eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody4x4 fakty i mity
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 129

  • 101. Data: 2012-01-26 11:32:05
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-01-2012 08:56, Andrzej Lawa pisze:
    > A ile już miały lat i kilometrów?

    Znając podejście J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów dopiero
    jak się urwą), to z jego opon wyłaziły już kordy :-)


    --
    Paweł


  • 102. Data: 2012-01-26 12:49:14
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-26 09:09, ACTA pisze:

    >> Natomiast kiepską na szczególnie na mokrej nawierzchni.
    >
    > Nie zauważyłem żadnej różnicy na minus pomiędzy UG6 które miałem poprzednio, a
    Frigo, które załozyłem w tym roku.

    Ja zauważyłem ogólnie kiepską trakcję na frigaskach na asfalcie. Trochę jak balonik,
    ew. gumka-myszka. Ponadto frigo ma pewną "zaletę": bardzo łatwo kręcić kierownicą bez
    wspomagania. Co pasuje mi do tej kiepskiej trakcji: opona słabo "trzyma kierunek".
    Na tych fuldach które obecnie ujeżdżam takiej różnicy letnia-zimówka nie ma,
    (no ale jest wspomaganie, więc mam prawo mniej to czuć).

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 103. Data: 2012-01-26 12:52:54
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-26 10:17, J.F pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
    >> Błędnie założyłem że mówimy o dyferencjale na moście a nie centralnym.
    >> Tyle, że przy samym centralnym widzę to bardzo podobnie.
    >> W skręcie średnie promienie po których jadą osie różnią się, i jeśli zblokujemy
    >> centralny, to jedna oś kręci się "średnio za wolno", ew. druga "za szybko", czyli
    >> gdzieś nastąpi poślizg - ale występują identycznie ograniczenia na siły tarcia.
    >
    > Wystarcza tez roznie zuzyte opony i na prostym odcinku dojdzie do obciazen.

    No i pewnie takie obciążanie uwala szybko mechanizmy, ale nie jednokrotny skręt :)
    A że padnie w końcu przy którymś zakręcie, to "panie, jeden skręt i już po ośce" :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 104. Data: 2012-01-26 12:58:17
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-26 02:35, Sebastian Kaliszewski pisze:
    > 1. 4x4 jest sporo lepsze od ośki,

    No chyba że jedna z osi stoi na lodzie, to wtedy nie pojedziesz,
    a ośką masz 50% szansy że to nie napędzająca :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 105. Data: 2012-01-26 13:01:44
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-26 11:32, DoQ pisze:
    > W dniu 26-01-2012 08:56, Andrzej Lawa pisze:
    >> A ile już miały lat i kilometrów?
    >
    > Znając podejście J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów dopiero jak się
    urwą)

    Nie no bez przesady.
    Jak wyleją to skrzypią, i trochę obciach, więc się wymienia :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 106. Data: 2012-01-26 13:07:25
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Irek N. wrote:
    > Marek P. pisze:
    >> http://www.youtube.com/watch?v=De0RstOO_iY
    >>
    >> na tym filmuku masz wyraźnie pokazaną różnice pomiędzy napędem
    >> dolączanym a stałym. (żeby nie było mi bardziej pasuje dołączany)
    >>
    > Kompletna bzdura,

    Tak, tak oczywiście.
    Trzebaby popatrzeć co się dzieje z kołami z drugiej (nie pokazanej przez kamerę)
    strony. Okazałoby się, że nie bzdura?

    > mam XC70 i wiem co potrafi, jeżeli jest sprawne
    > technicznie.

    XC70 ma Haldex -- II albo III generacja (zależnie od rocznika, III handlowo
    nazwana "Instant Traction") który dołącza sensowną ilość napędu na tylą oś gdy
    wyjkryje poślizg. Subaru domyślnie rozdziela 50:50 i zmienia to gdy wykryje że
    jest niepotrzebne.

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 107. Data: 2012-01-26 13:07:54
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Thu, 26 Jan 2012 12:58:17 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > W dniu 2012-01-26 02:35, Sebastian Kaliszewski pisze:
    >> 1. 4x4 jest sporo lepsze od ośki,
    >
    > No chyba że jedna z osi stoi na lodzie, to wtedy nie pojedziesz,
    > a ośką masz 50% szansy że to nie napędzająca :)

    i w takich to właśnie wypadkach przydaje sie LSD, które i tak będzie w
    takiej sytuacji przekazywać napęd na drugą oś :)

    Tak swoją drogą to sie zastanawiam czy sa w ogóle samochody 4x4 bez LSD
    tudzież blokad.
    Wliczjąc to w jakieś elektroniczne systemy kontroli trakcji bo one w
    praktyce spełniają podobną role.


  • 108. Data: 2012-01-26 13:09:32
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Sebastian Kaliszewski

    > BTW. czasem takie mają sens -- sam z rozmysłem założyłem parę lat opony
    > które w teście na śniegu wypadały najlepiej a na mokrej drodze słabo.
    > Cóż samochód nietypowy -- z takim zawieszeniem, położeniem środka
    > ciężkości itp i tak do szaleństwa po drodze się nie nadaje -- trzeba
    > jechać spokojnie ze znacznym zapasem -- jazda zaczyna się tam gdzie inne
    > typowe pojazdy mają w ogóle spore problemy :) i dobrą trakcję na śniegu
    > można wykorzystać.

    Ciekawa strategia... Auto źle się prowadziło na asfalcie, więc jeszcze to
    prowadzenie pogorszyłeś oponami. ;) Ciekawe, co byś zrobił gdybyś musiał
    coś ominąć czy zahamować.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 109. Data: 2012-01-26 13:24:18
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: to <t...@i...pl>

    begin RoMan Mandziejewicz

    > Jesli od tego podjazdu będzie zależała moja wypłata, to wolę zwolnić na
    > mokrej autostradzie do tych powiedzmy 145 ale mieć możliwość
    > podjechania.

    Normalne opony pozwalają na jedno i drugie, nawet kilkuletnie. Nie wiem
    skąd Wy bierzecie gumy, na których się byle gdzie zakopujecie -- ze
    śmietnika?

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 110. Data: 2012-01-26 13:26:06
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: to <t...@i...pl>

    begin J.F

    > No ale zaczac mozesz sam - a noz sie okaze ze to lekkie miejskie
    > toczydelko ciagnie duze auto z zaciagnietym recznym, a w druga strone
    > nie :-)

    Zapewne tak będzie, bo tym większym ciężko płynnie ruszyć na śniegu.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 . 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: