  • 41. Data: 2013-07-12 17:26:02
    Temat: Re: 4K Ultra Hight Definition TV
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Stary poczciwy MJPG okazuje się górą (nikt nie próbuje
    > zwiększać kompresji, bo nieostrość staje się widoczna
    > cały czas).

    Ano... pod jednakże warunkiem, że w ogóle w danym przypadku realizuje
    jakąkolwiek kompresję... Mam aparat, Olympus FE4000, badziewko takie, w moim
    profilu w YT zamieściłem ok. 15-minutowy filmik z zeszłoroczną burzą w
    Warszawie (8/9 lipca), to mi zeżarło ok. 1.75 GB na karcie... A jakość
    obrazu, delikatnie mówiąc, totalnie do dupy. To dobry format do mało
    szybkich urządzeń, bo ich nie wysila zbytnio. Ale kosztem tego jest duże
    zajęcie miejsca na nośniku, a karty zwykle formatuje się w FAT16/32, gdzie
    ograniczenie pliku jest do 4GB-1bajt, a raczej mało co używa FAT64, czy
    NTFS... (choć Srajfon zmieścił mi na karcie godzinny filmik też 640x480... i
    chyba daje lepszą jakość)

  • 42. Data: 2013-07-18 17:05:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jul 2013, Anerys wrote:

    [MJPG]
    > Ano... pod jednakże warunkiem, że w ogóle w danym przypadku realizuje
    > jakąkolwiek kompresję...

    :)
    Jak się z podobnym argumentem kiedyś rozpędziłem, to kazali mi
    (na innej grupie) szybko przeliczyć nieskompresowane 3 kolory
    po 8-bit 800x600 30fps :D

    > Ale kosztem tego jest duże zajęcie miejsca na nośniku

    Owszem.
    Ale po co ci np. w kamerze samochodowej (albo w innym
    monitoringu, w którym występuje podobny problem "krycznych"
    klatek) ładny półgodzinny film, na którym doskonale widać
    najdrobniejsze szczegóły pojazdów jadących w tę samą stronę,
    lecz na którym nie ma szczegółów i nie da się odczytać
    rejestracji pojazdu jadącego naprzeciw, który akurat jakiś
    "numer" odstawił?
    Taki pojazd nijak nie wpasowuje się w model "sąsiednich
    klatek".
    Tu leży problem - kodeki są dopracowywane pod kątem dużej
    kompresji "typowych" przypadków, do tego dobrze widocznych.
    Tyle, że w "typowych" przypadkach pojedynczą klatkę można
    wręcz wyciąć, a w monitoringu samochodowym taka klatka
    może przesądzić, czy w ogóle jest sens wozić ustrojstwo
    ze sobą.

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2013-07-18 17:21:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jul 2013, AlexY wrote:

    > Nie martwi mnie to, coś tam widzę ale raczej jak obiekt jest w głębi,
    > mózgownica moja odrzuca abstrakcje w stylu "coś wystaje z monitora",

    Umyj monitor.
    Albo ustaw daleko od okna.
    Jeśli mózgownica odrzuca Ci również "abstrakcje" w stylu "coś
    wystaje przez okno", to tylko dlatego, że *widać* że szyba jest
    zamknięta, czyli okno jest brudne, ewentualnie kontrasty za
    duże i "widać szkło".
    Przy czystej szybie i małym konstraście zarówno zewnątrz/wewnątrz
    (w praktycznych warunkach oświetleniowych - przy lub po zmroku)
    jak po każdej stronie oddzielnie, szyby nie widać i mózg nie
    ma czego "odrzucać", przyroda zna przypadki wparowania ze sporą
    prędkością do świeżo umytej szyby :)
    cbdo :)

    > liczb zespolonych nigdy nie zrozumiałem

    Ale w przypadku "3D" (oszustwo, to jest obraz TYLKO stereowizyjny)
    całość problemu sprowadza się do tego, aby był widoczny WYŁĄCZNIE
    obraz.
    Tam nie ma żadnych komplikacji "zespolonych", proste dwa obrazy.

    Zbyt konstrastowy obraz stereo, który nie da się przenieść,
    bo w "cieniach" widać przesł... przewidy (?) z drugiego oka,
    nie da szans na strawne "wyjście z ekranu", tak samo kiepsko
    będzie wyglądał anaglif.
    Dlatego z myciem monitora to nie do końca żart :D
    Podobnie w monitorze nie powinno się nic odbijać, musi być
    widać wyłącznie obraz (również obraz płaski), wtedy stereo
    ma szanse być "prawie rzeczywiste".

    Widać że stereo a nie 3D dopiero przy ruchu głową (poprzecznie
    do monitora), bo pozorny "obrót" kadru jest w drugą stronę :D

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2013-07-18 19:30:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Umyj monitor.
    > Albo ustaw daleko od okna.
    [..]

    Nadal będzie ramka monitora będąca punktem odniesienia do logicznego
    warunku że "nic przed nie istnieje". Jak wspomniałem był test z kolegą,
    on zachwycony, ja zawiedziony.

    [..]
    > Tam nie ma żadnych komplikacji "zespolonych", proste dwa obrazy.
    [..]

    To był tylko taki przykład mojej odporności na abstrakcje :)

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 45. Data: 2013-07-18 19:42:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > [..]
    > [..]
    >
    > To był tylko taki przykład mojej odporności na abstrakcje :)

    T. Edison też był wyjątkowo odporny na tę abstakcję. I w sumie dość
    marnie na tym wyszedł.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2013-07-18 23:26:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Pan AlexY napisał:
    [..]

    > T. Edison też był wyjątkowo odporny na tę abstakcję. I w sumie dość
    > marnie na tym wyszedł.

    Mogę tylko przytaknąć, też marnie na tym wychodzę, nic na to nie
    poradzę, jest jak jest.