem
    daje radę w śniegu. Zeszłej zimy miałem okazje pobawić się czymś takim
    na śniegu, pozytywne wrażenia.

    --
    Paweł

  • 24. Data: 2012-01-24 15:59:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup

    >Wstyd przyznać, ale w takim samym samochodzie lepiej mi się jechało
    >na Polaris 2 ;)

    Ja tam nie wiem, bo po doswiadczeniach z polarisem bez numerka
    przyrzeklem sobie ze Baruma dlugo jeszcze nie kupie :-)

    J.

  • 25. Data: 2012-01-24 16:04:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 24-01-2012 14:30, J.F pisze:

    >Rozumiem że wszyscy na imprezę przyjechali identycznymi samochodami?

    Roznymi, ale wszystkie pchalismy. A to jedno to tez nie bylo Duparu
    czy Snowrover, ale zwykle przecietne FWD dla rodziny.

    J.

  • 26. Data: 2012-01-24 16:14:50
    Od: to <t...@i...pl>

    begin J.F

    > No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej
    > trzeba bylo wyjechac pod gore w glebokim sniegu i jedyny ktorego nie
    > pchalismy mial wlasnie Frigo. Nawet tego na lancuchach pchac musielismy.

    Zaraz jeszcze powiesz, że na tych Frigo wyciągałeś traktor z zaspy. :>

    > Aczkolwiek musze przyznac ze raz ASR docenilem. Nie wiem jakie mial gosc
    > opony, ale tam gdzie ja wysilalem wkladke zeby sie nie osmieszyc - on po
    > prostu wyjechal.

    Te nowsze ASR-y potrafią trochę symulować szperę. ;)

  • 27. Data: 2012-01-24 16:16:18
    Od: to <t...@i...pl>

    begin RoMan Mandziejewicz

    > Się nabijaj... Naprawdę stare, klockowate Kormoran Winter czy Dębica
    > Frigo w pewnych warunkach są lepsze od Krisalpów i innych współczesnych
    > badziewii nadających się jedynie na czarny asfalt.

    Ale przecież podobno Frigo to to samo co nowy Goodyear. Tego dowiedziałem
    się z tej grupy kilka miesięcy temu.

    > Spod domu do drogi mam 80 metrów. I wiem, jak się wyjeżdżało w śniegu na
    > Kormoran Winter i jak wyjeżdża się obecnie na Kleberach Krisalp. Tym
    > samym samochodem.

    No fakt, Kleber Krisalp to rzeczywiście topowa opona. Szacun.

  • 28. Data: 2012-01-24 16:17:53
    Od: to <t...@i...pl>

    begin RoMan Mandziejewicz

    > Dokładnie tak. One nawet nie sa w stanie się za bardzo zakopać. Po
    > prostu zakleją się i zero trakcji. Ale takie właśnie są obecne zimówki -
    > bieżnik jak w letniej, tylko guma miększa i lamelki ponacinane.

    Nie trollu, takie są obecnie najtańsze zimówki. Kup kiedyś porządne
    opony, to przestaniesz pieprzyć głupoty.

    > Tak, że - pomijając węże ogrodowe - na śnieg stare, klockowate bieżniki
    > jednak sa najlepsze. Ale na asflacie sa głośne strasznie.

    O w mordę...

  • 29. Data: 2012-01-24 16:34:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-24 16:04, J.F pisze:

    > Roznymi, ale wszystkie pchalismy. A to jedno to tez nie bylo Duparu czy Snowrover,
    ale zwykle przecietne FWD dla rodziny.

    Stare frigo to jedyne opony zimowe jakie miałem, które na suchym śniegu, twardym czy
    kopnym, dawały poczucie jakbym jechał po hmmm... piasku? Po prostu czuło się, że te
    klocki
    gryzą śnieg a nie ślizgają się po nim. Inne (nie powiem że z wysokich półek, ale na
    pewno
    droższe) jakoś tak dobrze na śniegu nie działały, choć miały wiele innych przewag :)

  • 30. Data: 2012-01-24 16:37:18
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Jakub Witkowski

> [...]
    > Inne (nie powiem że z wysokich półek, ale na pewno droższe) jakoś tak
    > dobrze na śniegu nie działały, choć miały wiele innych przewag :)

    Powiedz jeszcze w jakim samochodzie miałeś te Frigo i jakie to są te
    nowsze opony i w jakich autach je testowałeś.