  • 31. Data: 2013-07-10 22:14:42
    Temat: Re: 4K Ultra Hight Definition TV
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Z tym efektem 3D to się nie przejmuj. Mam kolegę, który z powodu jakiejś
    wady wzroku nie widzi przestrzennie - nigdy nie widział obrazu 3D ani w
    konie, ani w TV.
    Z jakiegoś niezrozumiałego dla mnie powodu (i dla niego zresztą też),
    zobaczył na plazmie z okularami aktywnymi. Był w szoku, ja zresztą też.

    Jest takie jedno demo Samsunga, które świetnie się ogląda. Ubaw jest jak
    osoby starsze piszczą albo się uchylają w momentach gdy coś w nie leci :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 32. Data: 2013-07-10 22:48:53
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 10 lipca 2013 21:57:35 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:

> [...]
    >
    > skupić (focus na panią z niezłym biustem w okienku), jest to dla mnie
    >
    > logiczne w tej technologii, ostrość na nieskończoność i wszystko dalej
    >
    > niż podajże 50cm od obiektywu jest ostre... ale nieeeee.... widzę że
    >
    > dalej chcą decydować za widza gdzie ma patrzeć, chyba mnie to nie
    >
    > zachęciło do wyjścia do kina... przynajmniej takiego 3D.
    >
    > Co do patyka i strzały, siedząc w kinie robisz dokładnie to samo,
    >
    > skupiasz wzrok na jej przeddzidziu, śróddzidziu lub zadzidziu, chyba że
    >
    > reżyser chce abyś gapił się na tą cycatą blondynę w okienku... to nie.

    Jak patrzysz na dwie rzeczy. Jedna oddalona o 5 metrów a druga o 4,5 metra i jak są
    blisko siebie to tylko jedną widzisz ostro. Jak spojrzysz na druga to w oczach
    ostrość zmieniasz. Film zwykły to konwersja przestrzeni trójwymiarowej do
    dwuwymiarowej. Jak masz grot ostro nakręcony a drugi koniec nie ostro to oczami tego
    nie skorygujesz. W filmie nie ma demokracji ze każdy może sobie patrzeć gdzie mu się
    podoba. To nie miejsce do rozglądania się. Formuła skupiania uwagi na tym co chce
    reżyser obowiązuje w filmie od zawsze, sprawdziła się i nikt jej na razie nie
    zamierza zmienić. Tak jak pisałem były takie próby w produkcji telewizyjnej. Teraz
    tego już nie widzę. Czasami pokombinują z głębią ostrości, ale robią to z wyczuciem
    żeby widz nie stracił rozeznania co jest istotne a co nie. Takie obiektywy co od pół
    metra dalej dają ostry obraz to w idioten kamerach są. Każdy obiektyw od pewnej
    odległości da ostry obraz. Ale żeby coś blisko i daleko ostro było potrzeba obiektyw
    o bardzo krótkiej ogniskowej. Takie obiektywy nadają się do filmowania piachu bo
    strasznie krzywią. Jak by to było wszystko takie proste to studia operatorskie nie
    trwały by kilka lat.

  • 33. Data: 2013-07-10 23:03:28
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 10 lipca 2013 22:14:42 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:
> [...]
    >
    > osoby starsze piszczą albo się uchylają w momentach gdy coś w nie leci :)

    Nie trzeba osób starszych. Żebym się w kinie nie uchylił to jak drut bym dostał
    hamburgerem i nie tylko. Co do lecących obiektów. Strzała zasuwa tak szybko że nie
    jesteś w stanie śledzić jak leci inaczej niż miała by Ci się w oko wbić. Jak ją
    widzisz pod nawet niewielkim kątem to znaczy że Cie oszukują. magia kina to się
    nazywa. Nie wierzyłem że można widzieć pocisk wystrzelony z działa. Można. Widziałem.
    Widać go tylko wtedy jak patrzy się po osi lufy. Jak się jest kilka stopni z boku to
    nie widać. Przy szybkim ruchu w niewielkiej odległości od oczu nie możesz tego co się
    porusza widzieć ostro. Oko nie " zdanża".

  • 34. Data: 2013-07-11 00:13:50
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Irek N. napisał:
    > Z tym efektem 3D to się nie przejmuj. Mam kolegę, który z powodu jakiejś
    [..]

    Nie martwi mnie to, coś tam widzę ale raczej jak obiekt jest w głębi,
    mózgownica moja odrzuca abstrakcje w stylu "coś wystaje z monitora",
    liczb zespolonych nigdy nie zrozumiałem choć męczyłem nauczyciela aż
    odpuścił, zdane na 3Z.

