-
Data: 2012-04-08 10:19:10
Temat: Re: 4ry wierzchołki (głupi problem)
Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]<f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> M.M. <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):
>
> > slawek <s...@h...pl> napisał(a):
> >
> > >
> > > Użytkownik <f...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
> > > dyskusyjnych:jlol4d$h1d$...@i...gazeta.pl...
> > > > M.M. <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> > > >
> > > >> <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> > > >>
> > > >> > mam cztery wierzcholki prostokata
> > > >> >
> > > >> > int Ax, Ay, Bx, By, Cx, Cy, Dx, Dy;
> > > >> >
> > > >> > ktore maja przypisane wartosci, potrzebuje te
> > > >> > wartosci przwpisac do
> > > >> >
> > > >> > int upX, upY, downX, downY, leftX, leftY, rightX, rightY;
> > > >> >
> > > >> > zgodnie z nazwami tj ten najbardziej z lewej do leftX leftY
> > > >> > itp, jak to zrobic w prosty sposob?
> > > >>
> > > >> Funkcje min i max będą przydatne.
> > > >
> > > > to by bylo chyba za dlugie, chyba moge to zrobic sprawdzajac
> > > > w jakiej cwiartce jest wektor B-A (mozna zalozyc ze ABCD sa
> > > > uporzadkowane np prawoskretnie wiec chyba powinno byc ok)
> > >
> > > Posortować oddzielnie (Ax, Bx, Cx, Dx) i (Ay, By, Cy, Dy).
> > >
> > > Lewe są te z najmniejszymi x-sami, górne te z najmniejszymi
> (największymi?
> > > zależy od przyjętego układu współrzędnych) y-kami.
> > >
> > > Trochę logiki i powinno działać.
> > >
> > > Funkcje min i max nie będą (chyba) szybsze niż if-else .
> > >
> > > Najogólniej? Są 24 przypadki, wystarczy "zajarzyć" który z nich i już
> jest
> > > prosto.
> >
> > Jeśli to ma być szybko, to bez ifów i z wykorzystaniem specyficznych cech
> > danych wejściowych. Jeśli zmienne są nazywane leftX i leftY to rozumiem,
> > że chodzi tylko o takie kwadraty które da się opisać czterema liczbami:
> > dwie współrzędne lewego górnego rogu i dwie prawego dolnego. Do wyświetlania
> > na monitorze w zupełności wystarczy 16 bitów, daje to sporą rozdzielczość
> > 65tys na 65tys punktów logicznych czy tam fizycznych. Czyli apropo
> > struktury danych mamy cztery liczby upakowane do jednej 64 bitowej,
> najlepiej
> > jakby ona znalazła się w rejestrze.
> >
> > Mamy cztery dane wejściowe:
> > Ax, Ay, Bx, By, Cx, Cy, Dx, Dy
> > Być może to już jest błędem, może algorytm wypluwający te dane da się
> > tak przebudować, aby dawał tylko 4 liczby, gdyż każda współrzędna dla
> > prostokąta obróconego o wielokrotność 90 stopni występuje dwa razy. Jeśli
> > się da algorytm wypluwający przebudować, to wystarczy porównać dwie
> > liczby if( a < b ) szesnastobitowe utworzone odpowiednio z bitów 0-15 i
> > 32-47. W przypadku gdy współrzędne są podawane tak jak zwykle, czyli
> > najpierw x a potem y, to w przypadku gdy a < b wiemy że lewy górny punkt
> > jest zakodowany w bitach 0-31, prawy dolny w bitach 32-64 i nic nie musimy
> > zmieniać. W przypadku gdy a > b to musimy zamienić 32 bity młodsze ze
> starszymi
> > .
> >
> > Mniej/więcej coś takiego:
> > uint64 swp_corners( uint64 input ) {
> > const uint32 tmp = ( ( input & x_corner_1 ) >> offset_x1 ) < ( ( input &
> > x_corner_2 ) >> offset_x2 );
> > return (input>>(32*tmp))|(input<<(32*tmp));
> > }
> >
> > Można pomyśleć jeszcze jak w tmp uzyskać jedynkę gdy wynik porównywania
> > jest prawdziwy i zero gdy jest nieprawdziwy w sposób niewymagający użycia
> > operatora mniejszości. Tak żeby kompilator nie wstawiał instrukcji
> > jum_if_less.
> >
>
> nienie chodzi mi o cos innego
>
>
> a b c d to wierzcholki przekrzywionego (obroconego o kat alfa)
> prostokata, mozna tez zalozyc ze sa uporzadkowane np prawoskretnie
Jeśli chcesz tak super optymalizować to może zapamiętaj je inaczej?
Wystarczy pięć liczb: szerokość, wysokość, (x,y) środka i kąt obrotu?
9 bitów na kąt obrotu, to zostaje 64-9=55. 55 podzielić przez cztery
pozostałe dane daje ponad 13 bitów, czyli w rozdzielczości 8tys na 8tys
zadziała :)
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.12 15:04 slawek
- 08.04.12 18:48 M.M.
- 08.04.12 18:56 Michoo
- 08.04.12 19:05 slawek
- 08.04.12 19:10 slawek
- 08.04.12 19:43 Michoo
- 08.04.12 20:17 M.M.
- 08.04.12 20:31 Edek Pienkowski
- 08.04.12 20:51 slawek
- 08.04.12 22:42 Michoo
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-18 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2024-12-18 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-18 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-12-18 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-18 Warszawa => Key Account Manager <=