  • 31. Data: 2012-01-24 16:38:04
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 24-01-2012 15:59, J.F pisze:
    > Ja tam nie wiem, bo po doswiadczeniach z polarisem bez numerka
    > przyrzeklem sobie ze Baruma dlugo jeszcze nie kupie :-)

    Tak, te bez numerka były mega badziewne.

    --
    Paweł

  • 32. Data: 2012-01-24 16:38:58
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-24 16:14, to pisze:
    > begin J.F

    > Zaraz jeszcze powiesz, że na tych Frigo wyciągałeś traktor z zaspy. :>

    Trzeba zatem zorganizować identyczne pojazdy, jednemu założyć frigo, drugiemu
    coś, co uważasz za dobre, poszukać zaśnieżonej drogi, i pobawić się w przeciąganie
    liny.
    Oto postawa godna dżentelmenów. Innej opcji nie widzę ;>

  • 33. Data: 2012-01-24 16:51:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-24 16:37, to pisze:
    > begin Jakub Witkowski

    > Powiedz jeszcze w jakim samochodzie miałeś te Frigo i jakie to są te
    > nowsze opony i w jakich autach je testowałeś.

    I cokolwiek napiszę, odpiszesz że to g... i żebym kupił dobre? Jaaasne :>

    Ale niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
    frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3. O innych samochodach
    nie napiszę bo na nich albo nie miałem frigo, albo tylko frigo :)

  • 34. Data: 2012-01-24 16:53:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Ale niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
    > frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3.

    nissan primera, rozmiar 185/65R14 - dla uzupełnienia.

  • 35. Data: 2012-01-24 16:59:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >przeciąganie liny.
    >Oto postawa godna dżentelmenów. Innej opcji nie widzę ;>

    Proponowalem rok temu i dwa lata temu, ale chetnych nie bylo.
    A w tym roku sniegu nie dowiezli :-)

    Ech, chyba sie kiedys zmobilizuje i zrobie sobie w koncu dynamometr.

    J.

  • 36. Data: 2012-01-24 17:01:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie).
    > Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie testu
    > jest wlasnie Rav4 i CR-V.
    >
    > Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest
    > rowniez opcja LOCK.
    > W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie nie
    > myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade dyferencjalow ale
    > dod. reduktor w teren.
    >
    > Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale
    > najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania

    Tak przy okazji - wie ktoś może jak pod tym względem wygląda Lancia Delta
    Integrale?
    Bo zima nie chce przyjść i nie mam jak tego przetestować.
    Elektroniki nie ma na pewno, a jak działa ta mechanika?

  • 37. Data: 2012-01-24 17:02:15
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-24 15:41, GR001 pisze:

    > U?yteczno?c tych opcji (Lock, diffLock, itp) jest ograniczona, g??wnie ze
    > wzgl?du
    > na kultur? kierowcy. Niekt?re z tych blokad mo?na odpali? tylko na
    > odpowiedniej nawierzcgni,
    > uruchumienie ich na sfalcie i pr?ba skr?tu spowoduje przemielenie ca?ego
    > napedu.

    tak - zgadza sie - i jest to zazwyczaj opisane w instrukcji

    i katy najazdu/zjadu

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 38. Data: 2012-01-24 17:03:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
    >begin RoMan Mandziejewicz

    >Nie trollu, takie są obecnie najtańsze zimówki. Kup kiedyś porządne
    >opony, to przestaniesz pieprzyć głupoty.

    A jak sie okaze ze sa rownie dobre albo nawet gorsze niz Frigo ?
    Zal z powodu wlasnej glupoty do konca zycia zostanie :-)

    J.

  • 39. Data: 2012-01-24 17:06:16
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-24 15:41, GR001 pisze:

    > W dużych samochodach terenowych mechanika jest na tyle wytrzymała, że półosi
    > o średnicy 20 mm
    > nie przemielisz przy lekkim skręcie, ale w Discovery już daje się to zrobic
    > bez problemu.

    Naprawdę? Czemu? Przecież moment na ośce nie jest większy od tego, jaki występuje np.
    przy ruszaniu z poślizgiem opon. Rozumiem że jakby ktoś zapiął lock na stałe i tak
    jeździł, to może po pewnym czasie... ale żeby tak od jednego zakrętu?

  • 40. Data: 2012-01-24 17:09:10
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-24 16:59, J.F pisze:

    > Proponowalem rok temu i dwa lata temu, ale chetnych nie bylo.
    > A w tym roku sniegu nie dowiezli :-)
    >
    > Ech, chyba sie kiedys zmobilizuje i zrobie sobie w koncu dynamometr.

    Trochę się namęczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie pokazującego czarno
    na białym Kto Tu Ma Rację - bezcenna ;)