  • 35. Data: 2013-07-11 02:50:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> wrote in message
    > Powitanko,

    > Takie kamery juz sa. Ogladanie 4k ma sens na duuuzym ekranie. Nie wiem
    > jaki np. jest system w kinach, bo zwyklej tasmy filmowej juz sie czesto
    > nie uzywa ino projektor cyfrowy. Anyway, fajnie, ze sa ludzie wspierajacy
    > nowinki, dzieki nim jest postep. Czy akurat 4k jest mi potrzebne? Szczerze
    > mowiac niekoniecznie, ale moze gdy moj CRT wyzionie ducha, to np. FHD
    > bedzie juz tak tanie, ze sobie kupie bez prob reanimacji CRT, bo 4k stanie
    > sie powszechniejsze i bedzie jedno wielkie "sale" FHD;-) Dzieki ludziom
> [...]

    Fajną masz filozofię życia... :-)
    Sam też kupowałem dotychczas tylko używane samochody i chyba
    prędko się to nie zmieni. Co do telewizorów to raczej wyłącznie nowe :-)

    Pozdrawiam,
    Pszemol

  • 36. Data: 2013-07-11 02:57:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
    > Dzisiejsze HD jest zupełnie wystarczające dla większośći odbiorców - i tak
    > większość wybiera lepszą treść w SD niż gnioty realizowane w HD - sam tak
    > robię. 4k już tak łatwo nie wejdzie przebojem jak HD - no chyba, że przy
    > okazji jakiejś totalnej rewolucji technologicznej w ekranach.

    Ja marzę o tym aby abitniejsze programy doczekały się właśnie
    realizacji w HD ale często jest tak, że ledwie w SD chodzą...
    Myślę podobnie jak Ty, że treść jest ważniejsza niż forma, ale
    jeśli mam wybór to oczywiście wybiorę HD, ale 4K wydaje się
    lekką przesadą i podobnie jak Ty uważam że prędko się nie przyjmie.

  • 37. Data: 2013-07-11 12:00:22
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
> [...]
    > robię. 4k już tak łatwo nie wejdzie przebojem jak HD - no chyba, że przy
    > okazji jakiejś totalnej rewolucji technologicznej w ekranach.

    Ja myslę, że jest zastosowanie dla 4K (i wyżej) - graficy komputerowi do
    poważniejszych projektów, architekci i inżynierowie projektujący urządzenia,
    albo ja, jeśli zechcę zrobione zdjęcie obejrzeć bez przeskalowania :)) (no,
    z niewielkim) :)) Bardziej właśnie widzę to w zastosowaniach
    profesjonalnych, np. też montaż filmów, niż na codzień...

  • 38. Data: 2013-07-11 15:49:28
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    Pszemol wrote:

    > Fajnie, bo właśnie odpisałem Pawłowi a teraz czytam Twoją wypowiedź
    > i normalnie jakbyśmy się umówili wcześniej :-) To samo myślę - po cholerę
    > 4K skoro 1080p jest już takie dobre że czasem nadmiar szczegółów szkodzi?

    Żeby się biznes kręcił :)
    Bo(o)t manager

  • 39. Data: 2013-07-11 16:03:49
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    A dla mnie to TV może mieć nawet 0.4K...
    Tylko żeby było w nim co oglądać. Bo jak na razie popstrykam sobie te 60
    kanałów, na żadnym nic sensownego (to jeszcze dobrze, bo często albo coś
    kretyńskiego albo wstrętnego, albo jedno i drugie na raz) nie ma.

    Kiedyś na formacie nie panoramicznym i nie kolorowym oglądałem SONDĘ i
    warto było. Dziś na 104K 16:9 w pierdzilionie kolorów 4D - nie ma na
    czym oka zawiesić.

    Przykre.

  • 40. Data: 2013-07-11 23:38:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jul 2013, Anerys wrote:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał
    [...]
    > A, to o to chodzi - tak, to prawda. I obserwuję to oglądając filmy fullHD,
    > czy choćby HD-Ready. Objawia się zarówno w transmisji, jak i wyświetlaniu.
    > Ale jednak czasem coś się dzieje na całym obszarze. No i wtedy już nie ma tak
    > samo.

    I jak te "czasem" jest krytycznym elementem filmiku, to
    cała idea "nowych lepszych" kodeków bierze w łeb.
    Konkretnie mam na myśli przykład "kamer samochodowych",
    i widziany gdzieś filmik na którym widać najdrobniejsze
    szczegóły krajobrazu.
    Szkoda tylko, że migająca przez jedną klatkę tablica
    rejestracyjna samochodu z przeciwka (którego kierowca
    raczył był "wywinąć numer") ma kilkupikselowe braki,
    czyniące nieczytelnymi cyfry, na których "złudzenie"
    generowane przez kodek produkuje całkiem ostre wzorki,
    niczym napisy na podróbkach starożytnych monet :P
    (fałszerze czytać nie umieli i sądzili że te wzorki
    pełnią rolę "szlaczków" w uczniowskim zeszycie).

    Stary poczciwy MJPG okazuje się górą (nikt nie próbuje
    zwiększać kompresji, bo nieostrość staje się widoczna
    cały czas).

    pzdr, Gotfryd