  • 1. Data: 2012-12-16 15:47:43
    Temat: 400V
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    może mi Ktos powiedziec jak rozszywa się linie w gniazdkach "siły" 4 i 5
    bolcowych? jakoś nie ma tego w internecie...

  • 2. Data: 2012-12-16 19:11:27
    Temat: Re: 400V
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kakmug$ude$1@node2.news.atman.pl...
    > może mi Ktos powiedziec jak rozszywa się linie w gniazdkach "siły" 4 i 5
    > bolcowych? jakoś nie ma tego w internecie...

    zapytaj wujka gogla o "gniazdo 3f" w wersji grafika, pierwszy obrazek ma
    oznaczenia.

    >W gnieździe wszystkie zaciski są opisane: L1, L2, L3 jako fazowe (dowolne
    >kolory izolacji żył przewodów, inne niż niebieski i żółto-zielony) N -
    >neutralny - niebieski symbol uziemienia - ochrona żółto-zielony

    b.

  • 3. Data: 2012-12-17 17:56:29
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a co to za magiczna śtuczka z tym podłączeniem przewodów fazowych?

    chodzi o to, że elektrycy mówią, że można podłączyć w dowolnej kolejności, a
    jak po włączeniu prądu okaże się, że silnik kręci się w złym kierunku to
    trzeba zamienić dwie dowolne żyły siłowe i będzie ok...

    co to za diabelskie tricki?

    P.S.
    to działa, więc nie dyskutujmy o sensie życia...

  • 4. Data: 2012-12-17 18:01:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" napisał w

    No a co cie w tym dziwi ?

    J.

  • 5. Data: 2012-12-17 18:17:46
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jestem w stanie zrozumieć "zamiana określonych żył z określonymi", ale tu
    jest tak, że można zamienić DOWOLNE...

  • 6. Data: 2012-12-17 19:06:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" napisał w wiadomości
    >jestem w stanie zrozumieć "zamiana określonych żył z określonymi",
    >ale tu jest tak, że można zamienić DOWOLNE...

    Pomysl ... a najlepiej narysuj sobie na papierze :-)

    J.

  • 7. Data: 2012-12-17 19:07:12
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kank3o$n94$1@node2.news.atman.pl...
    > jestem w stanie zrozumieć "zamiana określonych żył z określonymi", ale tu
    > jest tak, że można zamienić DOWOLNE...

    gdyby faz było wiecej to tak by było, ale ze sa tylko 3 to sie akurat tak
    składa, ze kazda zamiana dwóch zmienia kolejnosc napięć :)

    b.

  • 8. Data: 2012-12-17 21:08:56
    Od: Mario <M...@...pl>

    > jestem w stanie zrozumieć "zamiana określonych żył z określonymi", ale
    > tu jest tak, że można zamienić DOWOLNE...

    Kombinacji połączeń 3 przewodów do 3 zacisków masz 6. A możliwych
    skutków masz dwa: Lewo i Prawo. Z tego wniosek, że 3 kombinacje dają
    jeden kierunek a pozostałe 3 drugi.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2012-12-17 22:37:41
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    > jestem w stanie zrozumieć "zamiana określonych żył z określonymi", ale
    > tu jest tak, że można zamienić DOWOLNE...

    Słyszałeś o permutacjach, czyli ustawieniach zbioru w ciąg? Otóż znak
    permutacji zmienia się przy transpozycji dowolnych dwóch elementów. W
    układzie trójfazowym znak permutacji możesz kojarzyć z kierunkiem wirowania.

    W układzie 4-fazowym też tak jest, tylko trzeba pilnować, żeby nie
    zerwać sekwencji, zatem zamieniać można co drugą fazę.

    W układzie 5-fazowym trzeba zamienić 4 fazy, bo inne możliwości mi nie
    wychodzą, więc znak permutacji o dziwo się nie zmienia (2 transpozycje).

  • 10. Data: 2012-12-18 16:59:02
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Słyszałeś o permutacjach, czyli ustawieniach zbioru w ciąg? Otóż znak

    słyszałem, mam je tam gdzie i wnioski...