-
101. Data: 2012-01-26 11:32:05
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 26-01-2012 08:56, Andrzej Lawa pisze:
> A ile już miały lat i kilometrów?
Znając podejście J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów dopiero
jak się urwą), to z jego opon wyłaziły już kordy :-)
--
Paweł
-
102. Data: 2012-01-26 12:49:14
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-26 09:09, ACTA pisze:
>> Natomiast kiepską na szczególnie na mokrej nawierzchni.
>
> Nie zauważyłem żadnej różnicy na minus pomiędzy UG6 które miałem poprzednio, a
Frigo, które załozyłem w tym roku.
Ja zauważyłem ogólnie kiepską trakcję na frigaskach na asfalcie. Trochę jak balonik,
ew. gumka-myszka. Ponadto frigo ma pewną "zaletę": bardzo łatwo kręcić kierownicą bez
wspomagania. Co pasuje mi do tej kiepskiej trakcji: opona słabo "trzyma kierunek".
Na tych fuldach które obecnie ujeżdżam takiej różnicy letnia-zimówka nie ma,
(no ale jest wspomaganie, więc mam prawo mniej to czuć).
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
103. Data: 2012-01-26 12:52:54
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-26 10:17, J.F pisze:
> Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
>> Błędnie założyłem że mówimy o dyferencjale na moście a nie centralnym.
>> Tyle, że przy samym centralnym widzę to bardzo podobnie.
>> W skręcie średnie promienie po których jadą osie różnią się, i jeśli zblokujemy
>> centralny, to jedna oś kręci się "średnio za wolno", ew. druga "za szybko", czyli
>> gdzieś nastąpi poślizg - ale występują identycznie ograniczenia na siły tarcia.
>
> Wystarcza tez roznie zuzyte opony i na prostym odcinku dojdzie do obciazen.
No i pewnie takie obciążanie uwala szybko mechanizmy, ale nie jednokrotny skręt :)
A że padnie w końcu przy którymś zakręcie, to "panie, jeden skręt i już po ośce" :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
104. Data: 2012-01-26 12:58:17
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-26 02:35, Sebastian Kaliszewski pisze:
> 1. 4x4 jest sporo lepsze od ośki,
No chyba że jedna z osi stoi na lodzie, to wtedy nie pojedziesz,
a ośką masz 50% szansy że to nie napędzająca :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
105. Data: 2012-01-26 13:01:44
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-26 11:32, DoQ pisze:
> W dniu 26-01-2012 08:56, Andrzej Lawa pisze:
>> A ile już miały lat i kilometrów?
>
> Znając podejście J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów dopiero jak się
urwą)
Nie no bez przesady.
Jak wyleją to skrzypią, i trochę obciach, więc się wymienia :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
106. Data: 2012-01-26 13:07:25
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
Irek N. wrote:
> Marek P. pisze:
>> http://www.youtube.com/watch?v=De0RstOO_iY
>>
>> na tym filmuku masz wyraźnie pokazaną różnice pomiędzy napędem
>> dolączanym a stałym. (żeby nie było mi bardziej pasuje dołączany)
>>
> Kompletna bzdura,
Tak, tak oczywiście.
Trzebaby popatrzeć co się dzieje z kołami z drugiej (nie pokazanej przez kamerę)
strony. Okazałoby się, że nie bzdura?
> mam XC70 i wiem co potrafi, jeżeli jest sprawne
> technicznie.
XC70 ma Haldex -- II albo III generacja (zależnie od rocznika, III handlowo
nazwana "Instant Traction") który dołącza sensowną ilość napędu na tylą oś gdy
wyjkryje poślizg. Subaru domyślnie rozdziela 50:50 i zmienia to gdy wykryje że
jest niepotrzebne.
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
107. Data: 2012-01-26 13:07:54
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>
Dnia Thu, 26 Jan 2012 12:58:17 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):
> W dniu 2012-01-26 02:35, Sebastian Kaliszewski pisze:
>> 1. 4x4 jest sporo lepsze od ośki,
>
> No chyba że jedna z osi stoi na lodzie, to wtedy nie pojedziesz,
> a ośką masz 50% szansy że to nie napędzająca :)
i w takich to właśnie wypadkach przydaje sie LSD, które i tak będzie w
takiej sytuacji przekazywać napęd na drugą oś :)
Tak swoją drogą to sie zastanawiam czy sa w ogóle samochody 4x4 bez LSD
tudzież blokad.
Wliczjąc to w jakieś elektroniczne systemy kontroli trakcji bo one w
praktyce spełniają podobną role.
-
108. Data: 2012-01-26 13:09:32
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: to <t...@i...pl>
begin Sebastian Kaliszewski
> BTW. czasem takie mają sens -- sam z rozmysłem założyłem parę lat opony
> które w teście na śniegu wypadały najlepiej a na mokrej drodze słabo.
> Cóż samochód nietypowy -- z takim zawieszeniem, położeniem środka
> ciężkości itp i tak do szaleństwa po drodze się nie nadaje -- trzeba
> jechać spokojnie ze znacznym zapasem -- jazda zaczyna się tam gdzie inne
> typowe pojazdy mają w ogóle spore problemy :) i dobrą trakcję na śniegu
> można wykorzystać.
Ciekawa strategia... Auto źle się prowadziło na asfalcie, więc jeszcze to
prowadzenie pogorszyłeś oponami. ;) Ciekawe, co byś zrobił gdybyś musiał
coś ominąć czy zahamować.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
109. Data: 2012-01-26 13:24:18
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: to <t...@i...pl>
begin RoMan Mandziejewicz
> Jesli od tego podjazdu będzie zależała moja wypłata, to wolę zwolnić na
> mokrej autostradzie do tych powiedzmy 145 ale mieć możliwość
> podjechania.
Normalne opony pozwalają na jedno i drugie, nawet kilkuletnie. Nie wiem
skąd Wy bierzecie gumy, na których się byle gdzie zakopujecie -- ze
śmietnika?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
110. Data: 2012-01-26 13:26:06
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: to <t...@i...pl>
begin J.F
> No ale zaczac mozesz sam - a noz sie okaze ze to lekkie miejskie
> toczydelko ciagnie duze auto z zaciagnietym recznym, a w druga strone
> nie :-)
Zapewne tak będzie, bo tym większym ciężko płynnie ruszyć na śniegu.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway